Solidarna Polska: Nie popierajcie ukraińskich nacjonalistów

Małgorzata Froń
Mieczysław Golba
Mieczysław Golba Archiwum
Poseł Mieczysław Golba z Solidarnej Polski domaga się od prezydenta Bronisława Komorowskiego zwołania Rady Bezpieczeństwa Narodowego w sprawie Ukrainy.

- Jesteśmy oburzeni postawą polskich polityków, którzy wspierają ukraińskich nacjonalistów na kijowskim Majdanie, stoją obok nich, krzyczą hasła. To jest haniebne - zaznacza poseł. - Po co tam jadą, żeby nacjonalistom dawać poparcie. Chodzi mi o byłych premierów Jerzego Buzka i Jarosława Kaczyńskiego oraz europosła PO Jacka Protasiewicza. Media pokazały ich na tle czerwono-czarnej flagi, obok lidera nacjonalistycznej partii Svoboda Ołeha Tiahnyboka.

Poseł dodał, że nacjonaliści domagają się m.in. rewizji polskiej granicy wschodniej, uważają, Przemyśl powinien być na Ukrainie, Twierdzą też, że informacje o zbrodniach na Wołyniu to brednie, a o Polakach mówią "robactwo"..

- Takie zachowanie jest niedopuszczalne, dlatego napisałem list do prezydenta, aby zajął jasne stanowisko w tej sprawie. Moja partia opowiada się za demokratycznymi zmianami na Ukrainie, ale nie można popierać rosnącego w siłę szowinizmu - tłumaczy poseł Golba. - Jak można mówić, że nie było masowych morderstw na Wołyniu, że to brednie, przecież tam zginęło wielu moich krewnych. Mam prawo o tym mówić i domagać się prawdy. Dlatego uważam, że jak już polscy politycy jadą do protestujących na Ukrainę, to powinni się rozglądać z kim sobie zdjęcia robią.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 35

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Proszę księdza niech się ksiądz lepiej pomodli za te ofiary i nie sieje nienawiści

H
Halba
W dniu 03.02.2014 o 14:19, twój b. wyborca napisał:

