Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągiem z Rzeszowa do Jasła pół godziny szybciej

Bartosz Gubernat
Archiwum
Już w grudniu PKP uruchomi nowe szybsze połączenie kolejowe na linii Rzeszów - Jasło.

Oba miasta dzieli droga kolejową tylko 70 km, ale ze względu na kiepski stan torów podróż tym odcinkiem trwała do tej pory dwie godziny. Dla porównania ok. 80 km z Rzeszowa do Tarnowa pociąg pospieszny pokonywał w 80 minut, a osobowy w 90 minut. Aby przyspieszyć pociągi PKP zdecydowała odremontować tory i towarzyszącą im infrastrukturę.

- Prace idą zgodnie z planem. W kwietniu oddaliśmy do użytku nowy przystanek w Wojaszówce. Jest zadaszony i przystosowany do potrzeb osób niewidomych - mówi Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W tej chwili kolejarze pracują na torach między Przybówką a Jasłem oraz w Czudcu. Modernizują 30 obiektów, głównie wiaduktów i przepustów. Przebudowa dotyczy także 19 przejazdów kolejowo-drogowych, które zostaną wyposażone w wytrzymałą nawierzchnię przyjazną dla samochodów. Na części z nich montowana jest sygnalizacja dźwiękowa. W PKP podsumowują, że dzięki dotychczasowym pracom nowe perony zyskało już 12 przystanków, m.in. Rzeszów Staroniwa, Boguchwała, Czudec, Strzyżów Wisłokiem, Dobrzechów, Frysztak, Przybówka, Zaborów i Kalembina. Odnowiono 58 przejazdów drogowych. - Pociągi przyspieszą w szczególności na odnowionych wiaduktach, gdzie do tej pory obowiązywały odcinkowe ograniczenia prędkości - mówi Maciej Dutkiewicz.

- Po remoncie podróż będzie trwała 84 minuty. Zawieszony ruch przywrócimy tu 1 września, ale na razie nie wiemy, czy od razu pociągi będą mogły jeździć z pełną prędkością. Na pewno będzie to możliwe od grudnia, kiedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy, uwzględniający remont torów - mówi Krzysztof Pawlak z podkarpackiego zakładu Przewozów Regionalnych.

Poza linią Rzeszów-Jasło, w tym roku na Podkarpaciu PKP kontynuuje modernizację torów Kraków - Rzeszów, Kraków - Medyka i Przemyśl - Medyka. Po zakończeniu wszystkich prac podróż z Krakowa do Rzeszowa ma trwać 75 minut. Wartość wszystkich robót na 230 km torów to ok. 4 mld zł. Na dziś stan linii kolejowych w regionie tylko w 39 procentach jest określany jako dobry. 28 procent jest dostateczna a 33 procent niezadowalająca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24