Pierwszy przetarg, na realizację tego odcinka, w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, miasto ogłosiło już rok temu. Jednak został unieważniony jeszcze przed otwarciem ofert. Jak tłumaczył wówczas magistrat, chodziło o to, że nie był jeszcze gotowy program funkcjonalno-użytkowy planowanej inwestycji, i mogło przedstawić potencjalnym wykonawcom jedynie dokumentację projektową, która stanowiła wyłącznie materiał informacyjno-pomocniczy. Dlatego miasto dało sobie więcej czasu na przygotowanie inwestycji.
- Analizowaliśmy różne kwestie, związane z układem komunikacyjnym w tej części miasta. W jednym obszarze jest projektowanych kilka inwestycji. Poza odcinkiem drogi G, także dwa etapy przebudowy ul. Sikorskiego i modernizacja linii 108. Należało skoordynować zakresy tych prac - tłumaczy Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna.
Już wiadomo, jak będzie wyglądał kolejny odcinek drogi G. Rozpocznie się przy zjazdach do galerii handlowych (w rejonie Vivo, Leroy Merlin i Merkury) i pobiegnie nad torami do ul. Sikorskiego, z którą połączy się w rejonie Elektrociepłowni Krosno.
Będą dwie jezdnie, rozdzielone pasem. Wzdłuż drogi powstaną ściany oporowe i drogi dojazdowe, serwisowe, które zapewniają obsługę komunikacyjną przylegającego do drogi G. Zbudowane zostaną też ciągi pieszo-rowerowe, po obu stronach, oddzielone pasem zieleni. Dwukierunkowa ścieżka rowerowa będzie miała szerokość od 2 do 3 metrów, chodnik – do 2 metrów. Zakres prac obejmuje też przebudowę i budowę infrastruktury technicznej (odwodnienie, kanalizacja, oznakowanie, oświetlenia, sieci teletechniczne, ciepłownicze i gazociąg). Na trasie będzie przystanek autobusowy.
Miasto zmieniło pierwotne plany i wyłączyło z tej inwestycji budowę ronda na ul. Sikorskiego.
- Tę kwestię będziemy chcieli uwzględnić przy przebudowie ulicy Sikorskiego - tłumaczy wiceprezydent Soliński.
Nowy odcinek drogi G. ma liczyć 673 metry, ale o kosztach i trudności stanowi konieczność budowy dwóch wiaduktów nad torami linii 108. Krosno na tę inwestycję dostało w ubiegłym roku 20 milionów złotych dofinansowania z rządowej subwencji ogólnej. Drugie tyle zostało zarezerwowane w budżecie miasta. Otwarcie ofert w przetargu jest planowane na 3 stycznia. Miasto ma już pełną dokumentację i pozwolenia potrzebne do rozpoczęcia budowy.
- Zobaczymy, jakie ceny zaproponują wykonawcy. Mamy nadzieję, że zmieszczą się w tej kwocie - dodaje wiceprezydent Soliński.
Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na zrealizowanie zadania. Budowa tego odcinka drogi G, łączącego dwie istotne arterie komunikacyjne Krosna, jest dla miasta ważna. Chodzi o otworzenie perspektyw dla terenów przylegających do ul. Sikorskiego i obszaru pomiędzy ul. Sikorskiego i Bieszczadzką oraz rozwój planowanej strefy inwestycyjnej na terenie dawnego „Lotniska Iwonicz”, o który powiększyło się Krosno w 2021 roku.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"