Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zobacz, jak uniknąć naciągaczy w sklepach internetowych

[email protected] Fot. Krystyna Baranowska
Przez Internet kupujemy coraz częściej nie tylko sprzęt AGD, czy książki ale również produkty żywnościowe. Pamiętaj, że na konsumentów bardzo często czekają Internetowi oszuści.


Jeśli chcemy się ich ustrzec, musimy przestrzegać pewnych zasad.

* Kupiłem przez Internet trzy inreresujęce mnie książki. W otrzymanej przesyłce była cegła. Jak uniknąć pułapek zastawianych przez internetowych oszustów?

- Na początku powinniśmy sprawdzić, kto jest kontrahentem. Jeśli jest to osoba, która nie prowadzi działalności gospodarczej, a sprzedaży dokonuje okazyjnie, to wówczas musimy być bardzo ostrożni. Prawo nie chroni bowiem konsumenta przed konsumentem. Musimy mieć świadomość, że przepisy nie chronią nas tak restrykcyjnie. Dopiero, gdy dokonujemy zakupu u przedsiębiorcy, wówczas ma zastosowanie cały szereg przepisów chroniących konsumenta.

* Najważniejsze uregulowania prawne chroniące klienta dokonującego zakupów internetowych?

- Przede wszystkim możemy odstąpić od umowy w terminie 10 dni, gdyż przysługuje nam tzw. prawo do namysłu. Przedsiębiorca oferujący towary ma obowiązek umieszczenia szeregu informacji, w tym siedziby przedsiębiorstwa, miejsca rejestracji firmy, adresu, pod którym możemy składać reklamację itd.

* Pułapki czyhają na klienta podczas licytacji na allegro.

- Jeśli wylicytujemy cenę na konkretny towar wówczas nie możemy już odstąpić od umowy. Dlatego lepiej nie kupować na takiej licytacji tylko w ramach indywidualnie skierowanej oferty - KUP TERAZ. * Kto ponosi koszty dostarczenia towaru w przypadku reklamacji?

* Kto ponosi odpowiedzialność za to, że towar został uszkodzony w trakcie przesyłki?

- Ustawa o sprzedaży konsumenckiej domniemywa, że wszelkie usterki, jakie stwierdzamy w towarze w terminie 6 miesięcy od daty zakupu, możemy traktować jako istniejące w momencie wydania, zatem prawo domniemywa na naszą korzyść, że tego typu uszkodzenia istniały już w momencie powierzenia towaru przewoźnikowi. Sprzedawca, aby uchylić się od odpowiedzialności powinien wykazać i udowodnić, że w momencie przekazywania przewoźnikowi towaru był on nieuszkodzony.

O problemach z zakupami internetowymi informował ARTUR KONDRAT, miejski rzecznik konsumentów w Rzeszowie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24