Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie daj się oszukać. Sprawdź, kto sprzedaje ci energię

Józef Lonczak
Nie daj się oszukać. Sprawdź, kto sprzedaje ci energięPaweł Prządka, prezes PGE Obrót S.A. podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk
Nie daj się oszukać. Sprawdź, kto sprzedaje ci energięPaweł Prządka, prezes PGE Obrót S.A. podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk
Kodeks Dobrych Praktyk podpisali najwięksi dostawcy prądu w Polsce. Ruszyła też kampania społeczna promująca uczciwą konkurencję na rynku energii.

16 kwietnia 2014 r., w imieniu Grupy Kapitałowej PGE Kodeks podpisali: Marek Woszczyk, Prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej oraz Paweł Prządka, Prezes PGE Obrót. Kampanię patronatem objął Prezes Urzędu Regulacji Energetyki.

Wylegitymuj „przedstawicieli zakładu energetycznego”
Kampania, której organizatorem jest Towarzystwo Obrotu Energią (TOE), jest odpowiedzią na coraz liczniejsze skargi na nieuczciwe praktyki przedstawicieli handlowych niektórych firm sprzedających energię. Ofiarami handlowców firm sprzedażowych, podających się za „przedstawicieli zakładu energetycznego”, którzy odwiedzają Klientów w domach, najczęściej padają ludzie starsi i samotni.

Nieuczciwi handlowcy podczas takiej wizyty, wprowadzają klientów w błąd, proponując im podpisanie rzekomo korzystniejszej umowy. W rezultacie taka – nie zawsze świadoma - zmiana sprzedawcy okazuje się niekorzystna z powodu dodatkowych opłat np. z tytułu dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego. Wiąże się to nie tylko z większymi kosztami, ale później również z problemami dotyczącymi rozwiązania takiej umowy.

Nie dla „wolnej amerykanki”
- Możliwość swobodnej zmiany sprzedawcy przez Klientów indywidualnych jest fundamentem wolnego rynku. Konkurencja musi jednak służyć przede wszystkim odbiorcom. Obowiązkiem sprzedawców jest dołożenie należytej staranności, by potencjalny Klient, przed zawarciem umowy, miał wyczerpujące informacje o przedstawionej mu ofercie – tłumaczy Maciej Bando, wiceprezes Urzędu Regulacji Energetyki, wykonujący obowiązki Prezesa URE.

Marek Woszczyk, prezes Polskiej Grupy Energetycznej S.A. podkreśla, że spółka promuje pełną, otwartą i wolną konkurencję, ale nie na zasadach „wolnej amerykanki”. - Zależy nam na eliminowaniu z rynku metod walki na brudne chwyty, półprawdy i niedopowiedzenia, które kryją niektóre oferty. Bo jedna nieuczciwa oferta, jeden niezadowolony Klient, zawsze oznacza spadek zaufania i pogorszenie reputacji całej branży – podkreśla Marek Woszczyk.

Nie podejmuj pochopnej decyzji
W ramach rozpoczętej kampanii Towarzystwo Obrotu Energią będzie zachęcać Klientów, aby pytali akwizytorów o identyfikatory, uważnie czytali proponowane umowy i pamiętali o tym, że w przypadku podjęcia pochopnej decyzji mają 10 dni na rezygnację z umowy podpisanej poza siedzibą sprzedawcy bez podania przyczyn.

Kodeks Dobrych Praktyk podpisały: PGE Polska Grupa Energetyczna, TAURON Polska Energia, ENEA, Energa, RWE Polska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24