Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Rynek Krosna. Serce miasta" - akcja restauratorów [WIDEO]

Ewa Gorczyca
Tomasz Jefimow
Restauratorzy z krośnieńskiego rynku postanowili zjednoczyć swoje siły. To nie pierwsza taka próba przedsiębiorców, ale liczą, że tym razem się uda.

Projekt, który zainicjowali działający w centrum miasta przedsiębiorcy z branży gastronomicznej nazwali „Rynek Krosna. Serce miasta”.

To pilotażowy program, który ma trwać przez najbliższe trzy letnie miesiące - od lipca do września. Zakłada organizację wspólnych akcji, które mają przyciągnąć mieszkańców na rynek. Uczestnicy projektu stawiają też na integrację i wspólne promowanie się.

- Przed gastronomią stoją duże wyzwania - mówi Adrian Krzanowski, koordynator projektu, współwłaściciel Klubokawiarni Ferment. - Nadciągający niż demograficzny, konkurencja ze strony galerii handlowych i brak wspólnej strategii to największe trudności branży. Przedsiębiorcy prowadzący restauracje i bary na krośnieńskim rynku postanowili zjednoczyć się, aby przeciwdziałać tym problemom, które w małych miastach będą szczególnie dotkliwe.

W pogodne weekendy w kawiarnianych i restauracyjnych ogródkach na ogół nie brakuje gości. Ale restauratorom zależy, by przyciągać klientów także w tygodniu. Pomysłem na pierwsze wspólne działanie jest „Dzień grilla”. Zaplanowano go na środę, 13 lipca. Start - o godz. 18. Restauratorzy (zaangażowała się większość) wystawią grille przed swoje lokale i będą oferowali przyrządzone przez siebie smakołyki. Nie tylko mięsne, ale też ryby czy warzywa. W tym samym czasie wiele sklepów będzie też dłużej czynnych.

Inicjatorzy projektu twierdzą, że takie kulinarne eventy są modne w dużych miastach.

- Ściągają prawdziwe tłumy - mówią. Na sierpień zaplanowano „Dzień deserów”. We wrześniu - „Dzień specjałów”.

Na Facebooku założony został fanpage o nazwie „Rynek Krosna. Serce miasta”. Każde z wydarzeń będzie promowane na plakatach, w mediach. Powstaną filmy o restauracjach, spot reklamowy i mapa sklepów.

- Po to, by krośnianie chętniej niż do tej pory zaglądali na rynek - mówi Sylwia Musiał z Caffe Antonio.

- W akcję planujemy także zaangażować sklepy - dodaje Krzanowski. - To branża trudna i rozdrobniona. Liczymy, że ich również uda nam się zjednoczyć, aby zorganizować wspólne handlowe wieczory, na przykład raz w miesiącu w piątki, od godz. 20 do 23.

Wspólne promowanie ma na celu również wybudowanie marki krośnieńskiego rynku, który poszukuje swojego spójnego wizerunku i charakteru. W projekt zaangażował się m.in. pochodzący z Krosna aktor Alan Bochnak.

- Chcemy pokazać, co się dzieje na rynku, że warto tu bywać - mówi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24