Mocny protest przeciw zaostrzeniu prawa aborcyjnego w Rzeszowie: "To zamach na nasze ciała!". "Wypie..ć!" [ZDJĘCIA, WIDEO]

Kinga Dereniowska
Kinga Dereniowska
Krzysztof Kapica
W piątkowy wieczór tłumy protestujących zebrały się w centrum Rzeszowa. Powodem wyjścia na ulice liczącej ponad 800 osób grupy mieszkańców była decyzja TK, która zaostrza prawo aborcyjne w Polsce. - To zamach na nasze ciała - krzyczały pod rzeszowską siedzibą PiS młode dziewczyny ze zniczami w rękach. Tak licznej manifestacji w stolicy Podkarpacia nie było już bardzo dawno.

Protest pod hasłem „Pogrzeb Praw Kobiet” rozpoczął się punktualnie o godz. 18. Pod drzwiami siedziby PiS przy ul. Hetmańskiej w Rzeszowie z minuty na minutę zaczęło przybywać ludzi. Wszyscy w maseczkach. Na znak protestu przy wejściu do siedziby polityków zapalano znicze.

Z czasem protestujących było już tylu, że zablokowali chodnik po obu stronach ulicy. Wsparcie protestującym okazywali kierowcy przejeżdżający Hetmańską. Zwalniali i trąbili.

- Jesteśmy tutaj z jednego powodu. Zabierają nam nasze prawa. Każda kobieta powinna tutaj być - tłumaczyła swój udział w proteście pani Kamila, która trzymała transparent z napisem „wkurw..na”.

- Czuję się bezradna, smutna. Ciężko mi myśleć o przeszłości – mówiła inna rzeszowianka. – Przychodząc na demonstrację, pokazujemy nasza siłę.

Przebiegowi zdarzeń czujnie przypatrywali się policjanci. Ubrani na "bojowo": hełmy, pałki, tarcze. Co rusz przypominali przez megafon o zachowaniu bezpiecznej odległości. Komunikaty te nikły jednak wśród głośnych okrzyków. Skandowano głównie: „Jeb..ć PiS” i „Wypierd..ć”.

Tłumy w Rzeszowie na proteście przeciwko zaostrzeniu prawa aborcyjnego w Polsce

Rzeszów: Tłumy na proteście przeciw zaostrzeniu prawa aborcy...

Wiele kobiet postanowiło zabrać głos.

- Czy państwo zapewni opiekę tym przymusowo urodzonym dzieciom z ciężkimi wadami? Czy te dzieci będą szczęśliwe? To jest prawo do życia, czy do przekleństwa?

– pytała ironicznie jedna z kobiet, która złapała za mikrofon.

Padały groźby w stronę Stanisława Piotrowicza, który pochodzi z Krosna i zasiada w Trybunale Konstytucyjnym.

- Przyjdziemy po ciebie – odgrażała się byłemu posłowi PiS, zdenerwowana pani Lidka.

W tzw. międzyczasie policja zaczęła spisywanie manifestantów. Powód? Uczestnictwo w nielegalnym zgromadzeniu.

Atmosfera w pewnym momencie zrobiła się tak gorąca, że Agnieszka Itner, aktywistka działająca m.in. w obronie praw kobiet, zaproponowała, żeby tłumnie przejść z ul. Hetmańskiej pod siedzibę Kurii Rzeszowskiej przy ul. Zamkowej.

Około godz. 18.30 kilkaset osób przemaszerowało przez centrum Rzeszowa.

Mamy dość kraju, w którym rządzi kler

Pod Kurią zgromadzenie było tak liczne, że droga była w tym miejscu nieprzejezdna przez dobre pół godziny. Pod drzwiami mieszkania biskupa rzeszowskiego powieszono hasła pro-aborcyjne. Kilka osób zabrało też głos.

- Mamy dość kraju, w którym rządzi kler. W państwie, które jest podobno państwem świeckim, a w sprawach kobiet wypowiadają się faceci w sutannach, którzy nie mają żon i dzieci. Szkalują kobiety, atakują LGBT itd. Jak można tak traktować drugiego człowieka!

