Trenuj kick-boxing

Jakub Hap
Na tych zajęciach nikt się nie nudzi. Jakub Hap
Marzysz, by walczyć, lub po prostu narzekasz na brak ruchu? Oto coś dla Ciebie!

Jasielski Klub Sportów Walki wznowił treningi. Powakacyjne zajęcia dla miłośników kick-boxingu zainaugurowane zostały w ostatnią sobotę w hali Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jaśle. Stawili się na nich nie tylko ci, którzy pierwsze kroki na macie mają już za sobą, ale również nowicjusze.

Same plusyZajęcia umożliwiające poznanie podstaw kick-boxingu i doskonalenie technik różnych odmian tej dyscypliny prowadzą wspólnie Jerzy Pilarz, doświadczony trener sportów walki,na co dzień związany z UKS Diament Pstrągowa, oraz Wojciech Buś z JKSW. Dlaczego warto przyjść na trening? - Bo sport to samo zdrowie i zawsze warto trenować - zarówno rekreacyjnie, jak i wyczynowo - mówi z uśmiechem Jerzy Pilarz.

A jakie są atuty przemawiające akurat za kick-boxingiem? - To sport walki, który łącząc techniki bokserskie z nożnymi, zaczerpniętymi m.in. z taekwondo, karate czy muay thai, jawi się jako dyscyplina bardzo wszechstronna i uniwersalna. Wyróżniamy kilka jej formuł, umożliwiających starty w zawodach. Nie wszystkie są dla tych, którzy lubią twardo się bić - tacy wybiorą lowkick, K-1 czy fullcontakt, lecz ci, co wolą walkę lżejszą, mniej obciążającą, mogą wybierać pomiędzy np. light contact czy light kick. Każdy znajdzie coś dla siebie i tak jest również na naszych treningach. Co więcej - jeśli są takie osoby, które w ogóle nie chcą walczyć, sparować, one też mogą w nich uczestniczyć. Dla ruchu, zdrowia, lepszego samopoczucia, polepszenia ogólnej sprawności fizycznej - bo tutaj wszystkie cechy motoryczne są kształtowane - siła, szybkość, wytrzymałość, gibkość itd. - tłumaczy trener Pilarz.

Również dla kobietWśród uczestników sobotnich zajęć dominowali przedstawiciele płci męskiej, jednak między nimi można było dostrzec kilka kobiet. To mniejszościowe grono współtworzyła m.in. Aneta. Jaślanka dopiero zaczyna przygodę ze sportami walki. Na trening przyszła z potrzeby nowych wyzwań.

- Lubię czasem zrobić dla siebie coś, co sprawia mi przyjemność, pozwala dobrze się poczuć, a przy okazji zadbać o zdrowie. Dotąd ćwiczyłam sama, biegałam. Nagle stwierdziłam, że potrzebuję czegoś nowego. Pierwsze zajęcia bardzo mi się podobały, na pewno zjawię się na kolejnych. Zdecydowanie warto być aktywnym, ruszać się. To poprawia kondycję, ale również nastrój! Polecam treningi kick-boxingu, zwłaszcza dziewczynom, bo trochę nas mało. Nie bójcie się! - mówi pani Aneta.

Zajęcia odbywają się we wtorki (grupa zaawansowana) i czwartki (grupa średnio-zaawansowana) o godz. 20, oraz dwukrotnie w sobotę - o 15 (grupa początkująca i kobiet) i 16.15 (grupa średnio-zaawansowana). - Pierwszy trening za darmo, serdecznie zapraszam! - kończy Wojciech Buś.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie