Wisłokostrada to dla Rzeszowa priorytetowa inwestycja. Koszt inwestycji to 100 mln zł

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Zaktualizowano 
Budowę tej drogi miasto traktuje priorytetowo. Jej otwarcie zapowiadane jest w ciągu trzech lat. Mosty Katowice/Urząd Miasta Rzeszowa
Na około 110 mln zł szacowany jest koszt budowy Wisłokostrady. To trasa, która połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. W tym miesiącu Miejski Zarząd Dróg złoży wniosek o wydanie pozwolenia na jej budowę.

Na około 110 mln zł szacowany jest koszt budowy Wisłokostrady. To trasa, która połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. W tym miesiącu Miejski Zarząd Dróg złoży wniosek o wydanie pozwolenia na jej budowę.

W tej chwili aby dojechać z alei Rejtana do ulicy Ciepłowniczej, kierowcy mogą skorzystać z dwóch dróg. Jedna prowadzi przez aleję Piłsudskiego, ulicę Batorego i Siemieńskiego. Druga przez ulicę Lwowską, aleję I Armii Wojska Polskiego i ulicę Rzecha. Szczególnie ten pierwszy wariant jest kłopotliwy, bo przyczynia się do powstawania korków w i tak zatłoczonym już centrum Rzeszowa. Lekarstwem ma być budowa drogi wzdłuż Wisłoka, która roboczo jest nazywana Wisłokostradą.

Czytaj także

To jedno z najistotniejszych zadań drogowych w mieście na najbliższe lata. Jej pierwszym etapem jest wybudowany już dojazd od alei Rejtana, do nowego targowiska na prawym brzegu Wisłoka. Na razie funkcjonuje tu jedna jezdnia, ale projekt zakłada dobudowę drugiej.

- I dwie jezdnie docelowo doprowadzą od alei Rejtana do ulicy Ciepłowniczej. Po drodze powstanie długi na 370 metrów wiadukt nad torami kolejowymi w kierunku Przemyśla. Do ulicy Ciepłowniczej jezdnia włączy się przy pomocy dużego ronda, które także planujemy wybudować – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Częścią inwestycji będzie ponadto przebudowa mostu Załęskiego, który aktualnie ma tylko dwa pasy ruchu, po jednym w obu kierunkach. Drogowcy dobudują do niego drugą nitkę, dzięki czemu pasów ruchu będzie cztery. Stąd droga poprowadzi przez ulicę generała Maczka do skrzyżowania z ulicą Lubelską i aleją Wyzwolenia. Ulica Maczka także dostanie dodatkową jezdnię. Dzięki temu między aleją Rejtana, a ulicą Lubelską i aleją Wyzwolenia droga na całej długości będzie mieć cztery pasy ruchu.

Wisłokostrada w Rzeszowie ma być gotowa do 2022 roku. Nowa d...

- Projekt budowlany inwestycji mamy już gotowy. W tym miesiącu złożymy wniosek o wydanie zezwolenia na realizację tej inwestycji. Chcielibyśmy zacząć prace już w przyszłym roku – tłumaczą w Miejskim Zarządzie Dróg w Rzeszowie.

Tereny potrzebne pod budowę drogi w całości należą już do miasta. W tej chwili urzędnicy pracują nad pozyskaniem dotacji na budowę, której koszt szacuje się na około 110 mln zł. W wieloletnim planie wydatków miasta realizację budowy zapisano na lata 2020-2022. Czas wykonania drogi zależy jednak od wyników rozmów w sprawie dofinansowania. Pod uwagę brane są dwa warianty. Przy wysokiej dotacji – budowa całej trasy od razu. W przypadku kłopotów z dofinansowaniem, podział inwestycji na dwa etapy.

polecane: 60 Sekund Biznesu: W internecie jest wygodniej i większy wybór.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 44

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ale artykuł wprowadza zdecydowanie w błąd, bo tereny należą wciąż do prywatnych właścicieli. Skąd taka informacja Panie redaktorze?