– krzyczała pod oknami księży 20-latka z Rzeszowa.

Jej wystąpienie tłum przyjął głośnymi brawami.

Następnie zgromadzeni ruszyli pod biuro poselskie Grzegorza Brauna z Konfederacji. Krzyczano: „Precz z faszyzmem”, czy "Konfederacja, kompromitacja".

Przez cały czas manifestujący byli pod czujnym okiem policji. Mundurowi zatrzymali m.in. pana Pawła, który przyszedł na demonstrację z kawałkiem tektury z napisem "Wypierd..ć". Uznano, że taki wulgarny napis podpadł pod wykroczenie.

- Dostałem mandat 100 zł za brzydki napis. Jest wulgarny, ale adekwatny do obecnej sytuacji. Niestety, moje wyjaśnienia nie znalazły zrozumienia wśród policjantów

– mówił nam pan Paweł.

W jego sprawie interweniował u policjantów poseł Wiesław Buż z SLD, ale nic nie wskórał. Demonstranci zrobili więc błyskawiczną zrzutkę na mandat dla Pawła.

Na tym jednak nie koniec. Kiedy około godz. 20 demonstranci zaczynali się rozchodzić, policjanci znowu zaczęli legitymować pojedyncze osoby.

- Podeszli do naszej koleżanki, żeby ją wylegitymować, bo stała na jezdni - mówiła zdenerwowana Julita Widak, która nagrywała całe zdarzenie. - Kiedy poprosiłam, żeby funkcjonariusze się przedstawili, jeden z nich zwrócił się do mnie o podanie danych, a gdy się nie zgodziłam, zaczął mnie szarpać, a potem zaprowadził mnie do radiowozu. Złożyłam wyjaśnienia i teraz mam czekać na dalsze działania policji – relacjonuje Julita Widak.

- Na proteście pojawiło się szacunkowo 800 osób. Przebieg demonstracji był spokojny, obyło się bez poważniejszych incydentów

– informuje Bartosz Wilk z KWP w Rzeszowie.

Liczba osób, która pojawiła się na proteście zaskoczyła nawet samych organizatorów: „Największy zryw od czasu Czarnego Protestu w 2016 roku” – mówili po zakończeniu akcji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Kaliszanka Roku

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
24 października, 21:31, Gość:

Może komuś się przyda

Biuro Poselskie PIS Andrzeja Szlachty

Hetmańska 9

35-045 Rzeszów

Biuro Tomasza Poręby PIS

Posła do Parlamentu Europejskiego w Rzeszowie

ul. Hetmańska 9

35-045 Rzeszów

Biuro Poselskie Posła Ożoga S. PIS

➤ Hetmańska 9, 35-045 Rzeszów

Biuro Poselskie Posła PIS Wojciecha Buczaka

Adama Matuszczaka 14, 35-083 Rzeszów

Biuro Poselskie Posła na Sejm RP

Kazimierza Gołojucha PiS

budynek semper

ŁAŃCUT

ul. Cetnarskiego 33

37-100 Łańcut

Biuro Poselskie Posła PIS na Sejm RP Zbigniewa Chmielowiec

miejscowość: Kolbuszowa

ulica: Mickiewicza 5

Biuro Poselskie Posła PIS Józefy Hrynkiewicz, ul. Hetmańska 9 35-045 Rzeszów

Biuro Posła PIS na Sejm RP Mieczysława Miazgi ul. Hetmańska 9 35-045 Rzeszów

Biuro Poselskie Posła PIS na Sejm RP Kazimierza Moskala Rynek 9 39-100 Ropczyce

Biuro Poselskie Posła Pis RP Jerzego Paula Kopernika 1 37-310 Nowa Sarzyna

BIURO POSELSKIE POSŁA PIS NA SEJM RP HALINY SZYDEŁKO Hetmańska 9 w Rzeszów

Biuro Poselskie Posła Pis na Sejm RP Jana Warzechy. od poniedziałku do piątku (8:00 – 16:00). ul. Kolejowa 28. 39-200 Dębica

Biura: Biuro Poselskie Pis Rafała Webera Wolności 2a 37- 450 Stalowa Wola

Krystyna Wróblewska pis Poseł na Sejm RP Biuro Poselskie Krystyny Wróblewskiej ul. Hetmańska 9

EXTRA

G
Gość
Liczba osób, która pojawiła się na proteście zaskoczyła nawet samych organizatorów: „Największy zryw od czasu Czarnego Protestu w 2016 roku” – mówili po zakończeniu akcji.

