Zakład rozpoczyna realizację współfinansowanego przez Unię Europejską projektu Platforma Usług Elektronicznych.
- ZUS podpisał już umowę na finansowanie inwestycji ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Unia Europejska pokryje 85 proc. kosztów projektu o wartości ponad 100 mln zł – wyjaśnia Małgorzata Bukała, rzecznik prasowy Oddziału ZUS w Rzeszowie.
Wszystko załatwisz przez Internet lub telefon
Platforma Usług Elektronicznych (PUE) jest jednym z pierwszych w Polsce projektów pełnej informatyzacji jednostki administracji publicznej. Dzięki PUE kontakt z ZUS będzie możliwy bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem Internetu lub telefonu. PUE zapewni ubezpieczonym, płatnikom składek, świadczeniobiorcom, lekarzom i komornikom dostęp do swoich danych zgromadzonych na indywidualnych kontach w ZUS. Dodatkowo pozwoli złożyć drogą elektroniczną dowolny wniosek, bądź dokument ubezpieczeniowy.
- Na tworzonej platformie zostaną udostępnione wszelkie „zusowskie” formularze, których prawidłowość wypełnienia będzie weryfikowana przez system komputerowy – zapewnia M. Bukała.
Wirtualny doradca pomoże
Przez Internet będzie można sprawdzić, na jakim etapie jest obecnie twoja sprawa. Dostęp do PUE będzie spersonalizowany. Każdy z klientów będzie miał własny profil użytkownika.
Dla osób niezorientowanych w specyfice ubezpieczeń społecznych i działalności samego Zakładu dostępny będzie wirtualny doradca, czyli tzw. avatar potrafiący nawiązać „quasi inteligentną” rozmowę.
E-kioski Osoby, które nie mają dostępu do internetu będą mogły skorzystać z dostępnych w każdej placówce ZUS e-kiosków. Będą w nich dostępne wszystkie formularze oraz cała baza wiedzy i aktów pranych z zakresu działania ZUS. Za pośrednictwem „zusomatów” będzie można przesyłać dokumentację drogą elektroniczną, ale też składać ją w postaci papierowej, uzyskując potwierdzenia ich złożenia. „Zusomaty” znajdą się w miejscach ogólnodostępnych i mają być czynne całą dobę.
Dzięki realizacji projektu PUE, w kontaktach z ZUS-em klienci będą mogli również korzystać z nowych usług telefonicznych. Powstanie bowiem specjalne Centrum Informacji Telefonicznej. Za jego pośrednictwem będzie można złożyć ustny wniosek m.in. o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek, czy też uzyskać informacje zapisane na indywidualnym koncie w ZUS. Zanim udzielone zostaną jakiekolwiek informacje weryfikowane będą dane osobowe osoby dzwoniącej.
http://www.zus.pl/
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Hit! Pokazali taniec Radwańskiej i jej koleżanek. Tak balowała na weselu znajomych
- Widzowie dopatrują się romansu w TzG! Drobne gesty zdradzają wszystko
- Od sutenerki i żony gangstera do celebrytki. Tak Kaźmierska pięła się na szczyt
- Padliśmy, gdy zobaczyliśmy z bliska stopy Heleny Vondrackovej! Ten widok poraża