Pokrzywdzony zgłosił się do kolbuszowskiej jednostki. Z jego relacji wyniało, że skontaktował się z nim telefonicznie mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował go, że na jego rachunku bankowym wykryto podejrzaną aktywność. Rozmówca zapewniał, że ktoś próbował zalogować się na jego rachunek i przelać pieniądze.
Aby uwiarygodnić proceder, w trakcie trwania rozmowy, na telefon pokrzywdzonego przyszedł fałszywy sms z banku, z informacją na temat numeru sprawy i identyfikatora pracownika. Pokrzywdzony zapytał o szczegóły rozmówcę, a ten podał dane pokrywające się z treścią wiadomości.
W trakcie dalszej rozmowy, fałszywy konsultant przełączył mężczyznę do kolejnego oszusta - rzekomego specjalistę informatyka, który miał go poinstruować jak ochronić swoje oszczędności. Rozwiązaniem miało być przelanie pieniędzy na nowo utworzone konta. Pokrzywdzony wierząc, że w ten sposób ocali swoje oszczędności wykonał kilkanaście przelewów na podane przez oszusta rachunki.
Kiedy mieszkaniec powiatu kolbuszowskiego wykonywał przelewy, fałszywy pracownik, aby uwiarygodnić swoją „legendę” opowiadał, o tym, jak często mamy do czynienia z oszustwami internetowymi.
Gdy połączenie się urwało, a pokrzywdzony nie mógł oddzwonić na numer, z którego kontaktowali się oszuści, zadzwonił na infolinię banku. Tam dowiedział się, że padł ofiarą przestępstwa.
W wyniku transakcji mężczyzna stracił blisko 150 tys. złotych.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?