Czytaj także

Protest kobiet - tłum ruszył do centrum Warszawy. Demonstracje w całym kraju

rzeszów

strajk kobiet

pis

konfederacja

policja

aborcja

Komentarze (7)

Udostępnij

KOMENTARZE 7

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze!

Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Napisz swój komentarz...

0 / 4000

Gość

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Wyślij bez hejtu

G

Gość

minutę temu

Może komuś się przyda

Biuro Poselskie PIS Andrzeja Szlachty

Hetmańska 9

35-045 Rzeszów

Biuro Tomasza Poręby PIS

Posła do Parlamentu Europejskiego w Rzeszowie

ul. Hetmańska 9

35-045 Rzeszów

Biuro Poselskie Posła Ożoga S. PIS

➤ Hetmańska 9, 35-045 Rzeszów

Biuro Poselskie Posła PIS Wojciecha Buczaka

Adama Matuszczaka 14, 35-083 Rzeszów

Biuro Poselskie Posła na Sejm RP

Kazimierza Gołojucha PiS

budynek semper

ŁAŃCUT

ul. Cetnarskiego 33

37-100 Łańcut

Biuro Poselskie Posła PIS na Sejm RP Zbigniewa Chmielowiec

miejscowość: Kolbuszowa

ulica: Mickiewicza 5

Biuro Poselskie Posła PIS Józefy Hrynkiewicz, ul. Hetmańska 9 35-045 Rzeszów

Biuro Posła PIS na Sejm RP Mieczysława Miazgi ul. Hetmańska 9 35-045 Rzeszów

Biuro Poselskie Posła PIS na Sejm RP Kazimierza Moskala Rynek 9 39-100 Ropczyce

Biuro Poselskie Posła Pis RP Jerzego Paula Kopernika 1 37-310 Nowa Sarzyna

BIURO POSELSKIE POSŁA PIS NA SEJM RP HALINY SZYDEŁKO Hetmańska 9 w Rzeszów

Biuro Poselskie Posła Pis na Sejm RP Jana Warzechy. od poniedziałku do piątku (8:00 – 16:00). ul. Kolejowa 28. 39-200 Dębica

Biura: Biuro Poselskie Pis Rafała Webera Wolności 2a 37- 450 Stalowa Wola

Krystyna Wróblewska pis Poseł na Sejm RP Biuro Poselskie Krystyny Wróblewskiej ul. Hetmańska 9
R
Rzeszowiak
24 października, 16:21, Rzeszowiak:

Ja cię nie zmuszam do niczego, do bycia katolikiem. Życie ludzkie jest bezcenne bez względu na wiarę. Nawet niewierzący szanują ludzkie życie. Każdy ma prawo do życia i co powiesz takiemu że zabrałeś mu życie bo ci przeszkadzał i zabierał ci wolność?

24 października, 17:05, Gość:

Bezcenne to jest życie matki ,której nakazuje się urodzić dziecko bez mózgu i bez nerek , tylko po to, żeby je ochrzcić. Dlatego jestem za utrzymanie trwającego od 27 lat prawa. Żadna wiara nie ma prawa narażać Jej życia. Nie jestem zwolennikiem aborcji na życzenie, ale przy wadach letalnych i gwałcie, to kobiety muszą decydować. Zmiana prawa w covidzie , wyprowadzenie ludzi na ulicę to zbrodnia rządu dojnej zmiany. Rozliczymy ich niebawem. Nie wytrzymają deficytu budżetowego i porażki Trumpa. O to jestem spokojny.

To kobieta ma prawo decydować w przypadku gwałtu i zmian letalnych płodu.

