Zbadają wytrzymałość kładki rowerowej. Będą po niej biegać, skakać i tupać

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Kładka rowerowa w Przemyślu.
Kładka rowerowa w Przemyślu. Archiwum UM Przemyśl
W czwartek i piątek będzie badana wytrzymałość kładki rowerowej nad Sanem w Przemyślu. W akcji weźmie udział kilkudziesięciu uczniów przemyskich szkół.

- W Przemyślu dobiegają końca prace związane z budową kładki dla pieszych i rowerzystów nad rzeką San. Przeprawa połączyła już dwa popularne w mieście deptaki. Teraz przyszedł czas na statyczne i dynamiczne próby obciążeniowe z ponad 70-tonowym balastem i udziałem 80 osób - informuje Agnieszka Kotela z firmy Skanska, która realizuje inwestycję.

Dzisiaj o godz. 8.00 rozpocznie się statyczna próba obciążeniowa kładki. Na konstrukcji przeprawy zostaną umieszczone balasty o łącznej masie ponad 70 ton, co jest równe wadze blisko 900 osób. Przed czwartkową operacją pracownicy jednostki badawczej wykonującej próbne obciążenie, zamontowali czujniki w kilku charakterystycznych punktach konstrukcji kładki: na powierzchni dolnej i górnej dźwigarów, na linach stalowych podwieszających kładkę, stalowym pylonie oraz żelbetowych podporach. Czujniki będą badać ugięcia, naprężenia i osiadania podpór.

W piątek ok. godz. 9.00, rozpoczną się próby dynamiczne. Weźmie w nich udział ok. 60 uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych i Ogólnokształcących w Przemyślu oraz ok. 20 studentów Politechniki Rzeszowskiej.

- Próby obciążeniowe polegać będą na kilku wejściach na kładkę grup osób o różnej liczebności, które będą chodzić, biegać, tupać i skakać po obiekcie, na wyraźne sygnały osoby prowadzącej. Będzie m.in. przejście swobodne, bieg swobodny, przejście zsynchronizowane oraz synchroniczne przysiady. W tym czasie czujniki będą rejestrowały, jak kładka zachowuje się, gdy korzysta z niej równocześnie tyle osób – informuje Mirosław Gucwa, menadżer projektu, Skanska.

– Dokonamy pomiarów ugięć i przemieszczeń kładki pod wpływem obciążenia ruchem pieszych. Wszystko po to, aby być pewnym, że ugięcia nie są większe od tych, które przewidziano w projekcie. Próby obciążeniowe odbędą się niezależnie od pogody - dodaje Gucwa.

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

j
jozek

To nie kladka tylko koryto

l
lkhdschvdrjbv
W Rzeszowie powstał za tpodobną własną kwote pieniądzy most z 2 ścieżkami rowerowymi. Tak Ferenc zabiegał o dotacje. A w Przemyślu miał być most a starczyło na drewnianą kładke którą dla oszczędności przetestują dzieci!
Dzieci? Uczniowie mieli po 17 18 a nawet 20 lat. Faktycznie małe dzieci, szczególnie studenci z Rzeszowa.
g
gość
W dniu 08.10.2015 o 10:34, ja napisał:

Brawo! Gratuluję pomysłowości! Jednak jeśli wydarzy się wypadek to nie zazdroszczę organizatorom akcji. To są dzieci!!! Na nich zamierzają testować bezpieczeństwo kładki?! Żenujące....

G
Gość

Bo masz garaż na Rzecznej?

O
Osłabiony
W dniu 09.10.2015 o 09:15, Gość napisał:

O moście mówiło się od lat 70 tychTylko zawsze kaska i dotacje zostały rozkradzione .

W międzyczasie przebudowano 2 mosty i zbudowano od nowa zupełnie nowy. Most na wysokości Rzecznej, czy pętli to miałaby być część zachodniej obwodnicy miasta. Budowa mostu bez obwodnicy nie ma żadnego sensu. Kładka - powtarzam to po raz kolejny - nie ma nic wspólnego z planami miasta i jest częścią Green Velo i jako tak powinna być odbierana, a nie jako erzac mostu.        

