Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najnowszy projekt Game Over Cycles z Rzeszowa to pierwszy na świecie w pełni customowy Yamaha Niken [ZDJĘCIA]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Na bazie modelu Niken, rewolucyjnego trójkołowca japońskiej marki, polski producent motocykli typu custom firma Game Over Cycles z Rzeszowa zbudowała unikatowy motocykl. Pierwszy na świecie w pełni customowy Niken.
Na bazie modelu Niken, rewolucyjnego trójkołowca japońskiej marki, polski producent motocykli typu custom firma Game Over Cycles z Rzeszowa zbudowała unikatowy motocykl. Pierwszy na świecie w pełni customowy Niken. GOC/Mirosław Mazurkiewicz
Pierwszy na świecie w pełni customowy model Niken powstał w Game Over Cycles w Rzeszowie. To pierwszy na świecie w pełni customowy model Niken, który jest rewolucyjnym, wielokołowym motocyklem japońskiej marki Yamaha. Już otrzymał pierwszą nagrodę "Craziest Bike" w konkursie konstruktorskim w Niemczech.

Game Over Cycles jest znane z modyfikacji przeprowadzanych na motocyklach amerykańskich marek, ale tym razem rzeszowska firma wykonała pracę na modelu japońskim.

- Niken dla wielu osób jest wyjątkowy, dla innych kontrowersyjny. Podobnie jest z naszymi customami i dlatego od początku się nim zainteresowałem. Pod względem technicznym w tej maszynie nie powinno się cokolwiek zmieniać. Japońska technologia na najwyższym poziomie sprawia, że właściwości jezdne Nikena są świetne, ale od momentu, kiedy go po raz pierwszy zobaczyłem na żywo, czułem, że możemy zmodyfikować jego wygląd i nadać maszynie trochę inny charakter — mówi Stanisław Myszkowski, szef GOC.

- Aby osiągnąć ten cel, zmieniliśmy całą karoserię. Wszystkie elementy plastikowe zostały zastąpione przez aluminium, dzięki czemu kształty pojazdu stały się bardziej ostre, wręcz agresywne, nie tracąc przy tym właściwości aerodynamicznych. Mając na uwadze szybkość Nikena, można wręcz powiedzieć, że teraz ten motocykl tnie powietrze niczym samurajski miecz - dodaje.

Podczas prac nad motocyklem szczególne wyzwanie stanowiło połączenie mechanizmów funkcyjnych maszyny oraz jej wyglądu.

Tworząc odmienną estetykę pojazdu, konstruktorzy musieli wszystkie nowe elementy karoserii budować i dopasowywać w taki sposób, aby w każdym położeniu motocykla, zarówno przy skręcie, jak i pochyleniu na obie strony, nic ze sobą nie kolidowało.

Przednie zawieszenie Nikena porusza się w wielu płaszczyznach, więc odpowiednie utrzymanie balansu pomiędzy nowymi elementami wizualnymi, a fabrycznymi rozwiązaniami konstruktorskimi, stanowiło najbardziej pracochłonną część modyfikacji motocykla.

Customowy Niken GOC nawiązuje do kraju swojego pochodzenia nie tylko nazwą, ale również obecnością języka japońskiego na konstrukcji. Ekipa Game Over Cycles wkomponowała w karoserię japońskie znaki oznaczające nazwę modelu bazowego Niken, a także zachowaną w oryginalnej pisowni myśl, która jest zaczerpnięta z filozofii marki Yamaha i oznacza „odwagę w stawianiu sobie wysokich celów, niezmąconą strachem przed porażką” (失敗を恐れず、もう一段高い目標に取り組む).

- Od początku współpracy z GOC jestem pod ogromnym wrażeniem talentu Staszka, jego nieszablonowego podejścia do customizacji i pomysłów nie z tej ziemi, które od lat są doceniane na całym świecie. Cieszę się, że wybrał ten model, tak innowacyjny i wyjątkowy dla Yamahy. Praca z takimi fachowcami to sama przyjemność - twierdzi Magdalena Piskorz, dyr. generalna Yamaha Motor Polska.

Nergal testował motocykl stworzony specjalnie dla niego [ZDJĘCIA]

Motocykl po raz pierwszy został zaprezentowany kilka dni temu w Bad Salzuflen w Niemczech, gdzie co roku odbywa się CUSTOMBIKE-SHOW, czyli największe targi motocykli modyfikowanych na świecie. Według danych organizatorów tegoroczną imprezę odwiedziło 32 000 osób, wzięło w niej udział ponad 300 wystawców i zaprezentowano ponad 1000 motocykli customowych.

Co roku finałem CUSTOMBIKE-SHOW jest jeden z najbardziej prestiżowych konkursów konstruktorskich świata, w którym customowy Niken GOC zdobył nagrodę “Craziest Bike”.

Jury konkursu doceniło m.in. fakt, że wszystkie elementy aluminiowe karoserii zostały wykonane ręcznie. Prace nad modyfikacją motocykla pochłonęły 1400 roboczo-godzin, a oto ich szczegółowy zakres:

Elementy zmodyfikowane przez GOC:

  • obudowy przednich lamp wraz z tulejami do soczewek,
  • obudowa licznika,
  • obudowa kierownicy wraz z obudową zbiornika na płyn hamulcowy,
  • dźwignie hamulca i sprzęgła,
  • lusterka,
  • błotniki przednie,
  • tylny błotnik z sekcją tylną motocykla,
  • element końcowy wydechu Akrapovič,
  • rama trzymająca siedzenie,
  • podstawa pod siedzenie,
  • zbiornik paliwa,
  • filtry powietrza,
  • osłona chłodnicy wraz z zabudową,
  • skrzynka na akumulator,
  • osłony silnika oraz zawieszenia.

Elementy pozbawione lakieru i wypolerowane do samego aluminium:

  • wszystkie koła,
  • uchwyt tylnego błotnika,
  • wahacz tylny,
  • całe przednie zawieszenie,
  • uchwyty podnóżków,
  • osłony silnika,
  • cała rama.

Skórzane siedzenie: WB LINE.

The Recidivist (Recydywista).

Game Over Cycles z Podkarpacia wystawia na sprzedaż swój naj...


ZOBACZ TEŻ: Motor Nowy Jork - Rzeszów powstał w Game Over Cycles dla klienta pochodzącego spod Rzeszowa, który obecnie mieszka w Nowym Jorku. Maszyna ma wyrażać patriotyzm lokalny obydwu małych ojczyzn właściciela pojazdu.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24