G
Gość
7 września, 10:14, Gość:

To nie jest prawda że tereny pod budowę drogi są w całości wlasnoscia miasta mam tam działkę ktora jest moją własnością.

Też mam tam działkę, ponad hektar, działki tak jak piszesz są naszą własnością, przejdą na własność miasta w momencie wydania prawomocnej decyzji ZRID, a potem możemy się szarpać o odszkodowanie

G
Gość
7 września, 03:03, pniok Rzeszowski:

O budowie tej "ulicy" mówiło się w Rzeszowie od czasów BIERUTA a teraz nagle się opamiętali ?

Minie następne 50 lat i już będa budowali !

7 września, 20:17, Gość:

cierpliwosci, tadziu ma dopiero osiemdziesiat lat

8 września, 10:19, Gość:

o nie prawda. za bieruta rzeszow nie byl jeszcze miastem wojewodzkim. ba, nie byl nawet najwiekszym miastem w regionie

8 września, 07:29, pniok Rzeszowski:

Cieniutki jestes z wiedzy o Polsce.

Już 18 sierpnia 1944 roku w Rzeszowie podczas zebrania w rzeszowskim ratuszu powołano 36-osobową Wojewódzką Radę Narodową w Rzeszowie.

To wtedy Rzeszow zostal wojewodztwem.

Panie pniok macie starą wiedzę i podobny rocznik

G
Gość
7 września, 07:59, Turbo:

Oczywiście, że najpierw powinno się dokończyć zaczętą kilka lat temu Wisłokostradę, a dopiero później przerabiać wąskie gardło pod przejazdem kolejowym! Przecież teraz miasto jest tak zakorkowane, że to się w głowie nie mieści! I to nie tylko centrum ale wiele innych dróg, na które ruch się przeniósł (np. na S19 do ronda Kuronia przed godziną 8 rano korek ma 1-2 kilometry).

Co wy zrobiliście "mądre" głowy z ratusza???

7 września, 8:39, qqza:

a byłeś kiedyś w jakimś większym mieście?

chyba nie - rzeszów można przejechać nawet w największe korki w 45-60min - całe miesto!

9 września, 10:44, gość:

chyba śnisz - przejechanie Rejtana to 45 minut - co za debil ustawiał tam światła - czerwona fala jak nic

Jak mieszkasz na wsi to z pretensjami do wójta -Rzeszów i decyzje zostawcie PREZYDENTOWI

e
elf

No to teraz się okaże czy pis zaakceptuje dając pieniądze na tą inwestycje

o
olek

Z jakim prezesem czy spółki Strabag czy Skanska czy może Promost C. bo to ta spółka a wlaściwie jej dyrektor zablokował w KRO przetrag na projekt budowy mostu i drogi południowej przez rozlewisko Wisłoka.

O
Obwodnica

Miasto niech lepiej dogada sie z Prezesem i wreszcie rozpocznie budowę obwodnicy południowej Rzeszowa bo za chwilę nikt z rejonów np. Budziwoja nie dojedzie normalnie do Rzeszowa. Budowa na budowie i tylko jedna droga...masakra jakaś. To powinien być priorytet.

g
gość
7 września, 07:59, Turbo:

Oczywiście, że najpierw powinno się dokończyć zaczętą kilka lat temu Wisłokostradę, a dopiero później przerabiać wąskie gardło pod przejazdem kolejowym! Przecież teraz miasto jest tak zakorkowane, że to się w głowie nie mieści! I to nie tylko centrum ale wiele innych dróg, na które ruch się przeniósł (np. na S19 do ronda Kuronia przed godziną 8 rano korek ma 1-2 kilometry).

Co wy zrobiliście "mądre" głowy z ratusza???

