Polski drób z powodzeniem podbija Paryż i Francję

Oprac. Józef Lonczak
Podczas paryskich targów SIAL polscy producenci mięsa drobiowego zaprezentowali swoje oferty na stoisku POLISH POULTRY, zorganizowanego przez Krajową Radę Drobiarstwa. Na głębi  stoisko POLISH MEAT.
Podczas paryskich targów SIAL polscy producenci mięsa drobiowego zaprezentowali swoje oferty na stoisku POLISH POULTRY, zorganizowanego przez Krajową Radę Drobiarstwa. Na głębi stoisko POLISH MEAT.
Na międzynarodowych targach spożywczych SIAL w Paryżu polski drób cieszył się ogromnym uznaniem zwiedzających, w tym znanych z zamiłowania do mięsa drobiowego Francuzów.

 

Podczas paryskich targów SIAL polscy producenci mięsa drobiowego zaprezentowali się w ramach stoiska POLISH POULTRY, zorganizowanego przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą, a ich wyroby cieszyły się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających, w tym Francuzów, którzy są znanymi smakoszami  drobiu.

 

- Francuzi są wymagającymi konsumentami, a tamtejszy kurczak z Bresse uznawany jest na całym świecie za prawdziwy rarytas. W tym kontekście duże zainteresowanie gości odwiedzających stoisko POLISH POULTRY można śmiało uznać za ogromny sukces i potwierdzenie wysokiej jakości naszego mięsa drobiowego - uważa Artur Moroz, szef kuchni, który w trakcie targów SIAL prowadził pokazy kulinarne z udziałem oczywiście polskiego mięsa drobiowego.

 

- Polscy producenci drobiu nie mieli chwili wytchnienia, a uczestnicy targów chętnie próbowali nasze dania i zachwalali smak polskiego mięsa drobiowego. Jest to szczególnie ważne w kontekście faktu, że targi odbywały się w stolicy Francji – kraju, w którym drób odgrywa rolę symbolu narodowego i ma szczególne znaczenie – komentuje szef kuchni Artur Moroz.

 

Warto dodać, że tegoroczna edycja międzynarodowych targów spożywczych SIAL stanowiła dla polskich producentów drobiu dobrą okazję do zapoznania się z bieżącymi trendami w branży i oczywiście do nawiązania nowych relacji handlowych z odbiorcami z całego świata.

 

Wszak w tegorocznych targach SIAL wzięło udział blisko 150 tys. zwiedzających, w tym 6 tys. wystawców z ponad stu krajów, ze wszystkich kontynentów. Oprócz polskich drobiarzy wśród uczestników tej imprezy byli także obecni reprezentanci krajowej branży mięsa czerwonego „POLISH MEAT”, tworząc wspólnie z KRD-IG spójną pod względem wystroju przestrzeń wystawienniczą. Łączna powierzchnia stoiska POLISH POULTRY i POLISH MEAT wyniosła ponad 400 mkw.

 

Warto dodać, że przygotowana przez KRD-IG ekspozycja była ulokowana w jednym z najbardziej widocznych miejsc hali nr 6, i nawiązywała wystrojem do tematyki drobiarskiej. Jak łatwo się domyślić stoisko polskich drobiarzy składało się ze strefy biznesowej, gdzie prowadzono rozmowy handlowe i równie ważnej strefy gastronomicznej, w której znakomity szef kuchni Artur Moroz prezentował zalety naszego mięsa drobiowego w formie dań i pokazów kulinarnych połączonych z degustacją.

 

O znaczeniu paryskich targów nich świadczy fakt, że targi SIAL to, obok niemieckich targów ANUGA, druga najważniejsza tego typu impreza wystawiennicza w Europie.

 

- Jesteśmy przekonani, że tak szeroka obecność przedstawicieli rodzimego sektora drobiarskiego na targach SIAL umocni naszą pozycję nie tylko w UE, ale także na rynkach państw trzecich - wyjaśnia Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa, który wraz z polskimi drobiarzami, uczestniczył w tym wydarzeniu.

 

- Należy podkreślić, że Polska, na tle państw Wspólnoty, od kilku lat zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera produkcji drobiarskiej, a sprzedaż naszego mięsa do krajów Unii Europejskiej systematycznie rośnie. Wśród głównych kierunków eksportowych znajduje się Francja, która na obszarze UE, zaraz po Niemczech i Wielkiej Brytanii, stanowi największy rynek zbytu dla polskiego drobiu – w okresie od stycznia do czerwca 2016 r. wysłaliśmy na tamtejszy rynek blisko 30 tys. ton mięsa drobiowego. Jest to bez wątpienia efektem intensywnej promocji polskiego drobiu w kontekście wysokiej jakości i bezpieczeństwa, a także działań podejmowanych wspólnie przez wszystkich przedstawicieli tego sektora – ocenia dyrektor KRD Łukasz Dominiak.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie