Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zobacz, kiedy pociągi z Rzeszowa do Krakowa pojada 160 kilometrów na godzinę

[email protected]
Po modernizacji linii kolejowej z Rzeszowa do Krakowa pociągi na tej trasie będą jeździć z prędkością 160 kilometrów na godzinę! A trasę tą przejedziemy w 1 godzinę i 15 minut!

To ponad godzinę szybciej niż obecnie, gdyż na pokonanie tej trasy pociągi potrzebują w tej chwili 2 godziny 26 minut.

Roboty budowlane na tej trasie rozpoczną się we wrześniu 2011 roku. Ich zakończenie przewidziano jesień 2014 roku. Jednak większość tych robót ma zostać wykonanych do czerwca 2012 roku. Chodzi o to, aby trasa została w dużej części unowocześniona przed mistrzostwami EURO 2012.

Wykonawca z Wroclawia

Kilka dni temu w Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie podpisana została umowa na zaprojektowanie i wykonanie robot budowlanych na odcinku linii kolejowej E30 Sędziszów Małopolski - Rzeszów Zachodni. – Umowa ta dotyczy wykonania pewnego etapu prac w ramach modernizacji naszej

głównej linii kolejowej z Krakowa do granicy państwa z Ukrainą. Duża inwestycja niewątpliwie ma związek ze zbliżającymi się mistrzostwami piłkarski mi EURO 2012 – informuje Wiesław Bek, rzecznik prasowy wojewody podkarpackiego.

Wykonawca prac będzie Przedsiębiorstwo Robot Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. we Wrocławiu.


Co zmodernizują

Zakres robót budowlanych na odcinku Sędziszów Małopolski Rzeszów obejmuje miedzy innymi:

- modernizację układu torowego na długości 21,3 km linii;

- budowę 8 peronów w miejscowościach Będziemyśl, Trzciana, Świlcza, Rudna Wielka;

- przebudowę/ budowę 15 wiaduktów kolejowych i 3 drogowych, 6 mostów, 30 przepustów;

• budowę 4 przejść podziemnych dla pieszych w Sędziszowie Małopolskim w ciągu ulic Grunwaldzka – Księżomost. A także w Będziemyślu, Trzcianie, Rudnej Wielkiej;

• modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji,

• całkowitą wymianę istniejącej sieci trakcyjnej w torach stacyjnych i szlakowych,

• budowę 4,3 km ekranów akustycznych.

Termin realizacji robót budowlanych zaplanowano w okresie: wrze sień 2011 r. –

wrzesień 2014 r.

Inwestycja uzyskała wsparcie finansowe z programów pomocowych UE i będzie prowadzona w ramach projektu pod nazwą: „Modernizacja linii kolejowej E 30/C -E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” –
POIiŚ 7.1-30”.

Wartość - ponad 2 miliardy

W sumie modernizowanych będzie sześć odcinków linii kolejowej, gdyż na tyle podzielono trasę z Rzeszowa do Krakowa. Wcześniej zawarte umowy dotyczyły odcinków: Podłęże - Bochnia, Bochnia - Biadoliny, Biadoliny - Tarnów. Wartość dotychczas zawartych umów przekroczyła kwotę 2 206 milionów złotych.

 

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24