Budową nowego wiaduktu w Rzeszowie zajmuje się wykonawca wybrany przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Do tej pory udało się już m.in. wybudować połowę nowej części kolejowej nad jezdnią. Aktualnie trwają prace na drugiej połowie wiaduktu. Po ich zakończeniu pod przeprawą będzie na tyle dużo miejsca, że zmieści się tutaj szeroka, dwukierunkowa jezdnia.
Do tej pory, przez lata był tu tylko jeden pas, przez co ruch odbywał się wahadłowo i generował potężne korki w okolicy. Ze względu na niski prześwit przejazdu pod torami, zdarzały się tu także sytuacje, gdy pod spodem blokowały się ciężarówki i autobusy. Po modernizacji przeprawy problemu już nie będzie.
Wykonaniem dróg pod wiaduktem zajmie się miasto, które złożyło już do wojewody wniosek o pozwolenie na budowę. Urzędnicy chcą szybko ogłosić przetarg i zacząć roboty najpóźniej latem. A prac do wykonania jest bardzo dużo. Pod samym wiaduktem i w jego rejonie ma powstać nowa, szersza jezdnia z chodnikami, ścieżką rowerową i oświetleniem. Po jej ukończeniu ruch będzie się tutaj odbywał bez przeszkód, w obu kierunkach jednocześnie.
Zmodernizowana zostanie też ulica Siemieńskiego. Droga od wiaduktu, w kierunku biurowca ZUS dostanie zupełnie nowy przebieg.
- Samochody pojadą prosto w kierunku ulicy Styki, a następnie do ulicy Śniadeckich. Na wysokości ZUS planujemy budowę ronda
- mówi Maciej Chłodnicki.
Ulica Batorego, która dotychczas prowadziła do wiaduktu, zostanie zamknięta na jego wysokości. Po zmianach będzie służyć jedynie do obsługi ruchu pieszego i rowerowego oraz jako dojazd do terenów kolejowych i okolicznych budynków. Jeśli przetarg uda się rozstrzygnąć jeszcze na wiosnę, prace budowlane rozpoczną się na wakacjach. Drogowcy szacują, że potrwają kilkanaście miesięcy. W rejonie wiaduktu będą prowadzone dopiero po zakończeniu prac prowadzonych przez PKP PLK S.A.
– Po połowie nowego wiaduktu jeżdżą już pociągi. Drugi etap prac, który już rozpoczęliśmy potrwa do wakacji. Zmodernizowany obiekt będzie większy i szerszy od starego. Dzięki temu pod torami będzie więcej miejsca na budowę drogi i chodników, co usprawni komunikację drogową - mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Czy mogę wyjść pobiegać albo z psem na spacer? Rzeszowska policja wyjaśnia
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?