Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Strefa płatnego parkowania w Rzeszowie będzie mniejsza

Bartosz Gubernat
Jeśli zgodzą się na to radni, strefa płatnego parkowania wróci do Rzeszowa po 9 latach przerwy. – Nie mamy innego wyjścia, bez wprowadzenia opłat nie da się zwolnić miejsc, które całymi dniami okupują samochody urzędników i pracowników firm z centrum miasta – tłumaczą w ratuszu.
Jeśli zgodzą się na to radni, strefa płatnego parkowania wróci do Rzeszowa po 9 latach przerwy. – Nie mamy innego wyjścia, bez wprowadzenia opłat nie da się zwolnić miejsc, które całymi dniami okupują samochody urzędników i pracowników firm z centrum miasta – tłumaczą w ratuszu. Archiwum
Strefa płatnego parkowania w Rzeszowie ma być mniejsza niż pierwotnie zakładano. Prace nad ustanowieniem strefy rozpoczną się w drugiej połowie przyszłego roku.

Kilka dni temu najnowszą propozycję polityki parkingowej Rzeszowa przedstawili w ratuszu specjaliści z firmy Ecorys. To ona od początku roku pracuje nad przygotowaniem miasta na wprowadzenie opłat za parkowanie.

Nowa koncepcja dzieli Rzeszów na dwie podstrefy. Granicą pierwszej od północy są tory kolejowe przy dworcu głównym PKP. Od strony wschodniej jest ograniczona uli. Łączną, Batorego, Głowackiego, Targową i Szopena. Od zachodu kończy się na ul. Lisa-Kuli, Cieplińskiego i Jałowego, na południu kończy się na al. Lubomirskich i ul. zamkowej.

- Będzie tu 1322 miejsca parkingowe. Proponujemy opłaty za postój w wysokości 2,5 zł za pierwszą godzinę, 3 zł za drugą, 2,5 zł za trzecią i 2 zł za ostatnią, czwartą godzinę. Aby kierowcy nie zajmowali miejsc na całe dnie, limit postoju wyniesie tu cztery godziny - tłumaczy Cezary Gołębiowski z firmy Ecorys.

Najważniejsza zmiana to zmniejszenie zasięgu drugiej podstrefy. Od północny ogranicza ją tory kolejowe, od wschodu Wisłok, aż do trasy Zamkowej, od zachodu ul. Langiewicza, a następnie tory kolejowe od skrzyżowania z ul. Chmaja do ul. Jałowego. Na południu strefę ograniczy trasa Zamkowa i Plac Śreniawitów. Wypadł z niej parking na Podpromiu oraz okolice ul. Hetmańskiej.

- W tej części strefy parkowanie ma być tańsze i niezależnie od długości postoju proponujemy stawkę 2 zł za godzinę. Ceny ustaliliśmy na takim poziomie po analizie cen biletów komunikacji publicznej. Jazda autobusem ma być bardziej opłacalna niż wjazd do centrum - tłumaczy C. Gołębiowski.

Wraz z najnowszą koncepcją do ratusza dotarł proponowany harmonogram wprowadzenia strefy. Wynika z niego, że prace nad ustanowieniem strefy rozpoczną się w drugiej połowie przyszłego roku. Wcześniej miasto ma przeprowadzić dużą akcję promocyjno-informacyjną. Na wiosnę 2014 roku Drogowcy rozpoczną budowę pierwszych parkingów typu "Park&Ride".
- To miejsca, w których przy głównych ulicach będzie można zostawić auto i przesiąść się do autobusu. W ten sposób chcemy ograniczyć ruch w centrum miasta - tłumaczy Paweł Potyrański z wydziału pozyskiwania funduszy Urzędu Miasta Rzeszowa.

Lokalizacje takich parkingów to m.in. rejon ul. Krakowskiej (przy lodowisku ROSiR), Lwowskiej, Lubelskiej, Warszawskiej (w rejonie al. Wyzwolenia), Podkarpackiej i Sikorskiego. Drogowcy planują je także w rejonie al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego. Wszystkie mają być gotowe do 2020 roku, kiedy zgodnie z prognozą natężenia ruchu w Rzeszowie będzie najwięcej samochodów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24