24 października, 18:03, Rzeszowiak:

A życie tego dziecka to się nie liczy? Życie ludzkie jest cud nad cudy i dlatego chwała i całuję ręce tym matkom które urodziły i oddały swojjje życie i tego nowonarodzonego dziecka Opatrzności. Ci co protestują powinni codziennie dziękować swoim matkom za cud narodzin! Niech mi ktoś odpowie ci by było gdyby wasze mamy myślały jak wy?

24 października, 18:20, Gość:

Nie, życie matki jest ważniejsze od życia dziecka, które i tak umrze po opuszczeniu jej łona.

Czytaj , proszę że zrozumieniem, co napisałem. Napisałem o wadach letalnych tj. takich, które obumrą w łonie lub zaraz po rozwiązaniu i nie dodawaj do tego innej ideologii.

24 października, 19:19, Rzeszowiak:

Na jakiej podstawie twierdzisz że życie matki jest ważniejsze od dziecka?

24 października, 19:56, Gość:

Albo udajesz idiotę, albo nim jesteś. Może brak ci umiejętności czytania ze zrozumieniem? Graj dalej głupka przed dziećmi, żoną i księdzem proboszczem.

Nie zniżę się do twojego poziomu. Dobranoc

P.S. Upewnij się jutro na kazaniu, że twoja głupota jest najtwojsza .

Widzisz już ci brakuje argumentów i zaczyna się wyzywanie. Zostańmy przy swoich poglądach i zobaczymy tam po drugiej stronie jak to będzie. Zycie nie polega na prawie dżungli jak u zwierząt, ale człowiek ma rozum i powinien go mądrze używać. Może kiedyś zmienisz zdanie oby nie za późno ...

G
Gość
24 października, 16:21, Rzeszowiak:

Ja cię nie zmuszam do niczego, do bycia katolikiem. Życie ludzkie jest bezcenne bez względu na wiarę. Nawet niewierzący szanują ludzkie życie. Każdy ma prawo do życia i co powiesz takiemu że zabrałeś mu życie bo ci przeszkadzał i zabierał ci wolność?

24 października, 17:05, Gość:

Bezcenne to jest życie matki ,której nakazuje się urodzić dziecko bez mózgu i bez nerek , tylko po to, żeby je ochrzcić. Dlatego jestem za utrzymanie trwającego od 27 lat prawa. Żadna wiara nie ma prawa narażać Jej życia. Nie jestem zwolennikiem aborcji na życzenie, ale przy wadach letalnych i gwałcie, to kobiety muszą decydować. Zmiana prawa w covidzie , wyprowadzenie ludzi na ulicę to zbrodnia rządu dojnej zmiany. Rozliczymy ich niebawem. Nie wytrzymają deficytu budżetowego i porażki Trumpa. O to jestem spokojny.

To kobieta ma prawo decydować w przypadku gwałtu i zmian letalnych płodu.

24 października, 18:03, Rzeszowiak:

A życie tego dziecka to się nie liczy? Życie ludzkie jest cud nad cudy i dlatego chwała i całuję ręce tym matkom które urodziły i oddały swojjje życie i tego nowonarodzonego dziecka Opatrzności. Ci co protestują powinni codziennie dziękować swoim matkom za cud narodzin! Niech mi ktoś odpowie ci by było gdyby wasze mamy myślały jak wy?

24 października, 18:20, Gość:

Nie, życie matki jest ważniejsze od życia dziecka, które i tak umrze po opuszczeniu jej łona.

Czytaj , proszę że zrozumieniem, co napisałem. Napisałem o wadach letalnych tj. takich, które obumrą w łonie lub zaraz po rozwiązaniu i nie dodawaj do tego innej ideologii.

24 października, 19:19, Rzeszowiak:

Na jakiej podstawie twierdzisz że życie matki jest ważniejsze od dziecka?

Albo udajesz idiotę, albo nim jesteś. Może brak ci umiejętności czytania ze zrozumieniem? Graj dalej głupka przed dziećmi, żoną i księdzem proboszczem.

