Powstanie drugie podziemne przejście na stacji PKP w Mielcu

Piotr Samolewicz
Piotr Samolewicz
Udostępnij:
Kolejna ważna inwestycja kolejowa w Mielcu. Do końca br. ma powstać drugie podziemne przejście w obrębie stacji PKP.

Dodatkowe przejście pod torami powstanie w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi. Przed modernizacją trasy Dębica – Mielec mieszkańcy korzystali w tym miejscu z przejścia na torach o nazwach „labirynt” lub „ślimak”, które zostały rozebrane.

Przejście podziemne jest bezpieczniejszym rozwiązaniem dla mieszkańców. Bezkolizyjny obiekt połączy osiedla po przeciwległych stronach stacji kolejowej. Ułatwi ruch pieszym, w tym przede wszystkim uczniom pobliskiej szkoły.

Budowę przejścia podziemnego za blisko 8 mln zł zrealizuje na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. firma INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o. Koniec robót przewidziano na koniec bieżącego roku.

Dodatkowe przejście pod torami powstanie w Mielcu w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi.
Dodatkowe przejście pod torami powstanie w Mielcu w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi. Infografika Dariusz Szwed

Będzie to drugi tunel dla pieszych na stacji kolejowej w Mielcu wybudowany po uruchomieniu we wrześniu ub. roku po dwunastoletniej przerwie zmodernizowanej linii kolejowej Dębica - Mielec. Pierwszy tunel o długości 50 m i wyposażony w windy zastąpił kładkę nad torami. Obiekt zapewnia mieszkańcom bezpieczną komunikację po obu stronach linii kolejowej.

Kolejnym ułatwieniem dla mielczan będzie przejście przez tory, łączące ul. Benedyktyńską i Szarych Szeregów. Jeszcze w kwietniu ma być ono udostępnione dla pieszych i rowerzystów.

Natomiast na remontowanej od marca br. linii Mielec – Padew powstanie nowy dwupoziomowy i bezkolizyjny wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza w Mielcu. Obiekt zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową w mieście.

Przygotowanie odcinka Padew – Mielec do ruchu pociągów przewidziano do końca bieżącego roku. Zakończenie wszystkich prac, w tym przy budowie wiaduktu drogowego, zaplanowano w I kwartale 2023 r.

Wszystkie opisane inwestycje realizowane są w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica”, który jest wpisany w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Dotychczas podpisano umowy na prace o wartości ponad 323 mln zł netto.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska będzie potentatem zielonego wodoru?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie