Terminal przeładunkowy w Żurawicy może zyskać na transporcie paliw z Litwy na Ukrainę. Nową trasę zaproponował Orlen

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Paliwa z Litwy na Ukrainę mogą być transportowane przez przejście graniczne w Medyce.
Paliwa z Litwy na Ukrainę mogą być transportowane przez przejście graniczne w Medyce. Orlen
Paliwa wytwarzane w należące do Orlenu rafinerii w Możejkach na Litwie mogłyby być transportowane na Ukrainę przez Polskę, w tym przez terminal w Żurawicy i przejście graniczne w Medyce, a nie jak dotychczas tylko przez Białoruś. Takie rozwiązanie byłoby korzystne dla naszego regionu.

- Orlen Lietuva, litewska spółka z Grupy Orlen, zyskała nowe połączenie kolejowe z Ukrainą. Trasa prowadząca przez Polskę, stanowi alternatywę dla obecnej, prowadzącej przez Białoruś. Pierwszy transport produktów ropopochodnych z rafinerii w Możejkach dotarł już nową trasą do odbiorców na Ukrainie — poinformowało biuro prasowe Polskiego Koncernu Naftowego Orlen.

Jak twierdzi branżowy portal "Rynek Kolejowy" odbył się już pierwszy transport testowy, który miał pokazać możliwości techniczne transportu ładunków między Możejkami a Ukrainą. Test wypadł pomyślnie. Przewóz zrealizowało PKP Cargo i to ta polska firma byłaby stałym przewoźnikiem.

- Pociągi z cysternami z rafinerii Możejki na Litwie na Ukrainę pojadą przez Polskę i przejście graniczne w Medyce. Brawo PKN Orlen.
Brawo PKP Cargo

- skomentował Piotr Pilch, wicemarszałek województwa podkarpackiego, odpowiedzialny m.in. za transport kolejowy w regionie.

Transport odbywałby się po dotychczasowej infrastrukturze. Pozwoliłby zarobić PKP Cargo, ale również bardzo skorzystałby nasz region, a przede wszystkim baza przeładunkowa w Żurawicy koło Przemyśla. W tej miejscowości Orlen posiada swój terminal przeładunkowy. Na Ukrainie jest inny rozstaw torów niż w Polsce, dlatego paliwo z naszych cystern musiałoby być przelewane do wagonów ukraińskim. Przy tak dużym kontrakcie oznaczałoby to pracę dla wielu osób.

Zakład w Możejkach należący do Orlen Lietuva jest jedyną rafinerią w krajach bałtyckich.

Koronawirus groźny tylko w pomieszczeniach

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
RP
22 stycznia, 15:21, Pjoter:

I dlatego właśnie A4 powinna mieć nitkę do Medyki. Korczowa to jakaś śmieszna pomyłka.

To nie jest większy problem, można rozbudować autostradę w kierunku na Przemyśl i Medykę, to tylko zależy od władz centralnych. W Niemczech takie rozwiązania to coś normalnego.

P
Pjoter

I dlatego właśnie A4 powinna mieć nitkę do Medyki. Korczowa to jakaś śmieszna pomyłka.

Dodaj ogłoszenie