Wiemy, jak ma wyglądać tunel pod rondem Pobitno w Rzeszowie! Wizualizację udostępnił na Facebooku wiceprezydent Marek Ustrobiński [WIDEO]

red

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
- Rok 2020 to czas przebudowy skrzyżowania ulic: Lwowskiej, al. Armii Krajowej, oraz al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego (Rondo Pobitno). Prezentacja przygotowana przez Mosty Gdańsk - napisał na FB Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa

Czytaj także



Pod rondem Pobitno w Rzeszowie ma powstać długi tunel [ZDJĘCIA]

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
13 grudnia, 22:06, rzeszow:

Lepiej swiatla na pobitnym duzo taniej

14 grudnia, 8:27, Gość:

celem przedsięwizięcia jest rozkorkowanie miasta, nie ostateczne zakorkowanie.

14 grudnia, 9:29, Gość:

Jakby ograniczyli auta jedno na rodzine to by nie bylo problemu i korkow

Jakby ograniczyc jedna bulke na tydzien to nie bylo by nadwagi. Smieszne myslenie

G
Gość
15 grudnia, 17:04, OK:

1. W końcu pozytywny ruch z tym, że tego typu estakady powinny być na wszystkich ważniejszych skrzyżowaniach wokół centrum miasta.

2. Perspektywicznie patrząc w kontekście rozbudowy Rzeszowa (pomijając sztuczne granice administracyjne) należy pomyśleć o pierścieniowej obwodnicy Rzeszowa, by ograniczyć tranzyt przez miasto np. Babica do Kraczkowej, później do S19 i A4, następnie od S19 do zjazdu w Babicy (wykorzystując obecną infrastrukturę autostradową by ograniczyć koszty) lub puścić osobną trasę przed Głogowem i do Świlczy.

3. Ograniczyć ruch w samym centrum (np. parkingi wielopoziomowe na obrzeżach dobra komunikacja MPK i kolejowa)

Dobra mysl lecz wladza nie za bardzo chce dzialac. Skrzyzowanie bezkolizyjne kolo galerii Rzeszoe tez mozna mialo byc zrobione przez inwestora lecz nie ma.

O
OK

1. W końcu pozytywny ruch z tym, że tego typu estakady powinny być na wszystkich ważniejszych skrzyżowaniach wokół centrum miasta.

2. Perspektywicznie patrząc w kontekście rozbudowy Rzeszowa (pomijając sztuczne granice administracyjne) należy pomyśleć o pierścieniowej obwodnicy Rzeszowa, by ograniczyć tranzyt przez miasto np. Babica do Kraczkowej, później do S19 i A4, następnie od S19 do zjazdu w Babicy (wykorzystując obecną infrastrukturę autostradową by ograniczyć koszty) lub puścić osobną trasę przed Głogowem i do Świlczy.

3. Ograniczyć ruch w samym centrum (np. parkingi wielopoziomowe na obrzeżach dobra komunikacja MPK i kolejowa)

G
Gość
15 grudnia, 00:04, Gość:

Ale ruch wschód zachód jest chyba większy niż północ południe? To dlaczego prosta droga jest na północ południe a wschód zachód i tak musi wjezdzac na rondo i zwalniac?

O! Ktoś wreszcie zauważył ten fakt.

G
Gość

Ale ruch wschód zachód jest chyba większy niż północ południe? To dlaczego prosta droga jest na północ południe a wschód zachód i tak musi wjezdzac na rondo i zwalniac?

G
Gość

Technicznie rzecz biorąc to nawet nie jest tunel. Jest to normalna droga obniżona o jeden poziom i 4 wiadukty nad nią (2 piesze, 2 drogowe). Sam "tunel" nic nie da skoro z jednej i drugiej strony zaraz za nim są światła. Bardzo dobrze widać to w Krakowie gdzie są estakady, ale większość zakorkowanych przez światła które są zaraz po zjeździe z nich.

s
szkodnik

Rzeszów widzę jest bardzo bogaty. Stać go na wywalanie pieniędzy w asfalt, który się zakorkuje miesiąc po otwarciu

s
szkodnik
14 grudnia, 8:22, Krzych:

Dzięki inwestycji samochody zamiast ronda, będą korkować "tunel". Nic się nie zmieni, bo Lwowska aż po Rejtana jest zakorkowana. Należy zlikwidować na całej jej długości wyjazdy z bocznych ulic. W UK takie rozwiązanie się świetnie sprawdza. Całe osiedle posiada jeden(z każdej strony) wspólny wyjazd na główną arterie gdzie kumuluje się cały osiedlowy ruch. Po co krzyżówki i światła co 200metrów z których wyjeżdża po 2 auta wstrzymując setki innych? Przejścia dla pieszych przeprowadzić nad lub pod jezdnią. Od zawsze projektują pasy na zjeździe z ronda albo skrzyżowania. Jak to ma się nie korkować? Jak ma być bezpiecznie? Kierowca chce szybko opuścić skrzyżowanie bo inni też chcą zdążyć, a tu j.b! Pasy! Za pasami zatoka autobusu, a za zatoką znowu pasy.

