Inwestycja współfinansowana była ze środków Unii Europejskiej. Zgodnie z podpisaną umową, koszt projektu to 297 milionów 229 tysięcy złotych, a wysokość dofinansowania unijnego to 194 milionów 135 tysięcy złotych.
- Mieszkańcy Stalowej Woli, Niska oraz powiatów od dawna czekali na nową drogę, która zwiększyłaby bezpieczeństwo na ulicach i wyprowadziła ruch tranzytowy poza granice miast. Nowa obwodnica będzie łączyć się z budowanym szlakiem Via Carpatia, a to oznacza nowe otwarcie terenów północnego Podkarpacia na rozwój - stwierdził wiceminister infrastruktury Rafał Weber
- Obwodnica Stalowej Woli i Niska to ważny punkt komunikacyjny na mapie dróg województwa podkarpackiego. Dobre połączenia komunikacyjne przynoszą korzyści dla konkurencyjności i atrakcyjności inwestycyjnej regionu. Udostępnienie nowej drogi to również dobra wiadomość dla mieszkańców. Trasa wyprowadzi z miast uciążliwy ruch tranzytowy ciężkich pojazdów przewożących niebezpieczne substancje i usprawni codzienne dojazdy - powiedział wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
- Oddajemy piętnastokilometrowy odcinek nowej obwodnicy. To dobra wiadomość dla mieszkańców Stalowej Woli i Niska oraz podróżujących drogą krajową numer 77. Sukcesywnie, w ciągu najbliższych miesięcy, będziemy udostępniać kierowcom kolejne odcinki nowych dróg w całej Polsce. Plan na ten rok zakłada otwarcie ponad 380 kilometrów nowych tras - powiedział Tomasz Żuchowski, pełniący obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
- Budowa obwodnicy to przede wszystkim komfort dla mieszkańców Stalowej Woli i Niska, które dzięki temu zostaną odciążone z ruchu tranzytowego, zmniejszy się hałas a powietrze będzie czystsze - nie byłoby to możliwe, gdyby nie wsparcie UE. W październiku 2020 roku podpisaliśmy umowę na ponad 194 miliona złotych dofinansowania, a już dziś możemy cieszyć się nową drogą. Inwestycje współfinansowane z Funduszy Europejskich są skutecznie realizowane przez Beneficjenta. Serdeczne gratulacje dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - powiedziała Joanna Lech, pełniący obowiązki dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
W ramach budowy wykonano 141 tysięcy metrów sześciennych wykopów i 738 tysięcy metrów sześciennych nasypów. Do przewiezienia całego materiału potrzebnych było 50 000 ciężarówek, które stojąc zderzak w zderzak utworzyłyby ciąg samochodów od Stalowej Woli do Katowic. Wbudowano także 7 tysięcy metrów sześciennych betonu oraz 830 tysięcy kilogramów stali zbrojeniowej. Wszystkie wybudowane w ramach tego zadania drogi o nawierzchni bitumicznej tworzą powierzchnię 28 boisk piłkarskich.
Początek obwodnicy zlokalizowany jest w Stalowej Woli na skrzyżowaniu Trasy Podskarpowej z ulicą Chopina. Na dalszym odcinku obwodnica kieruje się na południowy wschód, przekraczając tereny elektrowni Stalowa Wola, rzekę Barcówka, linię kolejową 66 Zwierzyniec Towarowy - Stalowa Wola Południe oraz krzyżuje się z drogą krajową 19. Koniec trasy zlokalizowany jest na rondzie wchodzącym w skład węzła Rudnik nad Sanem, który powstaje w ramach budowanej drogi ekspresowej S19.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"