Projekt, który zainicjowali działający w centrum miasta przedsiębiorcy z branży gastronomicznej nazwali „Rynek Krosna. Serce miasta”.
To pilotażowy program, który ma trwać przez najbliższe trzy letnie miesiące - od lipca do września. Zakłada organizację wspólnych akcji, które mają przyciągnąć mieszkańców na rynek. Uczestnicy projektu stawiają też na integrację i wspólne promowanie się.
- Przed gastronomią stoją duże wyzwania - mówi Adrian Krzanowski, koordynator projektu, współwłaściciel Klubokawiarni Ferment. - Nadciągający niż demograficzny, konkurencja ze strony galerii handlowych i brak wspólnej strategii to największe trudności branży. Przedsiębiorcy prowadzący restauracje i bary na krośnieńskim rynku postanowili zjednoczyć się, aby przeciwdziałać tym problemom, które w małych miastach będą szczególnie dotkliwe.
W pogodne weekendy w kawiarnianych i restauracyjnych ogródkach na ogół nie brakuje gości. Ale restauratorom zależy, by przyciągać klientów także w tygodniu. Pomysłem na pierwsze wspólne działanie jest „Dzień grilla”. Zaplanowano go na środę, 13 lipca. Start - o godz. 18. Restauratorzy (zaangażowała się większość) wystawią grille przed swoje lokale i będą oferowali przyrządzone przez siebie smakołyki. Nie tylko mięsne, ale też ryby czy warzywa. W tym samym czasie wiele sklepów będzie też dłużej czynnych.
Inicjatorzy projektu twierdzą, że takie kulinarne eventy są modne w dużych miastach.
- Ściągają prawdziwe tłumy - mówią. Na sierpień zaplanowano „Dzień deserów”. We wrześniu - „Dzień specjałów”.
Na Facebooku założony został fanpage o nazwie „Rynek Krosna. Serce miasta”. Każde z wydarzeń będzie promowane na plakatach, w mediach. Powstaną filmy o restauracjach, spot reklamowy i mapa sklepów.
- Po to, by krośnianie chętniej niż do tej pory zaglądali na rynek - mówi Sylwia Musiał z Caffe Antonio.
- W akcję planujemy także zaangażować sklepy - dodaje Krzanowski. - To branża trudna i rozdrobniona. Liczymy, że ich również uda nam się zjednoczyć, aby zorganizować wspólne handlowe wieczory, na przykład raz w miesiącu w piątki, od godz. 20 do 23.
Wspólne promowanie ma na celu również wybudowanie marki krośnieńskiego rynku, który poszukuje swojego spójnego wizerunku i charakteru. W projekt zaangażował się m.in. pochodzący z Krosna aktor Alan Bochnak.
- Chcemy pokazać, co się dzieje na rynku, że warto tu bywać - mówi.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- 66 lat i odstawia takie rzeczy! Ostrowskiej pozazdrości niejedna nastolatka [ZDJĘCIA]
- Dramat Roksany: przyleciała do teściowej WYNAJĘTYM helikopterem! Oszczędza na własny?
- Pazura wziął kolejny ślub poza granicami Polski. Nikt się tego po nim nie spodziewał
- Michał Szpak w prześwitującej spódnicy. Te widoki trudno zapomnieć