Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie ocenili MPK. Autobusy na plus, punktualność do poprawki

Bartosz Gubernat
Pasażerowie MPK najwyżej ocenili komfort jazdy, co zdaniem urzędników jest zasługą zakupu nowych, niskopodłogowych autobusów.
Pasażerowie MPK najwyżej ocenili komfort jazdy, co zdaniem urzędników jest zasługą zakupu nowych, niskopodłogowych autobusów. BARTOSZ FRYDRYCH
MPK zapytało pasażerów o jakość swoich usług.

Dwutygodniową ankietę największy rzeszowski przewoźnik prowadził w sierpniu. Pasażerowie odpowiadali na cztery pytania zawarte w formularzu dostępnym w autobusach i kasach biletowych oraz na stronie internetowej przewoźnika. W czterostopniowej skali mieli ocenić komfort jazdy, sposób prowadzenia pojazdów przez kierowców oraz czystość i punktualność autobusów.

MPK właśnie podliczyło głosy. - Najlepiej jest z komfortem jazdy, który pasażerowie oceniają dobrze i bardzo dobrze. Z kolei najwięcej krytycznych głosów dostaliśmy za punktualność. Generalnie ankieta wypadła na czwórkę z minusem, czyli nieźle. Ale nie jestem do końca zadowolony, wiele trzeba poprawić - ocenia Marek Filip, prezes MPK Rzeszów.

Największym problemem będzie dla przewoźnika poprawienie punktualności. Zdaniem prezesa Filipa przy dzisiejszym natężeniu ruchu i remontach na ulicach jazda zgodnie z rozkładem jazdy jest niemożliwa. - Autobusy także stoją w korkach - zauważa prezes MPK.

W kwestii sposobu prowadzenia autobusów w przyszłym tygodniu zwoła zebranie z załogą. Ten element na ocenę dostateczną oceniło 176 ankietowanych, a 88 wystawiło kierowcom najniższą notę. Jak mawia prezydent Tadeusz Ferenc, kierowcy często zapominają, że wiozą ludzi, a nie ziemniaki i to musi się zmienić. - Przypomnimy o odpowiedniej prędkości i stylu jazdy. Nasi kierowcy potrafią dobrze jeździć i liczę, że to udowodnią - mówi Marek Filip.

Czystość i komfort jazdy autobusami pasażerowie oceniają dobrze. Według MPK to przede wszystkim zasługa 80 nowych mercedesów i autosanów, które zastąpiły stare, wysłużone jelcze.

Wypełniając ankietę pasażerowie mogli odpowiedzieć także na dodatkoe, otwarte pytanie o jakość usług. Tu najczęściej opisywali sytuacje, z którymi zetknęli się podczas jazdy. Wśród opinii pozytywnych przeważają pochwały dla kierowców za czekanie na dobiegających do przystanku pasażerów oraz pomoc osobom starszym i matkom z ciężkimi wózkami. - Jedna z pasażerek pochwaliła za nasze kobiety kierowców. Jej zdaniem jeżdżą lepiej niż panowie - mówi dyrektor Filip.

Opinie negatywne dotyczą przede wszystkim odmowy sprzedaży biletów w autobusach oraz opóźnienia i małą częstotliwość kursów. Jeden z pasażerów pisze dosadnie, że "rozkład jazdy jest do d...".

Ponieważ kursów nie ustala już MPK, ale Zarząd Transportu Miejskiego, wczoraj zapytaliśmy jego dyrektora, co sądzi o wynikach ankiety.

- Przeanalizujemy wszystkie uwagi do rozkładu i jeśli będą zasadne, weźmiemy je pod uwagę - zapewnia Łukasz Dziągwa, dyrektor ZTM Rzeszów. Dodaje, że istotne będzie także upomnienie kierowców, na których skarżą się pasażerowie.

- To zadanie dla prezesa MPK, ale także w naszym interesie leży, aby załatwić sprawę jak najlepiej. MPK i ZTM działają jak system naczyń połączonych, bez wysokiej jakości przewozów na nic zda się dobry rozkład jazdy i odwrotnie - tłumaczy Ł. Dziągwa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24