Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Powstanie drugie podziemne przejście na stacji PKP w Mielcu

Piotr Samolewicz
Piotr Samolewicz
Kolejna ważna inwestycja kolejowa w Mielcu. Do końca br. ma powstać drugie podziemne przejście w obrębie stacji PKP.

Dodatkowe przejście pod torami powstanie w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi. Przed modernizacją trasy Dębica – Mielec mieszkańcy korzystali w tym miejscu z przejścia na torach o nazwach „labirynt” lub „ślimak”, które zostały rozebrane.

Przejście podziemne jest bezpieczniejszym rozwiązaniem dla mieszkańców. Bezkolizyjny obiekt połączy osiedla po przeciwległych stronach stacji kolejowej. Ułatwi ruch pieszym, w tym przede wszystkim uczniom pobliskiej szkoły.

Budowę przejścia podziemnego za blisko 8 mln zł zrealizuje na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. firma INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o. Koniec robót przewidziano na koniec bieżącego roku.

Dodatkowe przejście pod torami powstanie w Mielcu w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi.
Dodatkowe przejście pod torami powstanie w Mielcu w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi. Infografika Dariusz Szwed

Będzie to drugi tunel dla pieszych na stacji kolejowej w Mielcu wybudowany po uruchomieniu we wrześniu ub. roku po dwunastoletniej przerwie zmodernizowanej linii kolejowej Dębica - Mielec. Pierwszy tunel o długości 50 m i wyposażony w windy zastąpił kładkę nad torami. Obiekt zapewnia mieszkańcom bezpieczną komunikację po obu stronach linii kolejowej.

Kolejnym ułatwieniem dla mielczan będzie przejście przez tory, łączące ul. Benedyktyńską i Szarych Szeregów. Jeszcze w kwietniu ma być ono udostępnione dla pieszych i rowerzystów.

Natomiast na remontowanej od marca br. linii Mielec – Padew powstanie nowy dwupoziomowy i bezkolizyjny wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza w Mielcu. Obiekt zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową w mieście.

Przygotowanie odcinka Padew – Mielec do ruchu pociągów przewidziano do końca bieżącego roku. Zakończenie wszystkich prac, w tym przy budowie wiaduktu drogowego, zaplanowano w I kwartale 2023 r.

Wszystkie opisane inwestycje realizowane są w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica”, który jest wpisany w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Dotychczas podpisano umowy na prace o wartości ponad 323 mln zł netto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24