Wprowadz sałatki do swojego menu

Ula SobolZaktualizowano 
Kolorowe sałatki mają wiele wartości odżywczych
Kolorowe sałatki mają wiele wartości odżywczych Krystyna Baranowska
Sałatki mają wiele wartości odżywczych, witamin i mikroelementów. Różnorodność produktów pozwala na komponowanie zarówno ciekawych, jak i zdrowych potraw.

- Dieta dzieci i dorosłych powinna być pełnowartościowa. Muszą być w niej uwzględnione produkty z różnych grup żywności. Niestety, niedobory warzyw i owoców są jednym z najczęściej obserwowanych błędów żywieniowych. Sałatki mogą być dobrym sposobem na "przemycenie" do naszego jadłospisu, chociaż niewielkich ilości tych bogatych w witaminy i sole mineralne produktów - radzi Magdalena Socha-Sala, dietetyk z Nutripoint z Rzeszowa.

Sałatki są lekkostrawne

- Surówki lub sałatki warto wprowadzić do menu zarówno w okresie wiosenno-letnim, jak i jesienno- zimowym - podkreśla Beata Mastalerczyk, dietetyk z Nutripoint z Rzeszowa. - Świetnie sprawdzają się, kiedy organizujemy spotkanie z przyjaciółmi czy rodziną. Na ich przygotowanie nie poświęca się wiele czasu, a oryginalnie przygotowane zachwycą niejednego smakosza.

- Sałatki to potrawy lekkostrawne. Bogactwo składników używanych do ich przyrządzenia sprawia, że zawierają dużo soli mineralnych i witamin (m.in. witaminy B1, B2, PP, C oraz wapń, fosfor, czy żelazo) niezbędnych do zachowania dobrego samopoczucia - wylicza Beata Mastalerczyk.

Magdalena Socha-Sala podpowiada, że jeśli chcemy zwiększyć wartość odżywczą sałatki, dodajmy do niej wysokiej jakości mięso gotowane, pieczone lub grillowane, ryby, jaja lub sery. - Taki zestaw to świetny pomysł na smaczny i pełnowartościowy posiłek, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Sosy sałatkowe najlepiej przygotować na bazie oliwy lub oleju, z dodatkiem soku z cytryny i ziół. Można także wykorzystać majonez lub śmietanę, ale bardziej dietetyczna będzie z jogurtem naturalnym - doradza dietetyk.

Zdrowy deser

Dietetycy podkreślają, że sałatki owocowe to dobry pomysł na zdrowy deser oraz świetna alternatywa dla łakoci. - Zamiast dawać dziecku kolejnego batonika, przygotuj dla niego sałatkę z ulubionych owoców. Dodaj do niej odrobinę bitej śmietanki. Taki deser z pewnością wywoła uśmiech na buzi dziecka - zauważa Magdalena Socha-Sala.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3