Rynek spożywczy w Polsce rośnie!

tik
Najchętniej kupujemy w Biedronce, potem w Lidlu i Kauflandzie
Najchętniej kupujemy w Biedronce, potem w Lidlu i Kauflandzie sxc
Rynek artykułów spożywczych w Polsce w tym roku osiągnie wartość ponad 230 mld zł - wynika z wyliczeń firmy PMR. Najszybciej rosną w siłę dyskonty.

Oznacza to wzrost o 2,5 procent w stosunku do roku poprzedniego. Jest on przede wszystkim generowany w segmencie dyskontów, a w jego tle nadal pozostają rosnące ceny.

W ciągu ostatnich pięciu lat liczba dyskontów wzrosła o blisko 80 proc., do niemal 3 tys. placówek, a udziały rynkowe sieci dyskontowych w tym okresie podwoiły się - czytamy w raporcie "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2013-2015". Ich udział w rynku sięga 17 procent , a na milion mieszkańców przypada już prawie 80 sklepów dyskontowych.

Dyskonty pozostaną wiodącym pod względem tempa rozwoju segmentem rynku. Prognozy wskazują, że za trzy lata będzie działać ok. 4 tysiące dyskontów, czyli ponad 100 na milion Polaków, które mogą odpowiadać już za prawie czwartą część rynku spożywczego.

Gdzie najczęściej robimy zakupy? W Biedronce - szczegóły poniżej.

 

Jak zmieniły się tendencje zakupowe w czasie pandemii?

Wideo

Materiał oryginalny: Rynek spożywczy w Polsce rośnie! - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie