- Kiedy rok temu pojawił się pomysł transmisji 2. Ligi Żużlowej, Motowizja od samego początku była przekonana, że możemy dokonać czegoś przełomowego. Udowodniliśmy, że warto pokazywać 2. Ligę i zrobić coś, na co nikt wcześniej się nie zdecydował. To przełożyło się na wysokie wyniki oglądalności, sięgające 60 tysięcy. Liczymy, że w tym roku każdy fan żużla będzie wiedział, że w Motowizji znajdzie swoją ulubioną dyscyplinę i przez to jeszcze więcej osób zasiądzie z nami przed telewizorami – mówi Krzysztof Mikulski, prezes Motowizji.
2. Liga Żużlowa będzie w tym roku mocno międzynarodowa. Wystartują cztery polskie drużyny – OK Bedmet Kolejarz Opole, SpecHouse PSŻ Poznań, 7R Stolaro Stal Rzeszów i Metalika Recycling Kolejarz Rawicz. Stawkę uzupełniają dwa niemieckie kluby i jeden łotewski. Wölfe Wittstock pojedzie w polskiej lidze już po raz drugi. Debiutancki sezon rozpocznie inny niemiecki klub - Trans MF Landshut Devils. Łotwę reprezentować będzie natomiast dobrze znany polskim kibicom Lokomotiv Daugavpils.
- Cieszymy się, że rywalizację tego międzynarodowego towarzystwa będzie można obejrzeć właśnie w Motowizji. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ubiegłorocznej współpracy. Obecność telewizji w dobie pandemii okazała się naprawdę istotna, bo sprawiła, że kibice w całej Polsce mogli śledzić poczynania swoich drużyn. W związku z tym nie mieliśmy wątpliwości, że należy podpisać kolejną umowę z Motowizją, która sprawdziła się doskonale jako partner na trudne czasy – mówi Piotr Szymański, przewodniczący GKSŻ.
Motowizja pokaże na żywo po dwa mecze z każdej kolejki, rozgrywane w sobotę oraz w niedzielę. Pierwsza transmisja planowana jest na sobotę, 17 kwietnia, o godz. 11:45. O punkty w lidze powalczy Lokomotiv Daugavpils i Metalika Recycling Kolejarz Rawicz. W niedzielę, 18 kwietnia, również o godz. 11:45 rywalizować będzie OK Bedmet Kolejarz Opole oraz Trans MF Landshut Devils. To będą spotkania w ramach trzeciej kolejki, bowiem rozgrywki mają ruszyć dwa tygodnie później niż planowano, dlatego dwie pierwsze rundy ustalone w terminarzu odbędą się w terminach rezerwowych.
Podsumowanie całego weekendu, podobnie jak w ubiegłym roku, ukazywać się będzie we wtorki w Magazynie Żużlowym, programie przygotowywanym przez Gabriela Waliszko. Znany polski dziennikarz, od lat związany ze speedwayem, będzie w Motowizji koordynował żużlowy projekt.
W ubiegłym sezonie mieliśmy mnóstwo emocji i widowiskowej jazdy, ale też trochę zaskakujących zwrotów akcji. Teraz czas na nowe wyzwania związane z międzynarodowym środowiskiem drugoligowych rozgrywek, które będziemy podsumowywać w magazynie z odpowiednim dystansem i poczuciem humoru. Liga zapowiada się bardzo ciekawie i trudno wskazać zdecydowanego faworyta. Duże aspiracje mają Opole i Rzeszów, interesującym składem dysponują Łotysze z Daugavpils, a poważnych ambicji nie ukrywają Niemcy z Landshut dowodzeni przez doświadczonego menedżera Sławomira Kryjoma. Liga z co najmniej kilku względów będzie barwna i nieprzewidywalna. Trzymamy kciuki za efektowne widowiska - komentuje Gabriel Waliszko.
Oprócz meczów 2. Ligi Żużlowej Motowizja - poprzez współpracę produkcyjną z ekipą SABMARtv - pokaże również relacje z innych zawodów żużlowych, w tym między innymi finały Srebrnego i Brązowego Kasku, Drużynowych Mistrzostw Polski Juniorów, Młodzieżowych Mistrzostw Polski Par Klubowych oraz ćwierćfinał i półfinał Indywidualnych Mistrzostw Polski. Inwestycja w taką liczbę transmisji wiąże się z wizją Motowizji, w której od lat na pierwszym miejscu jest promocja polskiego sportu motorowego oraz młodych talentów.
- Od samego początku istnienia Motowizja jest kanałem sportowo-motoryzacyjnym, który ma misję. Dzięki bardzo ciężkiej pracy, latach budowania relacji z Polskim Związkiem Motorowym i promotorami, a przede wszystkim dzięki rzetelnemu podejściu do tematu obecnie praktycznie wszystkie motorsportowe mistrzostwa Polski mają swoje miejsce na naszej antenie. Wierzymy, że inwestując w zawody juniorów czy takie rozgrywki jak 2. Liga, pomożemy budować wielkie kariery. Kto wie, być może w tym roku w Motowizji swojego pierwszego wywiadu udzieli przyszły mistrz świata? Ostatnio kluby Ekstraligi zaczynając interesować się szkoleniem młodzieży na mini motocyklach pit bike, a Motowizja była jednym z pierwszych partnerów medialnych tej dyscypliny. Jej ciągły rozwój można obserwować od 2019 roku. Pozostaje nam jedynie trzymać kciuki, że wszystkie mecze się odbędą i czeka nas jeszcze bardziej ekscytujący sezon – dodaje Krzysztof Mikulski.
Motowizja to kanał dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. W ofercie ma ponad 10 produkcji polskich oraz ponad 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów. To wyjątkowa telewizja, która przez 24 godziny na dobę daje pełen obraz świata motoryzacji. Motowizja dociera do ponad 4 mln gospodarstw domowych, czyli do 12 milionów Polaków osiągając zasięg techniczny na poziomie 30%.
Maksym Chłań: Awans przyjdzie jeśli będziemy skoncentrowani
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Niewielu wie, że jest wnukiem Wodeckiego. Leo Stubbs już raz próbował sił w rozrywce
- Lodzia z "Rancza" bardzo się zmieniła. Na nowych zdjęciach trudno ją rozpoznać
- Tak dziś wygląda syn Olejnik. Jerzy Wasowski wyrósł na przystojnego mężczyznę
- Szok, w jakim stroju paradowała 16-letnia Viki Gabor! Ludzie pytają, gdzie są rodzice