Nie zniżę się do twojego poziomu. Dobranoc

P.S. Upewnij się jutro na kazaniu, że twoja głupota jest najtwojsza .

R
Rzeszowiak
24 października, 16:21, Rzeszowiak:

Ja cię nie zmuszam do niczego, do bycia katolikiem. Życie ludzkie jest bezcenne bez względu na wiarę. Nawet niewierzący szanują ludzkie życie. Każdy ma prawo do życia i co powiesz takiemu że zabrałeś mu życie bo ci przeszkadzał i zabierał ci wolność?

24 października, 17:05, Gość:

Bezcenne to jest życie matki ,której nakazuje się urodzić dziecko bez mózgu i bez nerek , tylko po to, żeby je ochrzcić. Dlatego jestem za utrzymanie trwającego od 27 lat prawa. Żadna wiara nie ma prawa narażać Jej życia. Nie jestem zwolennikiem aborcji na życzenie, ale przy wadach letalnych i gwałcie, to kobiety muszą decydować. Zmiana prawa w covidzie , wyprowadzenie ludzi na ulicę to zbrodnia rządu dojnej zmiany. Rozliczymy ich niebawem. Nie wytrzymają deficytu budżetowego i porażki Trumpa. O to jestem spokojny.

To kobieta ma prawo decydować w przypadku gwałtu i zmian letalnych płodu.

24 października, 18:03, Rzeszowiak:

A życie tego dziecka to się nie liczy? Życie ludzkie jest cud nad cudy i dlatego chwała i całuję ręce tym matkom które urodziły i oddały swojjje życie i tego nowonarodzonego dziecka Opatrzności. Ci co protestują powinni codziennie dziękować swoim matkom za cud narodzin! Niech mi ktoś odpowie ci by było gdyby wasze mamy myślały jak wy?

24 października, 18:20, Gość:

Nie, życie matki jest ważniejsze od życia dziecka, które i tak umrze po opuszczeniu jej łona.

Czytaj , proszę że zrozumieniem, co napisałem. Napisałem o wadach letalnych tj. takich, które obumrą w łonie lub zaraz po rozwiązaniu i nie dodawaj do tego innej ideologii.

Na jakiej podstawie twierdzisz że życie matki jest ważniejsze od dziecka?

G
Gość
W poniedziałek o 16.00 blokujemy ulicę i ronda i tak do dymisji rządu. pis won na śmietnik historii.
G
Gość
24 października, 16:21, Rzeszowiak:

Ja cię nie zmuszam do niczego, do bycia katolikiem. Życie ludzkie jest bezcenne bez względu na wiarę. Nawet niewierzący szanują ludzkie życie. Każdy ma prawo do życia i co powiesz takiemu że zabrałeś mu życie bo ci przeszkadzał i zabierał ci wolność?

24 października, 17:05, Gość:

Bezcenne to jest życie matki ,której nakazuje się urodzić dziecko bez mózgu i bez nerek , tylko po to, żeby je ochrzcić. Dlatego jestem za utrzymanie trwającego od 27 lat prawa. Żadna wiara nie ma prawa narażać Jej życia. Nie jestem zwolennikiem aborcji na życzenie, ale przy wadach letalnych i gwałcie, to kobiety muszą decydować. Zmiana prawa w covidzie , wyprowadzenie ludzi na ulicę to zbrodnia rządu dojnej zmiany. Rozliczymy ich niebawem. Nie wytrzymają deficytu budżetowego i porażki Trumpa. O to jestem spokojny.

To kobieta ma prawo decydować w przypadku gwałtu i zmian letalnych płodu.

24 października, 18:03, Rzeszowiak:

A życie tego dziecka to się nie liczy? Życie ludzkie jest cud nad cudy i dlatego chwała i całuję ręce tym matkom które urodziły i oddały swojjje życie i tego nowonarodzonego dziecka Opatrzności. Ci co protestują powinni codziennie dziękować swoim matkom za cud narodzin! Niech mi ktoś odpowie ci by było gdyby wasze mamy myślały jak wy?

