16 kwietnia 2014 r., w imieniu Grupy Kapitałowej PGE Kodeks podpisali: Marek Woszczyk, Prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej oraz Paweł Prządka, Prezes PGE Obrót. Kampanię patronatem objął Prezes Urzędu Regulacji Energetyki.
Wylegitymuj „przedstawicieli zakładu energetycznego”
Kampania, której organizatorem jest Towarzystwo Obrotu Energią (TOE), jest odpowiedzią na coraz liczniejsze skargi na nieuczciwe praktyki przedstawicieli handlowych niektórych firm sprzedających energię. Ofiarami handlowców firm sprzedażowych, podających się za „przedstawicieli zakładu energetycznego”, którzy odwiedzają Klientów w domach, najczęściej padają ludzie starsi i samotni.
Nieuczciwi handlowcy podczas takiej wizyty, wprowadzają klientów w błąd, proponując im podpisanie rzekomo korzystniejszej umowy. W rezultacie taka – nie zawsze świadoma - zmiana sprzedawcy okazuje się niekorzystna z powodu dodatkowych opłat np. z tytułu dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego. Wiąże się to nie tylko z większymi kosztami, ale później również z problemami dotyczącymi rozwiązania takiej umowy.
Nie dla „wolnej amerykanki”
- Możliwość swobodnej zmiany sprzedawcy przez Klientów indywidualnych jest fundamentem wolnego rynku. Konkurencja musi jednak służyć przede wszystkim odbiorcom. Obowiązkiem sprzedawców jest dołożenie należytej staranności, by potencjalny Klient, przed zawarciem umowy, miał wyczerpujące informacje o przedstawionej mu ofercie – tłumaczy Maciej Bando, wiceprezes Urzędu Regulacji Energetyki, wykonujący obowiązki Prezesa URE.
Marek Woszczyk, prezes Polskiej Grupy Energetycznej S.A. podkreśla, że spółka promuje pełną, otwartą i wolną konkurencję, ale nie na zasadach „wolnej amerykanki”. - Zależy nam na eliminowaniu z rynku metod walki na brudne chwyty, półprawdy i niedopowiedzenia, które kryją niektóre oferty. Bo jedna nieuczciwa oferta, jeden niezadowolony Klient, zawsze oznacza spadek zaufania i pogorszenie reputacji całej branży – podkreśla Marek Woszczyk.
Nie podejmuj pochopnej decyzji
W ramach rozpoczętej kampanii Towarzystwo Obrotu Energią będzie zachęcać Klientów, aby pytali akwizytorów o identyfikatory, uważnie czytali proponowane umowy i pamiętali o tym, że w przypadku podjęcia pochopnej decyzji mają 10 dni na rezygnację z umowy podpisanej poza siedzibą sprzedawcy bez podania przyczyn.
Kodeks Dobrych Praktyk podpisały: PGE Polska Grupa Energetyczna, TAURON Polska Energia, ENEA, Energa, RWE Polska.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?