Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Unia daje 39 mln euro na promocję produktów rolnych także z Polski

oprac. Józef Lonczak
Archiwum
Unia Europejska przeznaczyła 39 mln euro na dofinansowanie 27 programów, w tym 4 z Polski, które mają promować produkty rolne w Unii Europejskiej i na świecie.

 

Komisja Europejska zatwierdziła 27 programów – w tym są cztery programy z Polski, których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i na świecie.

Całkowity budżet tych programów, z których zdecydowana większość będzie realizowana w cyklu trzyletnim, wynosi 77,4 mln euro - w tym 39 mln euro to wkład ze środków Unii.

Wybrane programy obejmują różne kategorie produktów, takie jak świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, produkty wysokiej jakości (ChNP, ChOG, TGS i produkty ekologiczne), kwiaty, mięso wysokiej jakości, jak również, po raz pierwszy, baranina.

Warto dodać, że 4 polskie programy dotyczą takich grup towarowych jak:

  • świeże owoce i warzywa,
  • przetworzone owoce i warzywa,
  • rolnictwo ekologiczne,
  • wołowina, cielęcina i wieprzowina.

- Cieszę się, że mogę potwierdzić naszą decyzję o wsparciu tych nowych programów promocyjnych, które obejmą również po raz pierwszy baraninę. Mam nadzieję, że przyczynią się one do zwiększenia konsumpcji i sprzedaży tych produktów w tych trudnych czasach - stwierdził Komisarz UE ds. rolnictwa Dacian Cioloş.

- W ciągu ostatnich 5 lat staliśmy się eksporterem netto produktów rolnych, a wartość wywozu rosła szybciej niż jego wielkość, gdyż konsumenci w innych częściach świata doceniają europejskie tradycje, normy jakości i smak produktów. Te nowe środki przyczynią się do dalszej poprawy tej reputacji - wyjaśniał komisarz Dacian Cioloş.

Do 15 czerwca 2014 r., w ramach II etapu selekcji programów promocyjnych i informacyjnych na rok 2014, służby Komisji otrzymały 43 propozycje programów ukierunkowanych zarówno na rynek wewnętrzny UE, jak i na rynki państw trzecich. Zgłoszenia oceniono i do objęcia wsparciem wybrano 27 propozycji programów. 21 spośród nich dotyczy rynku wewnętrznego. Natomiast 6 obejmuje regiony i państwa trzecie jak: Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód, Azja Południowo-Wschodnia, Japonia, Afryka Północna i Turcja.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24