Panie Golba...  co pan pieprzysz o banderowcach z Ukrainy, skoro równie jeśli nie większych skurvvysynów mamy między Odrą a Bugiem, którzy w istocie są w posiadaniu tego państwa od 1944 roku do dzisiaj! byłeś pan w rządzie, jesteś nadal w Sejmie...  czy kiedykolwiek wypowiedziałeś się pan w sposób jasny i klarowny o skurvvysyńskich zdrajcach i mordercach narodu Polskiego z szeregów Ludowego Wojska Polskiego, Milicji Obywatelskiej, Służby Bezpieczeństwa, Wojskowej Służby Wewnętrznej, Zarządu II Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,  czy kiedykolwiek wypowiedziałeś się klarwonie o Bastionie Sprawiedliwości, który jest we władaniu tej samej komunistycznej, antypolskiej bandy przestęczej od 1944 roku do dzisiaj... czy cokolwiek zrobiłeś aby ta banda mogła chociaż w minimalny sposób poczuć się mniej pewnie? skończmy szukać wrogów za granicami, zacznijmy ich trzebić na swoim terenie...   dzisiejszy postPRL to kraj bandy postkomunistycznej, która dogadała się ze skompromitowaną wierchuszką kleru (czesc z nich juz smarzy się w piekle), i dziećmi żydokomuny które w 1968 roku przerobiły się na demokratów (KOR i okolice)...  skończ pan traktować Polaków i swoich potencjalnych wyborców jak bydło... masz pan tam w wiazownicy pełno tałatajstwa które za komuny dorabiało jako konfidenci SBcji i WSW, są przedsiebiorcami, urzedasami w całej okolicy, poustawiali dzieci, a tymczasem dzieci uczciwych i prawych ludzi są skazane na banicję tego UB-ekistanu! bądź pan gorący albo zimny, a nie letni (czyt. nie posiadajacy własnego zdania) jak cała ta nasza tfu klasa polityczna, która udaje konflikt przed kamerami, a póxniej obsadza swoimi pociotami wszystko od UG, UM, PUP, starostw etc.   WROGÓW ci u nas dostatek, w kraju, nie trzeba ich szukać za granicami... tutaj mamy tych skurvvysynów kilka milionów  co mi po tym, że Polska nie wesprze postbanderowców - skoro wspiera wroga wewnętrzego, a kwiat tego kraju zmusza do emigracji!  DOSYĆ JUŻ pier***ENIA i nawijania makaronu na uszy!!!   Wolicie ukrainę po Ruskim butem?! Tym samym który wygenerował UPA na współkę z Niemcami?! Mówisz pan panie Golba tym samym językiem co Isakowicz-Zaleski, a wtóruje wam oby major UB i szef m.in. PUBP Jarosław, człowiek który dzięki zdrajcom Polski wyłgał się od procesu gdzie Prokurator IPN Rzeszów postawił mu 197 zarzutów dot. popełnienia zbrodni komunistycznych! tamten dziad zwiedza świat z tłustej UB-eckiej komunistycznej emerytury, a pan co zrobił aby ten UB-ol,... dalej nie mogę pisać bo grozi mi komunistyczny paragraf tzw. "zamykacz ust", a mianowicie art 212 kk - ten sam artykuł który Pan jako Poseł RP mógł starać się wreszcie usunąć z polskiego ustawodawstwa... ale niestety jest on wam, wszystkim na Wiejskiej, oraz tym UBeckim bandytom na rękę bo skutecznie chroni was przed krytyką...   niech was wszystkich szlag trafi, gracie w jednej drużynie, a Naród Polski i ideały macie w d... co najlepiej pokazał wasz kolega "ku***arz" tak pięknie mówiący o wartościach rodzinnych na falach RM.  Niczym się nie różnicie od SLD, PO, ZSL (nie obrażajmy przedwojennego PSLu wymordowanego przez KBW, MO, NKWD i UB) i zubeczałej palikociarni

 

Golba, jak ci w pysku ?

H
Halba
W dniu 03.02.2014 o 14:19, twój b. wyborca napisał:

Panie Golba...  co pan pieprzysz o banderowcach z Ukrainy, skoro równie jeśli nie większych skurvvysynów mamy między Odrą a Bugiem, którzy w istocie są w posiadaniu tego państwa od 1944 roku do dzisiaj! byłeś pan w rządzie, jesteś nadal w Sejmie...  czy kiedykolwiek wypowiedziałeś się pan w sposób jasny i klarowny o skurvvysyńskich zdrajcach i mordercach narodu Polskiego z szeregów Ludowego Wojska Polskiego, Milicji Obywatelskiej, Służby Bezpieczeństwa, Wojskowej Służby Wewnętrznej, Zarządu II Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,  czy kiedykolwiek wypowiedziałeś się klarwonie o Bastionie Sprawiedliwości, który jest we władaniu tej samej komunistycznej, antypolskiej bandy przestęczej od 1944 roku do dzisiaj... czy cokolwiek zrobiłeś aby ta banda mogła chociaż w minimalny sposób poczuć się mniej pewnie? skończmy szukać wrogów za granicami, zacznijmy ich trzebić na swoim terenie...   dzisiejszy postPRL to kraj bandy postkomunistycznej, która dogadała się ze skompromitowaną wierchuszką kleru (czesc z nich juz smarzy się w piekle), i dziećmi żydokomuny które w 1968 roku przerobiły się na demokratów (KOR i okolice)...  skończ pan traktować Polaków i swoich potencjalnych wyborców jak bydło... masz pan tam w wiazownicy pełno tałatajstwa które za komuny dorabiało jako konfidenci SBcji i WSW, są przedsiebiorcami, urzedasami w całej okolicy, poustawiali dzieci, a tymczasem dzieci uczciwych i prawych ludzi są skazane na banicję tego UB-ekistanu! bądź pan gorący albo zimny, a nie letni (czyt. nie posiadajacy własnego zdania) jak cała ta nasza tfu klasa polityczna, która udaje konflikt przed kamerami, a póxniej obsadza swoimi pociotami wszystko od UG, UM, PUP, starostw etc.   WROGÓW ci u nas dostatek, w kraju, nie trzeba ich szukać za granicami... tutaj mamy tych skurvvysynów kilka milionów  co mi po tym, że Polska nie wesprze postbanderowców - skoro wspiera wroga wewnętrzego, a kwiat tego kraju zmusza do emigracji!  DOSYĆ JUŻ pier***ENIA i nawijania makaronu na uszy!!!   Wolicie ukrainę po Ruskim butem?! Tym samym który wygenerował UPA na współkę z Niemcami?! Mówisz pan panie Golba tym samym językiem co Isakowicz-Zaleski, a wtóruje wam oby major UB i szef m.in. PUBP Jarosław, człowiek który dzięki zdrajcom Polski wyłgał się od procesu gdzie Prokurator IPN Rzeszów postawił mu 197 zarzutów dot. popełnienia zbrodni komunistycznych! tamten dziad zwiedza świat z tłustej UB-eckiej komunistycznej emerytury, a pan co zrobił aby ten UB-ol,... dalej nie mogę pisać bo grozi mi komunistyczny paragraf tzw. "zamykacz ust", a mianowicie art 212 kk - ten sam artykuł który Pan jako Poseł RP mógł starać się wreszcie usunąć z polskiego ustawodawstwa... ale niestety jest on wam, wszystkim na Wiejskiej, oraz tym UBeckim bandytom na rękę bo skutecznie chroni was przed krytyką...   niech was wszystkich szlag trafi, gracie w jednej drużynie, a Naród Polski i ideały macie w d... co najlepiej pokazał wasz kolega "ku***arz" tak pięknie mówiący o wartościach rodzinnych na falach RM.  Niczym się nie różnicie od SLD, PO, ZSL (nie obrażajmy przedwojennego PSLu wymordowanego przez KBW, MO, NKWD i UB) i zubeczałej palikociarni

 

Golba, jak ci w pysku ?

J
Jerzy

Tusek się uśmiecha do kanclerz Merkel którą nazywa swoją przyjaciółką że trzeba popierać Ukrainę a za kilka tygodni jak sprawa Krymu się rozwiąże to Merkel pojedzie do Putina i podpiszą umowy handlowe.I właśnie tak zawsze ten kraj na tym wychodził przez tych durnych polskich polityków co chcą sobie podnieść poparcie robiąc zdjęcia w Kijowie.

a
ala

To co sie dzieje w Polsce w sprawie sąsiada -to hańba!dla naszego rzadu.

Dziekuję Panie Pośle za stanowisko jasne i otwarte.

Jak nazwać to co słyszymy w mediach - toż to propaganda gorsza jak za komuny. Ukraińcy to bracia????

Politycy stracili bardzo wiele tym co robią - powiem więcej - wszystko!

Rząd reprezentuje interesy nie nasze, ale nowych braci zza morza.

Wybieraliśmy nie takich patriotów do reprezentowania Polski!!

 

g
gosc

niczego nie nauczyla nas polakow historia-matka wszystkich nauk.  ''  polak  przed szkoda I po szkodzie glupi""

G
Gość

Ten moderator to jakiś gimbus. Usuwa wszystko konkretniejsze a zostawia chłam. Słyszałeś pisarczyku o wolności wypowiedzi??? Pewnie sam kwiczysz jak cię ktoś ocenzuruje i politycznie ci nie wolno pisać o "zefirach" itp.mendach. Poziom szkolnej gazetki do której lizus dobiera wycinanki. Śmiech na sali

t
twój b. wyborca

Panie Golba...

