Po pandemii będziemy masowo kupować auta przez Internet? Są dilerzy, którzy na ten kanał sprzedaży stawiają od dawna

Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Istotnym kanałem sprzedaży samochodów w obecnej sytuacji staje się internet. Niestety do tej pory sprzedaż samochodów online była traktowana przez wiele firm po macoszemu. Tomasz Hołod / Polska Press
Z powodu epidemii koronawiursa firmy z branży motoryzacyjnej zaczynają uruchamiać internetowe kanały sprzedaży. Na uprzywilejowanej pozycji będą jednak marki, dla których internet od lat jest naturalnym środowiskiem sprzedaży.

Chyba to już wiedzą wszyscy - gdy już to wszystko się skończy, nic nie będzie takie samo jak przed pandemią koronawirusa. Dilerzy samochodów oswajają się z myślą, że także tak drogie przedmioty jak auta będziemy kupować wedle wzorów masowo już znanych z zakupów smartfonów czy nawet markowych kreacji: w stacjonarnych sklepach (salonach samochodowych) modele będziemy oglądali, by zakupu potem dokonać online...
Jednym z podmiotów działających na motoryzacyjnym rynku, który internetowy system sprzedaży wdrożył jeszcze przed pandemią jest Grupa Masterlease - zrobiono to już ponad dwa lata temu, a w pierwszym kwartale tego roku co trzecia umowa na sfinansowanie samochodu z Master1.pl była zawarta on-line.

Zapaść w sprzedaży samochodów

Z danych Instytutu Motoryzacyjnego SAMAR wynika, że do połowy marca w Polsce zarejestrowanych zostało ok. 22 tys. aut osobowych. To niemal 23% mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. Główną przyczyną jest epidemia koronawirusa, która wymusiła wstrzymanie produkcji samochodów. Dodatkowo, firmy z branży motoryzacyjnej nie mogą prowadzić tak aktywnej jak dotychczas sprzedaży ze względu na wprowadzone środki bezpieczeństwa.

Istotnym kanałem sprzedaży samochodów w obecnej sytuacji staje się internet. Niestety do tej pory sprzedaż samochodów online była traktowana przez wiele firm po macoszemu.

Przeczytaj, to bardzo ważne:

- Kiedy ponad 2 lata temu uruchomialiśmy pierwszą w Polsce platformę, umożliwiającą zawarcie umowy na samochód w abonamencie w całości przez internet, wiele osób mówiło nam, że klienci nie są na to jeszcze gotowi. Dzisiaj kanał on-line jest dla nas tak samo ważny jak sprzedaż bezpośrednia. W 2019 r. na zawarcie umowy na abonament w całości przez internet zdecydowało się ok 30% klientów. To daje nam pewną przewagę nad firmami, które dopiero wdrażają ten kanał sprzedaży do swoich ofert. Tym bardziej, że w obecnej sytuacji cyfryzacja sprzedaży aut będzie nabierała szczególnego znaczenia i ze względów bezpieczeństwa coraz więcej klientów będzie finalizowało zakup auta online - mówi Grzegorz Grodecki - Dyrektor Zarządzający Master1.pl należącego do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego

Auto w abonamencie

Umowa na auto w abonamencie w pełni online oznacza, że klienci wybierają auto na platformie Master1.pl, w tym samym miejscu wypełniają krótki wniosek w sposób zdalny i bez zbędnych formalności zawierają umowę, a dodatkowo mogą zamówić dostawę samochodu pod dom (opcja door-to-door). Cały proces jest bardzo prosty i nie zajmuje więcej niż 15 minut.
- Klienci nie potrzebują oględzin samochodu przed zakupem, ale muszą mieć pewność, że jego stan techniczny jest dobry i właściwie udokumentowany. W razie potrzeby rozmowy z doradcą mogą skorzystać z opcji video chatu. Rozmowa będzie prowadzona na żywo włącznie z prezentacją wybranego przez klienta samochodu. Nasi klienci oczekują też przewidywalnej oferty pod względem cenowym. Auta na abonament spełniają te kryteria. Zwłaszcza, że oferujemy je z pakietem usług, które eliminują wiele uciążliwych elementów i kosztownych elementów związanych z posiadaniem pojazdu na własność, np. zakup ubezpieczenia, serwis czy przechowywanie opon. W Master1.pl wprowadziliśmy usługę elastycznego abonamentu. Oznacza ona, że w przypadku zawarcia umowy on-line na 12 miesięcy klient będzie miał możliwość jej rozwiązania w dowolnym momencie bez ponoszenia żadnych dodatkowych konsekwencji finansowych - mówi Grzegorz Grodecki - Dyrektor Zarządzający Master1.pl.

Przeczytaj, to bardzo ważne:

Wysokie czynsze, niewielu klientów. Restauratorzy zamykają biznesy.

Wideo

Materiał oryginalny: Po pandemii będziemy masowo kupować auta przez Internet? Są dilerzy, którzy na ten kanał sprzedaży stawiają od dawna - Strefa Biznesu

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kris

Fajna opcja z tym abonamentem online. Dobre rozwiązanie na dzisiejsze czasy, tym bardziej, że możesz je zwrócić w każdej chwili.

M
Marko

I dobrze, moim zdaniem już od dawna powinna była być możliwość kupowania samochodów online. Tym bardziej jeżeli można je tylko tylko wypożyczać na zasadach abonamentu jak w Masterlease

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3