4. Bus pasy i ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni, po których raz na 10min. jedzie autobus i rower. Może dołożyć po pasie ruchu? Kierowcy utrzymują drogi, chodniki, przejścia, ścieżki i bus pasy którymi nie mogą jeździć... Zrobić bezkolizyjne lewoskręty z pasem "do rozbiegu". Zawsze zielone do jazdy na wprost na skrzyżowaniach "T". Won z przystankami mpk w pobliżu skrzyżowań. WYSTATCZY Zrobić tak na lwowskiej, powstancow, sikorskiego, rejtana,warszawskiej, lubelskiej, krakowskiej, dabrowskiego, podkarpackiej, batalionow i paru jeszcze głównych ulicach, a całe miasto pokonasz w 15 minut.

Człowieku, o czym ty bredzisz? Kierowcy nie dokładają się w żaden sposób do dróg w mieście, a ciągle tylko ciągle krzyczą, żeby im dokładać do asfaltu. Tunel - 100 mln, Wisłokostrada - 200 mln.

G
Gość

Jak najwięcej dróg alternatywnych, tylko to uratuje Rzeszów od totalnego zakorkowania. Niech jeszcze zaczną rozgrzebywać to rondo przed wybudowaniem obwodnicy południowej i wisłokostrady, tak jak teraz zrobili z Batorego, a polegniemy :)

D
DT

Nic nie zmieni ta bezsensowna inwestycja. Zamiast budować ulicę od Krasnego do Załęża i ulicę od Krasnego do Słociny i ulicę od ProFamilii do Krasnego właduje się bezsensownie setki milionów w tunel na zablokowanej ul. Lwowskiej - ruchu nie rozładowuje się skrzyżowaniami bezkolizyjnymi tylko tworzeniem sieci ulic żeby ruch mógł się na nich rozładować. Konieczna jest budowa skrzyżowania bezkolizyjnego ale nie na Pobitnie tylko w miejscu ronda na Załężu żeby samochody jadące od Pobitna mogły bez wjeżdżania na rondo wydostawać się z miasta na łącznik autostradowy. Zmarnotrawiono tylko czas i pieniądze - nie mówiąc o dalszych kosztach i paraliżu komunikacyjnego miasta jaki spowoduje realizacja tej "inwestycji" która będzie trwać min 2 lata

G
Gość

Beznadziejny

G
Gość

To wszystko musztarda po obiedzie,Takie tunele powinny być już RZECZYWISTOŚCIĄ.

Czy wyobrażacie sobie jaki tam będzie sajgon w czasie budowy ?...

G
Gość
14 grudnia, 08:22, Krzych:

Dzięki inwestycji samochody zamiast ronda, będą korkować "tunel". Nic się nie zmieni, bo Lwowska aż po Rejtana jest zakorkowana. Należy zlikwidować na całej jej długości wyjazdy z bocznych ulic. W UK takie rozwiązanie się świetnie sprawdza. Całe osiedle posiada jeden(z każdej strony) wspólny wyjazd na główną arterie gdzie kumuluje się cały osiedlowy ruch. Po co krzyżówki i światła co 200metrów z których wyjeżdża po 2 auta wstrzymując setki innych? Przejścia dla pieszych przeprowadzić nad lub pod jezdnią. Od zawsze projektują pasy na zjeździe z ronda albo skrzyżowania. Jak to ma się nie korkować? Jak ma być bezpiecznie? Kierowca chce szybko opuścić skrzyżowanie bo inni też chcą zdążyć, a tu j.b! Pasy! Za pasami zatoka autobusu, a za zatoką znowu pasy.

4. Bus pasy i ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni, po których raz na 10min. jedzie autobus i rower. Może dołożyć po pasie ruchu? Kierowcy utrzymują drogi, chodniki, przejścia, ścieżki i bus pasy którymi nie mogą jeździć... Zrobić bezkolizyjne lewoskręty z pasem "do rozbiegu". Zawsze zielone do jazdy na wprost na skrzyżowaniach "T". Won z przystankami mpk w pobliżu skrzyżowań. WYSTATCZY Zrobić tak na lwowskiej, powstancow, sikorskiego, rejtana,warszawskiej, lubelskiej, krakowskiej, dabrowskiego, podkarpackiej, batalionow i paru jeszcze głównych ulicach, a całe miasto pokonasz w 15 minut.

Na szczęście twoje "rady" są już w większości passe. Ich realizacja to prosta droga do uczynienia życia w mieście nieznośnym. Chodniki, ścieżki rowerowe, przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe i brak autostrad w mieście to podstawa. W centrum powinny być co do zasady drogi dwujezdniowe. Ruch powinien być spowolniony do 50-60 km/h i jednocześnie upłynniony. Powinno być więcej rond. Jeździło by się przyjemniej. Przetestowane (nie w PL).

G
Gość
13 grudnia, 23:14, Gość:

Plan ładny, ale zanim wybudują to Rzeszów umrze w korku i smogu.

Mniej aut mniej smogu proste.

G
Gość
13 grudnia, 22:06, rzeszow:

Lepiej swiatla na pobitnym duzo taniej

14 grudnia, 8:27, Gość:

celem przedsięwizięcia jest rozkorkowanie miasta, nie ostateczne zakorkowanie.

Jakby ograniczyli auta jedno na rodzine to by nie bylo problemu i korkow

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3