 

 

co pan pieprzysz o banderowcach z Ukrainy, skoro równie jeśli nie większych skurvvysynów mamy między Odrą a Bugiem, którzy w istocie są w posiadaniu tego państwa od 1944 roku do dzisiaj!

 

byłeś pan w rządzie, jesteś nadal w Sejmie...

 

 czy kiedykolwiek wypowiedziałeś się pan w sposób jasny i klarowny o skurvvysyńskich zdrajcach i mordercach narodu Polskiego z szeregów Ludowego Wojska Polskiego, Milicji Obywatelskiej, Służby Bezpieczeństwa, Wojskowej Służby Wewnętrznej, Zarządu II Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, 

 

czy kiedykolwiek wypowiedziałeś się klarwonie o Bastionie Sprawiedliwości, który jest we władaniu tej samej komunistycznej, antypolskiej bandy przestęczej od 1944 roku do dzisiaj...

 

czy cokolwiek zrobiłeś aby ta banda mogła chociaż w minimalny sposób poczuć się mniej pewnie?

 

skończmy szukać wrogów za granicami, zacznijmy ich trzebić na swoim terenie... 

 

 

dzisiejszy postPRL to kraj bandy postkomunistycznej, która dogadała się ze skompromitowaną wierchuszką kleru (czesc z nich juz smarzy się w piekle), i dziećmi żydokomuny które w 1968 roku przerobiły się na demokratów (KOR i okolice)...

 

 

skończ pan traktować Polaków i swoich potencjalnych wyborców jak bydło... masz pan tam w wiazownicy pełno tałatajstwa które za komuny dorabiało jako konfidenci SBcji i WSW, są przedsiebiorcami, urzedasami w całej okolicy, poustawiali dzieci, a tymczasem dzieci uczciwych i prawych ludzi są skazane na banicję tego UB-ekistanu!

 

bądź pan gorący albo zimny, a nie letni (czyt. nie posiadajacy własnego zdania) jak cała ta nasza tfu klasa polityczna, która udaje konflikt przed kamerami, a póxniej obsadza swoimi pociotami wszystko od UG, UM, PUP, starostw etc. 

 

 

WROGÓW ci u nas dostatek, w kraju, nie trzeba ich szukać za granicami... tutaj mamy tych skurvvysynów kilka milionów 

 

co mi po tym, że Polska nie wesprze postbanderowców - skoro wspiera wroga wewnętrzego, a kwiat tego kraju zmusza do emigracji!

 

 

DOSYĆ JUŻ PIERDOLENIA i nawijania makaronu na uszy!!! 

 

 

Wolicie ukrainę po Ruskim butem?! Tym samym który wygenerował UPA na współkę z Niemcami?!

 

Mówisz pan panie Golba tym samym językiem co Isakowicz-Zaleski, a wtóruje wam oby major UB i szef m.in. PUBP Jarosław, człowiek który dzięki zdrajcom Polski wyłgał się od procesu gdzie Prokurator IPN Rzeszów postawił mu 197 zarzutów dot. popełnienia zbrodni komunistycznych!

 

tamten dziad zwiedza świat z tłustej UB-eckiej komunistycznej emerytury, a pan co zrobił aby ten UB-ol,... dalej nie mogę pisać bo grozi mi komunistyczny paragraf tzw. "zamykacz ust", a mianowicie art 212 kk - ten sam artykuł który Pan jako Poseł RP mógł starać się wreszcie usunąć z polskiego ustawodawstwa... ale niestety jest on wam, wszystkim na Wiejskiej, oraz tym UBeckim bandytom na rękę bo skutecznie chroni was przed krytyką... 