G
Gość
W dniu 08.10.2015 o 17:55, Osłabiony napisał:

Miasto tej kładki ani nie finansowało, ani nie projektowało. Wybudowano ją w ramach Green Velo i należy się cieszyć, że powstała nowa przeprawa dla rowerzystów i pieszych. Nie było mowy o żadnym nowym moście. Przemyśl posiada 3 mosty + jeden kolejowy (licząc te na samym Sanie), co jak na dzisiaj jest liczbą wystarczającą.

O moście mówiło się od lat 70 tych
Tylko zawsze kaska i dotacje zostały rozkradzione .
a
aapsik
W dniu 08.10.2015 o 13:11, już mieszkaniec Rzeszova napisał:

Kładka miała sens z 20 lat temu gdy było dużo ludzi w Przemyślu. Ale teraz gdy sie wyludniło? Dla kogo? Po co? Sam przeprowadziłem sie do Rzeszowa bo tu łatwiej o prace i tańsze mieszkania. I nie żałuje.

Mądrzy się słoik na zmywaku. Powodzenia

a
aapsik
W dniu 08.10.2015 o 13:14, po kiego? napisał:

Po kładce będą spacerować bezrobotni i Ci co przyjadą na święta na 3 dni do Polski z Anglii i Irlandii. Reszta roku po kładce będzie hulał wiatr i przewalał śmieci. Pewnie magistrat oddeleguje człowieka do usuwania pajęczyn z nieużywanego obiektu. Tyle pieniędzy zmarnowane przepier***one na zbytek

Bluźnisz Acan

P
PRAWDA W OCZY KOLE
W dniu 08.10.2015 o 13:11, już mieszkaniec Rzeszova napisał:

Kładka miała sens z 20 lat temu gdy było dużo ludzi w Przemyślu. Ale teraz gdy sie wyludniło? Dla kogo? Po co? Sam przeprowadziłem sie do Rzeszowa bo tu łatwiej o prace i tańsze mieszkania. I nie żałuje.

Jak to dla kogo. A kto z władz w Przemyślu jest zagorzałym rowerzystą?
Ł
Łolaboga

Przede wszystkim jest to kładka powstała w ramach trasy Green Velo i nie budowano jej (wkład miasta był symboliczny) za miejskie pieniądze. Po drugie San jest jednak sporo większy niż Wisłok, a do tego położony w dolinie więc pewnie koszt budowy kładki jest wyższy. Są oczywiście miasta, gdzie za pieniądze UE buduje się pomniki "gospodarności"  nad kałużami. Trzeba tylko mieć nadzieję, że u nas nikt nie wpadnie na pomysł budowy mostu nad żwirownią                          

O
Osłabiony

Miasto tej kładki ani nie finansowało, ani nie projektowało. Wybudowano ją w ramach Green Velo i należy się cieszyć, że powstała nowa przeprawa dla rowerzystów i pieszych. Nie było mowy o żadnym nowym moście. Przemyśl posiada 3 mosty + jeden kolejowy (licząc te na samym Sanie), co jak na dzisiaj jest liczbą wystarczającą.                       

K
Kupa śmiech z przewagą k..

W Rzeszowie powstał za tpodobną własną kwote pieniądzy most z  2 ścieżkami rowerowymi. Tak Ferenc zabiegał o dotacje. A w Przemyślu miał być most a starczyło na drewnianą kładke którą dla oszczędności przetestują dzieci! 

p
po kiego?

Po kładce będą spacerować bezrobotni i Ci co przyjadą na święta na 3 dni do Polski z Anglii i Irlandii. Reszta roku po kładce będzie hulał wiatr i przewalał śmieci. Pewnie magistrat oddeleguje człowieka do usuwania pajęczyn z nieużywanego obiektu. Tyle pieniędzy zmarnowane przepier***one na zbytek

j
już mieszkaniec Rzeszova

Kładka miała sens z 20 lat temu gdy było dużo ludzi w Przemyślu. Ale teraz gdy sie wyludniło? Dla kogo? Po co? Sam przeprowadziłem sie do Rzeszowa bo tu łatwiej o prace i tańsze mieszkania. I nie żałuje.

j
ja

Brawo! Gratuluję pomysłowości! Jednak jeśli wydarzy się wypadek to nie zazdroszczę organizatorom akcji. To są dzieci!!! Na nich zamierzają testować bezpieczeństwo kładki?! Żenujące....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3