Okazuje się, że sprzedaż w Internecie rozwija się dynamicznie, ale nie w każdym sektorze. W ubiegłym roku wartość towarów sprzedanych przez Internet sięgnęła 18 mld zł i stanowiła 3 proc. obrotów całego handlu detalicznego. A to oznacza, że sieciowy rynek urósł o ponad 32 proc. Tak wynika z raportu eCommerceIndex przygotowanego przez Cuberroot. pl.
Przoduje Mazowsze i Śląsk
Okazuje się też, że co piąty sklep spośród biorących udział w badaniu zarejestrowany jest w województwie mazowieckim - 21,9 proc.
Innymi aktywnymi ośrodkami na mapie e-commerce są: śląskie - 13,3 proc., dolnośląskie - 8,9 proc., wielkopolskie - 8,6 proc., łódzkie - 8,3 proc. i małopolskie - 7,9 proc.
W tych sześciu regionach skupione jest prawie 70 proc. sklepów internetowych działających w naszym kraju. Białe plamy stanowią zaś opolskie, świętokrzyskie - po 1 proc. warmińsko mazurskie i podlaskie – po 1,6 proc.
Liderem niewielkie biznesy
Blisko połowa wirtualnych sklepów to niewielkie biznesy, których przychody dochodzą do 10 tysięcy złotych miesięcznie. Na drugim biegunie jest prawie 15 proc. sklepów dużych, których miesięczne obroty przekraczają 100 tysięcy złotych.
Spośród firm o najwyższych dochodach tylko 37 proc. przedsiębiorstw prowadzi jeden sklep.
Najwięcej sklepów internetowych handluje artykułami do domu i ogrodu, a także odzieżą i obuwiem. Najsłabiej zaś reprezentowanym sektorem jest branża auto-moto. Powodów tego stanu rzeczy jest przynajmniej kilka. Po pierwsze – części zamienne nie są artykułami pierwszej potrzeby. Zaś akumulator czy filtr oleju kierowcy kupują raz na kilka lat. Ponadto, do ostatecznego zakupu wielu podzespołów motoryzacyjnych niezbędna jest specjalistyczna wiedza, więc niezbyt duża liczba kierowców decyzje się na zakupy w Internecie. Dlatego też, branża ta jest słabiej reprezentowana w sieci niż odzieżowa czy sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz.
W branży auto-moto Internet wciąż mało popularny
Ponadto, wśród przedstawicieli tej branży posługiwanie się siecią internetową jest wciąż u nas mało popularne. W kraju funkcjonuje dziś około 30 tysięcy warsztatów i sklepów motoryzacyjnych, z których tylko co trzeci korzysta z poczty elektronicznej.
W jakich sektorach najwięcej przybywa sklepów internetowych:
Dom i ogród – 21,3 proc., odzież i obuwie – 17,5 proc., zdrowie i uroda – 15,2 proc., dziecko – 11 proc., hobby – 10,2 proc. sport i turystyka – 9,2 proc., prezenty – 7,9 proc.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Sprawdziliśmy, jak będzie wyglądać dziecko Krzan i jej ukochanego. Sama słodycz!
- Amerykanie wycenili Alicję Bachledę-Curuś. Takiej fortuny nikt się nie spodziewał
- Zapendowska nie była idealną matką. Takie błędy popełniła przy wychowywaniu córki
- Maja i Krzysztof Rutkowscy wzięli drugi ślub. Widać, że wydali na niego fortunę? FOTO