 

 

niech was wszystkich szlag trafi, gracie w jednej drużynie, a Naród Polski i ideały macie w d... co najlepiej pokazał wasz kolega "kurwiarz" tak pięknie mówiący o wartościach rodzinnych na falach RM. 

 

Niczym się nie różnicie od SLD, PO, ZSL (nie obrażajmy przedwojennego PSLu wymordowanego przez KBW, MO, NKWD i UB) i zubeczałej palikociarni

 

 

 

 

 

 

 

 

M
Maria

 Nie zgadzam się z Panem Mieczysławem Golba, ponieważ żaden normalny człowiek z Ukrainy nie chce Przemysła. Ci ludzi korzy tego chcą są podstawieni od Janukowicza tak zwane " Tituszki". Pochodzę z Kołomyi i nigdy nie czułam żeby tam ktoś chciał Przemysła a przeciwne my z Kołomyi, Tarnopola, Iwano- Frankowska, Lwowa zawsze chcemy do Polski bo tu jest inne życie. Nie zna Pan reali Ukraińskich, trzeba tam być, żyć żeby się orientować w sytuacji również mieć rodziny. Uważam słusznie ze Kaczyński popiera Ukrainę, ta sama sytuacja przecież kiedyś była w Polsce. Nie chodzi tu o oddanie Przemyśla Ukraińcom bo nikt tego nie chce, to są kłamstwa rządu Janukowicza i jego TITUSZEK, którzy dostają 300 grywen za dzień bicia ludzi. Pozdrawiam

 

G
Gość

3 kukly stojace na "trybunie" klepiska-majdanu - to jewrejskie chazary,jeden bokser,drugi syn rabina ukraińskiego,3-ci jewrej-reprezentuje banderowców UPA.Naiwni Polacy po 1990 i 1980 nadal-wydymani nie zmądrzeli.jewreje reprezentujacy interesy pejso-unii i USSraela toczą "wojnę" z Rosją na waszych karkach.poscy posłowie ukraińskiego pochodzenia "pomagaj" na klepisku.Trwa zadyma jewrejów zachodnich ze wschodnimi.Nie zdziwi mnie ,że zanim zaczną się igrzyska w Soczi nastąpi zmasowany atak ...

P
Politolog
W dniu 02.02.2014 o 21:16, arek napisał:

Jedynym rozwiązaniem pokojowym w tej sytuacji jest podział Ukrainy tak jak podział Czechosłowacji czy Jugosławii pod nadzorem ONZ na 5 części:1. Zakarpacie do Węgier2.Besarabia i Czerniowce do Rumunii 

 

 

 

A dlaczego Zakarpacie ma należeć do Węgier, które zdobyły je za zgodą Hitlera 1939 roku, i zostały wypędzone przez Armię Czerwoną w 1945 roku ? Zakarpacie należało przez cały okres międzywojenny do Czechosłowacji, więc tera powinno być oddane Słowacji. To samo dotyczy Rumunii, która w porozumieniu z hitlerowcami zajęła Besarabię, i została wypędzona stamtąd w 1944 roku przez Sowietów. Chyba że uznamy wyższość prawa hitlerowskiego i sowieckiego nad międzynarodowym ?

s
stach
W dniu 03.02.2014 o 08:00, Brzeszczot napisał:

