reklama

Północ czy południe

NORBERT ZIĘTALZaktualizowano 
Autostrada w województwie podkarpackim pojawi się nie szybciej niż za kilkanaście lat. Może warto jeszcze raz pomyśleć nad jej przebiegiem?<br>
Autostrada w województwie podkarpackim pojawi się nie szybciej niż za kilkanaście lat. Może warto jeszcze raz pomyśleć nad jej przebiegiem? AUTOR
PRZEMYŚL. Zbigniew Fortuna, jeden z mieszkańców miasta, narysował nową trasę autostrady przebiegającej przez Podkarpackie. Trasa ta jest krótsza o 25 km i dociera do dwóch przejść granicznych z Ukrainą.

Propozycja przemyślanina jest odpowiedzią na tekst "Autostrada powinna być z północnej strony", jaki ukazał się w "Nowinach" 5 marca br. Opisaliśmy w nim sugestie powiatowych władz jarosławskich, aby budowę autostrady i obwodnicy przez Jarosław prowadzić nie z południowej, jak jest to planowane, lecz z północnej strony.

Podstawowym argumentem

przemawiającym za północnym wariantem są, według władz powiatowych, mniejsze koszty finansowe i społeczne.
Przemyślanin ma inny pomysł.
- Pod rozwagę fachowców i decydentów krajowych i wojewódzkich proponuję przebieg autostrady od miejscowości Trzciana pod Rzeszowem, poprzez istniejącą obwodnicę Rzeszowa, Pruchnik, Maćkowice, Żurawicę do Medyki. Z odgałęzieniem w kierunku planowanego docelowo przejścia granicznego w Malhowicach - Niżankowicach. Jej długość jest o 25 km krótsza od trasy z Rzeszowa przez Jarosław, Radymno do Korczowej - wyjaśnia Fortuna.
Autor projektu twierdzi, że proponowana przez niego trasa, pomimo, że przebiega przez teren pagórkowaty, będzie prowadziła przez obszar w niewielkim stopniu zagospodarowany inwestycjami, nieuzbrojony infrastrukturą techniczną, nie wymagający budowy osłon drogowych i podobnych zabezpieczeń.
- Dodatkowym argumentem za takim przebiegiem trasy jest możliwość wykonania

odgałęzienia do przejścia granicznego

w Malhowicach i skierowanie drogi na dawny trakt węgierski prowadzący przez Sambor i Użgorod na Słowację, Węgry i Rumunię - dodaje Fortuna. Według niego ten odcinek drogi mógłby być włączony do planowanej trasy wschodniej łączącej Białystok ze Słowacją, Węgrami i Rumunią.
Przemyślanin ma również propozycję dotyczącą lepszego wykorzystania przejścia granicznego w Medyce. Uważa, że korzystnie byłoby tam zbudować terminal łączonych przewozów towarowych, tzn. załadunku tirów na wagony kolejowe, przewożące tranzytem przez Polskę towary ze wschodu na zachód i odwrotnie.
- Tak rozwiązują te problemy kraje Unii Europejskiej, stawiając na rozwój ekologicznego transportu kolejowego. W takiej sytuacji, wykonane nawierzchnie dróg nie ulegają szybkiemu zniszczeniu przez ciężki transport kołowy, a ograniczony ruch po naszych drogach ma istotny wpływ na ochronę środowiska - argumentuje przemyślanin.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3