Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zobacz, w jakich branżach przybywa najwięcej sklepów internetowych

[email protected]
Zobacz, w jakich branżach przybywa najwięcej sklepów internetowych
Zobacz, w jakich branżach przybywa najwięcej sklepów internetowych sxc.hu
Najwięcej sklepów internetowych handluje artykułami do domu i ogrodu. A także odzieżą i obuwiem. Najsłabiej zaś rozwija się sektor auto-moto.

Okazuje się, że sprzedaż w Internecie rozwija się dynamicznie, ale nie w każdym sektorze. W ubiegłym roku wartość towarów sprzedanych przez Internet sięgnęła 18 mld zł i stanowiła 3 proc. obrotów całego handlu detalicznego. A to oznacza, że sieciowy rynek urósł o ponad 32 proc. Tak wynika z raportu eCommerceIndex przygotowanego przez Cuberroot. pl.
Przoduje Mazowsze i Śląsk
Okazuje się też, że co piąty sklep spośród biorących udział w badaniu zarejestrowany jest w województwie mazowieckim - 21,9 proc.
Innymi aktywnymi ośrodkami na mapie e-commerce są: śląskie - 13,3 proc., dolnośląskie - 8,9 proc., wielkopolskie - 8,6 proc., łódzkie  - 8,3 proc. i małopolskie - 7,9 proc.
W tych sześciu regionach skupione jest prawie 70 proc. sklepów internetowych działających w naszym kraju. Białe plamy stanowią zaś opolskie, świętokrzyskie - po 1 proc. warmińsko mazurskie i podlaskie – po 1,6 proc.
Liderem niewielkie biznesy
Blisko połowa wirtualnych sklepów to niewielkie biznesy, których przychody dochodzą do  10 tysięcy złotych miesięcznie. Na drugim biegunie jest prawie 15 proc. sklepów dużych, których miesięczne obroty  przekraczają  100 tysięcy złotych.
Spośród firm o najwyższych dochodach tylko 37 proc. przedsiębiorstw prowadzi jeden sklep.
Najwięcej sklepów internetowych handluje  artykułami do domu i ogrodu, a także odzieżą i obuwiem. Najsłabiej zaś reprezentowanym  sektorem jest branża auto-moto. Powodów tego stanu rzeczy jest przynajmniej kilka. Po pierwsze – części zamienne nie są artykułami pierwszej potrzeby. Zaś akumulator czy filtr oleju kierowcy kupują raz na kilka lat. Ponadto, do ostatecznego zakupu wielu podzespołów motoryzacyjnych niezbędna jest specjalistyczna wiedza, więc niezbyt duża liczba kierowców decyzje się na zakupy w Internecie. Dlatego też, branża ta jest słabiej reprezentowana w sieci niż odzieżowa czy sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz.
W branży auto-moto Internet wciąż mało popularny
Ponadto, wśród przedstawicieli tej branży posługiwanie się siecią internetową jest wciąż u nas mało popularne. W kraju funkcjonuje dziś około 30 tysięcy  warsztatów i sklepów  motoryzacyjnych, z których tylko  co trzeci korzysta  z poczty elektronicznej.
W jakich sektorach najwięcej przybywa sklepów internetowych:
Dom i ogród – 21,3 proc., odzież i obuwie – 17,5 proc., zdrowie i uroda – 15,2 proc., dziecko – 11 proc., hobby – 10,2 proc. sport i turystyka – 9,2 proc., prezenty – 7,9 proc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24