 Ze względu na upływ czasu już nie zdążymy na tym świecie wymierzyć sprawiedliwej kary bublowsko-banderowskim bandytom i zbrodniarzom spod znaku OUN UPA. Nie odrąbiemy też ich łbów siekierami, nie rozprujemy nożami brzuchów ich żon, nie przerżniemy ich ciał piłami, a ich dzieci nie przybijemy do drzew i nie nabijemy na sztachety w płotach, ponieważ nie jest to zgodne z naszą narodową polską i katolicką tradycją. Pozostaje nam tylko wiara, że sprawiedliwy Bóg odpowiednio doceni na tamtym świecie tych mongoloidalnych zwyrodnialców. A w dzisiejszej rzeczywistości co widzimy? Ano widzimy to, że po wschodniej stronie linii demarkacyjnej, zwanej inaczej „linią Curzona”, stawia się pomniki na cześć tych bandytów i ich imionami nazywa się ulice czy szkoły. No cóż, chciałoby się rzec – jaki naród, tacy „bohaterowie”. Jednak hańbą jest, żeby po naszej stronie linii demarkacyjnej stawiano pomniki ku czci tych wyjątkowo upodlonych i zwyrodniałych zbrodniarzy. W tym miejscu wypada zapytać się, gdzie są Polacy mieszkańcy tych miejscowości, których nazw z litości nie wymienię. Czy ich taka bezczelna samowola oraz rozpasanie banderowskich pomiotów nie razi i nie kłuje w oczy?My Prawdziwi i Wolni Polacy Katolicy jesteśmy święcie przekonani, że prędzej czy później odzyskamy nasze „Ziemie Zabrane” na wschodzie i że Wolna Polska będzie sięgała, jak w XVII wieku, aż za Dniepr. Pamiętamy, że te ziemie ucywilizowali dobrym słowem, pracą i chlebem (a nie ogniem, widłami, kosą, piłą, nożem, czy siekierą) nasi niezłomni przodkowie. Też wiemy, że tam na Kresach narodziła się oraz kwitła nasza polska kultura i literatura, tam rozwijał się nasz macierzysty język polski, tam nasi polscy najznamienitsi artyści, malarze, rzeźbiarze, poeci i pisarze tworzyli swoje wiekopomne dzieła, tam powstały o wysokiej kulturze agrarnej nasze wsie, jak też miasta, dwory, zamki, pałace i kościoły, tam kwitło nasze życie gospodarcze. W chwili obecnej jest to niestety najbardziej zacofany region na świecie, ponieważ mongoloidalna i bolszewicka dzicz po zdobyciu tych pięknych ziem zniszczyła cały cywilizacyjny dorobek naszych przodków. Niemniej jednak Bracia Polacy Katolicy pamiętajmy, że Kresy to nasze narodowe dziedzictwo i nie wolno o tym fakcie zapomnieć. Ten kto o tym nie pamięta, nie jest godzien miana Polaka.Należy sobie też przy tym jasno powiedzieć, że Ukraina nigdy wcześniej nie miała swojej państwowości. Jest to polski region geograficzny, podobnie jak Białoruś, Małopolska, Mazowsze, Śląsk czy Litwa.Pomaganie potomkom rezunów to akt zdrady narodowej. Pamiętajcie o tym drodzy Bracia Polacy Katolicy. 

 

 

Fajnie to wszystko brzmi w Twoim wydaniu, ale w realu najlepiej jak zostanie to wszystko tak jak jest. Ile razy jeszcze Polacy z kresów mieliby w przyszłości przeżywać koszmar ukraińskich czy niemieckich pogromów i rzezi, tak jak to było wielokrotnie na przestrzeni ubiegłych dziejów Polskiego Podola i Wołynia czy Śląska i Wielkopolski? Obecna Polska w granicach jakie obecnie posiada jest jednonarodowa, dzięki czemu znikł ciągły poprzednio powód do brania się za łby z burzącymi się masami czerni ukraińskiej na kresach, czy zimnej nienawiści fałszywych szowinistów litewskich, oraz butnej pogardy mniejszości niemieckiej, nie wspominając o zalewie miast i miasteczek Kresów i Galicji przez gardzący gojami żywioł żydowski. Czytając historie tych wszystkich konfliktów z mniejszościami mieszkającymi czy to w I- szej Rzplitej czy w II-giej, ciarki przechodzą po plecach, i pora uświadomić sobie jakie to jest dobrodziejstwo obecnie panującego pokoju wewnętrznego, gdy na ulicach miast czy na wsiach nie musisz ocierać się o skonfliktowanych i nienawidzących cię przedstawicieli tak licznych dawniej mniejszości narodowych. Nie należy również wmawiać wszystkim  Ukraińcom jakichś szczególnych powodów do nienawiści Polaków. Oni po prostu są bardziej emocjonalni niż Polacy co powoduje że łatwiej niektórych z nich podburzać, czy nastawiać nienawistnie do innych podrzucając im jakąś wygodną dla siebie ideologię. Obecnie Rosja kreuje politykę różnienia Polaków i Ukraińców między sobą. Bardzo dogodne do tego są fakty występowania na Majdanie kijowskim oznaki brania udziału w tych wydarzeniach partii nacjonalistycznych popierających ideologię Bandery. To są skrajne odłamy brdzo nielicznych w ogólnej masie ukraińskiej tych szowinistów. Są to fakty godne potępienia, ale dajmy możność uporania się z tym  samym Ukraińcom, bo to ich kraj i ich naród w całej jego różnorodności.