7 września, 8:39, qqza:

a byłeś kiedyś w jakimś większym mieście?

chyba nie - rzeszów można przejechać nawet w największe korki w 45-60min - całe miesto!

chyba śnisz - przejechanie Rejtana to 45 minut - co za debil ustawiał tam światła - czerwona fala jak nic

G
Gość

"CBA nie zakupiło żadnego systemu do masowej inwigilacji Polaków"

To nie znaczy, że takiego systemu nie ma, ponieważ wewnątrz tego stwierdzenia może się także mieścić:

1. Ktoś inny (nie CBA) kupił system do masowej inwigilacji Polaków.

2. CBA nie zakupiło tylko dostało, wypożyczyło, wylisingowało system do masowej inwigilacji Polaków.

3. Ten system nie służy tylko do masowej inwigilacji tylko Polaków.

4. Ten system służy do wybiórczej inwigilacji Polaków.

p
pniok Rzeszowski
7 września, 03:03, pniok Rzeszowski:

O budowie tej "ulicy" mówiło się w Rzeszowie od czasów BIERUTA a teraz nagle się opamiętali ?

Minie następne 50 lat i już będa budowali !

7 września, 20:17, Gość:

cierpliwosci, tadziu ma dopiero osiemdziesiat lat

8 września, 10:19, Gość:

o nie prawda. za bieruta rzeszow nie byl jeszcze miastem wojewodzkim. ba, nie byl nawet najwiekszym miastem w regionie

Cieniutki jestes z wiedzy o Polsce.

Już 18 sierpnia 1944 roku w Rzeszowie podczas zebrania w rzeszowskim ratuszu powołano 36-osobową Wojewódzką Radę Narodową w Rzeszowie.

To wtedy Rzeszow zostal wojewodztwem.

G
Gość
7 września, 03:03, pniok Rzeszowski:

O budowie tej "ulicy" mówiło się w Rzeszowie od czasów BIERUTA a teraz nagle się opamiętali ?

Minie następne 50 lat i już będa budowali !

7 września, 20:17, Gość:

cierpliwosci, tadziu ma dopiero osiemdziesiat lat

o nie prawda. za bieruta rzeszow nie byl jeszcze miastem wojewodzkim. ba, nie byl nawet najwiekszym miastem w regionie

G
Gość
7 września, 03:03, pniok Rzeszowski:

O budowie tej "ulicy" mówiło się w Rzeszowie od czasów BIERUTA a teraz nagle się opamiętali ?

Minie następne 50 lat i już będa budowali !

cierpliwosci, tadziu ma dopiero osiemdziesiat lat

G
Gość
7 września, 07:59, Turbo:

Oczywiście, że najpierw powinno się dokończyć zaczętą kilka lat temu Wisłokostradę, a dopiero później przerabiać wąskie gardło pod przejazdem kolejowym! Przecież teraz miasto jest tak zakorkowane, że to się w głowie nie mieści! I to nie tylko centrum ale wiele innych dróg, na które ruch się przeniósł (np. na S19 do ronda Kuronia przed godziną 8 rano korek ma 1-2 kilometry).

Co wy zrobiliście "mądre" głowy z ratusza???

7 września, 02:39, qqza:

a byłeś kiedyś w jakimś większym mieście?

chyba nie - rzeszów można przejechać nawet w największe korki w 45-60min - całe miesto!

no ale wielu marzy o kolejce naziemnej lol na calej dlugosci miasta zmiescily by sie pewnie ze trzy przystanki a i tak kolejka nie zdolalaby sie w pelni rozpedzic przed kolejnym hamowaniem lol

G
Gość
7 września, 02:03, szatniarz od Bareji:

A co będzie jak prezes Kaczyński nie wyrazi zgody na tą inwestycję bo nie została zgłoszona przez radnych z PiS-u ?

I co mu zrobicie ?

trzeba bylo sobie wybrac innego prezydenta. tylko w pierwszych latach rzadzenia, tadziu mial poparcie w rzadzie u sld. potem byl czlowiekiem z marginesu polityki, tak jak jego partia. chociazby dlatego wybieranie go na prezydenta, bylo zmarnowaniem potencjalu. zadna partia rzadzaca nie bedzie wspierala nieswojego czlowieka, to chyba logiczne?

G
Gość

100 mln? za te pieniadze mozna by wybudowac i wyremontowac piec okraglych tadeuszowych kladek

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3