Sytuacje kryzysowe wymagają dużych umiejętności, aby zapobiegać wydarzeniom mogącym zaszkodzić osobie, firmie lub instytucji. W Rzeszowie specjaliści PR podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations, będą mówić m.in. o monitoringu mediów.
Szczególnie pomocny okazuje się tu monitoring mediów, wskazujący publikacje, wypowiedzi czy nawiązania do podmiotu, za którego wizerunek odpowiadamy. To źródło wiedzy o problemie, a także bezpośredni wgląd do obszarów, w których konieczne jest podjęcie działań.
- W zależności od pozycji rynkowej klienta, zakresu jego działań, obszaru funkcjonowania, monitorowanie może mieć różną skalę. W przypadku sytuacji kryzysowych lub budzących takowe ryzyko, obserwator winien korzystać z narzędzi możliwie szczegółowo analizujących hasło, po którym klient będzie możliwy do odszukania w mediach. Warto pamiętać, że trzymanie ręki na pulsie nie powinno być uzależnione od wielkości klienta. Wiadomo, że zasięg monitorowania mediów jest zależny od skali działania klienta, jednak o profesjonalizmie agencji świadczy również świadomość, że kryzys może dotknąć każdego, nawet najmniejszego bohatera. Zawczasu konieczne jest podjęcie odpowiednich kroków, które sprowadzą komunikację na prostą – komentuje Szymon Sikorski, CEO Publicon.
- Interpretacja wyników jest jednak zupełnie czymś innym niż samo zbieranie danych. Dla klienta ważne jest właśnie działanie i reakcja, najlepiej jeszcze przed ewentualnym pożarem. Szczególnie w przypadku, gdy jakaś publikacja, komentarz w mediach społecznościowych, wypowiedź w radiu lub stanowisko konkurencji może wpłynąć na wizerunek i zadziałać na niekorzyść klienta. Dlatego same dane z monitoringu stanową punkt wyjścia i źródło wiedzy – tłumaczy dr hab. Dariusz Tworzydło, CEO Exacto.
-Kolejnym zadaniem jest oczywiście reakcja, sprostowanie, wyeliminowanie nieprawdziwych wiadomości. Śledzenie informacji poprzez rozmaite narzędzia monitorujące rynek medialny znacznie ułatwia pracę agencji public relations. Potrzeba jednak dużej wiedzy, elastyczności i znajomości mediów, by w pełni wykorzystać ich potencjał i możliwości. Bez tego walka z kryzysem może okazać się jałowa i efekt – którym jest zażegnanie problemu – nie zostanie osiągnięty – dodaje Dariusz Tworzydło, CEO Exacto.
Monitoring mediów będzie istotnym punktem Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który już 20 i 21 kwietnia odbędzie się w Rzeszowie. Głos w tym temacie zabierze m.in. Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu i dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, podczas wykładu „Monitoring mediów i jego wykorzystanie w sytuacjach kryzysowych”.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Hakiel złożył ukochanej arabską przysięgę miłości! Poznali się 6 miesięcy temu...
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"