e
eska

jestem za!!! Nie popierać!!!! 

E
Eli

A kto popiera Ukrainskich nacjonalistów ?

Jak narazie widać że wszyscy wspierają naród, zwykłych ludzi na ukrainie, a że są tam banderowcy i inne nacjonalistyczne ugrupowania to nie znaczy że trzeba tych normalnych ludzi zostawić samych na pastwe tamtej chołoty, która za bohaterów obiera sobie morderców.

Dlatego Polska jak i inne kraje powina się angażować żeby jakiś normalny przywódca został wybrany na Ukrainie.

 

 

 

M
Monika
W dniu 02.02.2014 o 21:16, arek napisał:

Jedynym rozwiązaniem pokojowym w tej sytuacji jest podział Ukrainy tak jak podział Czechosłowacji czy Jugosławii pod nadzorem ONZ na 5 części:1. Zakarpacie do Węgier2.Besarabia i Czerniowce do Rumunii3.Małopolska Wschodnia ze Lwowem do Polski4.Krym i Wschodnia część do Rosji5. Pozostała część z Kijowem byłaby właściwą Ukrainą ( wzdłuż Dniepru)Ukrainy tak prawdę mówiąc nigdy nie było jako państwa. Obecna Ukraina jest zlepkiem ziem. Patrząc na mapy Europy  zawsze okreslano krainy (a więc Podole, Wołyń,Ukraina,Polesie, itd) a właściwa Ukraina była ziemią nad Dnieprem (lewo i prawo brzeżna).  Cmielnicki też w XVII po pogromie pod Beresteczkiem  nie wiedział co dalej z ziemiami po obu stranach Dniepru zrobić.Gdyby chciał mógł ewentualnie stworzyć na Siczy Zaporoskiej państwo ukraińskie. Ale wolał cara Rosjii. Po tym podziale i zabezpieczeniu granic, mozna stworzyć referendum w krainach od 1-do 5 pod nadzorem międzynarodowej komisji ONZ i wtedy :Ci co czyją się Ukraińcami emigrują do części nr 5Ci co maja polskie korzenie i chcą do EU maja prawo wrócić do Polski w nowych granicach.Na terenie polskich Kresów jest jeszcze ok.1,5 mln naszych rodaków.Ci Ukraińcy , którzy nie maja polskich korzeni ,ale zadeklarują ,że będą działać dla dobra Polski (notarialnie) , mogą pozostać  i po 5 latach dostana polskie obywatelstwo.Nikt ich nie będzie mordował jak UPA Polaków.Reasumując:Ci co chcą do Polski i UE mają szanse - pokojowo!Ci co chcą być nacionalistami  i banderowcami jadą do Ukrainy Kijowskiej (rdzennej)Ci co chcą do Rosji - też .Ten scenariusz jest pokojowy,ale trzeba aby sami Ukraińcy go chcieli. Inaczej ........katastrofa !

No i racja :) POPIERAM!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3