Kontrakt na realizację projektu podpisał marszałek województwa Władysław Ortyl oraz Piotr Miąso, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich – reprezentujący stronę inwestora, natomiast w imieniu Grupy Mostostal dokument sygnowali prezes zarządu Mostostal Warszawa -Andrzej Goławski, pełnomocnik zarządu Mostostal Warszawa - Andrzej Paczek oraz prezes zarządu Mostostal Kielce - Krzysztof Rusiecki.
- To jest niezwykle ważna inwestycja dla naszego regionu. Wiem, że starania o tę obwodnicę trwały wiele lat. Dziękuję wszystkim za współpracę, którzy starali się aby znaleźć finansowanie na jej budowę. Wielkie znaczenie mają tu środki z Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 - powiedział po podpisaniu umowy marszałek podkarpacki Władysław Ortyl.
Warto dodać, że "Budowa obwodnicy m. Strzyżów w ciągu drogi woj. Nr 988” jest możliwa dzięki wsparciu finansowemu z Regionalnego Programu Operacyjnego na 2014-2020 do 85 proc. wartości.
- Cały czas otwieramy się na południe Podkarpacia. Chcemy aby w tym kierunku podróżowało się szybciej i bardziej komfortowo, ale mamy też świadomość jakie znaczenie gospodarcze ma ta droga. To nie jedyna ważna inwestycja, którą realizować będziemy w tym roku. Ostatnie 12 miesięcy to był rok wydarzeń, natomiast rok 2017 będzie rokiem inwestycji - podkreślał Władysław Ortyl.
Marszałek woj. podkarpackiego podziękował przy okazji wszystkim zaangażaowanym w proces przygotowania inwestycji m.in. parlamentarzystom Bodanowi Rzońcy, Wojciechowi Buczakowi oraz Andrzejowi Szlachcie i staroście Robertowi Godkowi.
Budowa obwodnicy Strzyżowa będzie realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Tzn., że wykonawca opracujeć pełną dokumentację projektową, uzyska wszelkie wymagane decyzje a potem wykona roboty budowlane.
- Na tym etapie nie ma jeszcze konkretnych rozwiązań projektowych. Program funkcjonalno – użytkowy, na podstawie którego został ogłoszony przetarg, stanowi koncepcję – zawiera ogólne założenia dotyczące budowy obwodnicy, które podczas opracowywania dokumentacji projektowej mogą ulec zmianie. Podkarpacki Zarządu Dróg Wojewódzkich przykłada także wagę do kwestii środowiskowych - przekonywał Piotr Miąso, dyrektor PZDW.
– Poza naprawdę imponującą liczbą obiektów inżynierskich jakie wykonawca będzie musiał wybudować w niedługim czasie, wyzwanie może stanowić teren samej inwestycji. Musimy pamiętać, że jest to dolina Wisłoka, a więc tereny zalewowe, a także skomplikowana i zróżnicowana budowa geologiczna. Występują tu także miejsca zagrożone osuwiskami – dodał.
W planach jest budowa skrzyżowań jednopoziomowych (typu rondo) jak i dwupoziomowych (m.in. w formie wiaduktów) skrzyżowań z drogami i linią kolejową. Lokalnie w strefie skrzyżowań pojawią się dodatkowe pasy lewoskrętów. W sumie ma powstać około 25 obiektów inżynierskich, w tym: 5 mostów (3 na Wisłoku i po jednym obiekcie przez: rzekę Stobnica i potok Różanka), wiadukty drogowe oraz przepusty.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Sykut straci posadę w "Tańcu z Gwiazdami"? Oto, co mówi o planach na przyszłość
- Tak mieszka Luna. Widok z okna zapiera dech. Podobnie jak to, co jest w salonie
- Małgorzata Kożuchowska odsłania nagie uda w kuszącej pozie. Widać, że się wyluzowała
- Patrzymy na to, co Manowska pokazuje na urlopie. Niektórzy powiedzą, że to wstyd