Nie, życie matki jest ważniejsze od życia dziecka, które i tak umrze po opuszczeniu jej łona.

Czytaj , proszę że zrozumieniem, co napisałem. Napisałem o wadach letalnych tj. takich, które obumrą w łonie lub zaraz po rozwiązaniu i nie dodawaj do tego innej ideologii.

R
Rzeszowiak
24 października, 16:21, Rzeszowiak:

Ja cię nie zmuszam do niczego, do bycia katolikiem. Życie ludzkie jest bezcenne bez względu na wiarę. Nawet niewierzący szanują ludzkie życie. Każdy ma prawo do życia i co powiesz takiemu że zabrałeś mu życie bo ci przeszkadzał i zabierał ci wolność?

24 października, 17:05, Gość:

Bezcenne to jest życie matki ,której nakazuje się urodzić dziecko bez mózgu i bez nerek , tylko po to, żeby je ochrzcić. Dlatego jestem za utrzymanie trwającego od 27 lat prawa. Żadna wiara nie ma prawa narażać Jej życia. Nie jestem zwolennikiem aborcji na życzenie, ale przy wadach letalnych i gwałcie, to kobiety muszą decydować. Zmiana prawa w covidzie , wyprowadzenie ludzi na ulicę to zbrodnia rządu dojnej zmiany. Rozliczymy ich niebawem. Nie wytrzymają deficytu budżetowego i porażki Trumpa. O to jestem spokojny.

To kobieta ma prawo decydować w przypadku gwałtu i zmian letalnych płodu.

A życie tego dziecka to się nie liczy? Życie ludzkie jest cud nad cudy i dlatego chwała i całuję ręce tym matkom które urodziły i oddały swojjje życie i tego nowonarodzonego dziecka Opatrzności. Ci co protestują powinni codziennie dziękować swoim matkom za cud narodzin! Niech mi ktoś odpowie ci by było gdyby wasze mamy myślały jak wy?

G
Gość
24 października, 16:21, Rzeszowiak:

Ja cię nie zmuszam do niczego, do bycia katolikiem. Życie ludzkie jest bezcenne bez względu na wiarę. Nawet niewierzący szanują ludzkie życie. Każdy ma prawo do życia i co powiesz takiemu że zabrałeś mu życie bo ci przeszkadzał i zabierał ci wolność?

Bezcenne to jest życie matki ,której nakazuje się urodzić dziecko bez mózgu i bez nerek , tylko po to, żeby je ochrzcić. Dlatego jestem za utrzymanie trwającego od 27 lat prawa. Żadna wiara nie ma prawa narażać Jej życia. Nie jestem zwolennikiem aborcji na życzenie, ale przy wadach letalnych i gwałcie, to kobiety muszą decydować. Zmiana prawa w covidzie , wyprowadzenie ludzi na ulicę to zbrodnia rządu dojnej zmiany. Rozliczymy ich niebawem. Nie wytrzymają deficytu budżetowego i porażki Trumpa. O to jestem spokojny.

To kobieta ma prawo decydować w przypadku gwałtu i zmian letalnych płodu.

G
Gość
To nie kobiety na ulicach to babsztyle
R
Róża won Tfuj
24 października, 10:20, Piotr:

"Naród, który zabija własne dzieci jest narodem bez przyszłości".

24 października, 12:24, Gość:

Dzieci bez mózgu i nerek są elitą tego narodu.

24 października, 15:08, Piotr:

No nie, nerki POdejrzewam masz

24 października, 15:22, Gość:

Ja jestem tylko drugi sort i mam tylko przewód pokarmowy wg. gnoma z Żoliborza, ale mam zamiar dożyć czasu , gdy pozamykamy wszystkich pisowców, a kościoły będą tak puste, jak w Irlandii, jeszcze niedawnej chwały kościoła. To tylko kwestia czasu.

Takie urojenia leczą w psychiatryku.

R
Rzeszowiak
Ja cię nie zmuszam do niczego, do bycia katolikiem. Życie ludzkie jest bezcenne bez względu na wiarę. Nawet niewierzący szanują ludzkie życie. Każdy ma prawo do życia i co powiesz takiemu że zabrałeś mu życie bo ci przeszkadzał i zabierał ci wolność?
G
Gość
24 października, 10:20, Piotr:

"Naród, który zabija własne dzieci jest narodem bez przyszłości".

24 października, 12:24, Gość:

Dzieci bez mózgu i nerek są elitą tego narodu.

24 października, 15:08, Piotr:

No nie, nerki POdejrzewam masz

24 października, 15:22, Gość:

Ja jestem tylko drugi sort i mam tylko przewód pokarmowy wg. gnoma z Żoliborza, ale mam zamiar dożyć czasu , gdy pozamykamy wszystkich pisowców, a kościoły będą tak puste, jak w Irlandii, jeszcze niedawnej chwały kościoła. To tylko kwestia czasu.

24 października, 15:43, Rzeszowiak:

Czy życie moje, twoje i wszystkich protestujących jest więcej warte od tych niewinnych i nienarodzonych dzieci? Wszyscy jesteśmy dziećmi jednego Boga. Człowiek nie może decydować o życiu innych. Przypomina mi się ewangeliczna przypowieść o bogaczu i Łazarzu. Większość protestujących to młodzi ludzie ale czas leci szybko i już teraz pomyśl co powiesz Bogu jak zapyta co uczynilście tym małym i bezbronnym?

Przypominam, że nie mam obowiązku być katolikiem. Religii jest wiele, parę nawet bardziej licznych i starszych. Moim prawem jest też nie wierzyć w nic. Katolicy podobno są tolerancyjni.

G
Gość
24 października, 10:20, Piotr:

"Naród, który zabija własne dzieci jest narodem bez przyszłości".

24 października, 12:24, Gość:

Dzieci bez mózgu i nerek są elitą tego narodu.

24 października, 15:08, Piotr:

No nie, nerki POdejrzewam masz

24 października, 15:22, Gość:

Ja jestem tylko drugi sort i mam tylko przewód pokarmowy wg. gnoma z Żoliborza, ale mam zamiar dożyć czasu , gdy pozamykamy wszystkich pisowców, a kościoły będą tak puste, jak w Irlandii, jeszcze niedawnej chwały kościoła. To tylko kwestia czasu.

24 października, 15:34, Piotr:

Kościół trwa już 2 tysiące lat i trwał będzie a tobie POdobni kwiatki wąchają i wąchać będą od dołu.

Dwa tysiące lat wykorzystywania nauki Jezusa dla bierzących potrzeb kolejnych notabli- wymysł kultu matki boskiej, kultu świętych, celibat. Kolejne rozłamy i schizmy, odpadło tyle, że czas na Irlandię w Polsce i Watykanie. Wymrą mohery, kult pozostanie, owszem,bo przestraszonych i bezmyślnych nie zabraknie.

Przyznaję ci rację. Przetrwa, mnie na pewno.

R
Rzeszowiak
24 października, 10:20, Piotr:

"Naród, który zabija własne dzieci jest narodem bez przyszłości".

24 października, 12:24, Gość:

Dzieci bez mózgu i nerek są elitą tego narodu.

24 października, 15:08, Piotr:

No nie, nerki POdejrzewam masz

24 października, 15:22, Gość:

Ja jestem tylko drugi sort i mam tylko przewód pokarmowy wg. gnoma z Żoliborza, ale mam zamiar dożyć czasu , gdy pozamykamy wszystkich pisowców, a kościoły będą tak puste, jak w Irlandii, jeszcze niedawnej chwały kościoła. To tylko kwestia czasu.

Czy życie moje, twoje i wszystkich protestujących jest więcej warte od tych niewinnych i nienarodzonych dzieci? Wszyscy jesteśmy dziećmi jednego Boga. Człowiek nie może decydować o życiu innych. Przypomina mi się ewangeliczna przypowieść o bogaczu i Łazarzu. Większość protestujących to młodzi ludzie ale czas leci szybko i już teraz pomyśl co powiesz Bogu jak zapyta co uczynilście tym małym i bezbronnym?

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie