Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

325 koni pod maską opla insigni OPC

Bartosz Gubernat
Insignia OPC
Insignia OPC Opel
7 maja, podczas salonu samochodowego w Barcelonie opel oficjalnie zaprezentuje insignię OPC. Datę wybrano nieprzypadkowo. Dokładnie 10 lat wcześniej Niemcy zaprezentowali pierwsze auto przygotowane przez Opel Performance Center.
Opel insignia OPC

Nowy opel insignia OPC

Sercem Insigni OPC jest silnik 2,8 V6 turbo. Ta wersja osiąga moc 325 KM. Ponieważ dla pozytywnego odbioru silnika niezwykle ważny jest dźwięk, specjaliści od akustyki pracowali nad układem wydechowym V6, stosując specjalne środkowe i tylne tłumiki.

Osiągi robią wrażenie

OPC będzie dostępna z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wysoki moment obrotowy wynoszący 400 Nm zapewnia dużą moc nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Dzięki takim osiągom, maksymalna prędkość Insigni OPC to 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w sześć sekund.

W wersji OPC obniżono prześwit o 10 mm w porównaniu do wersji "cywilnej" (model AWD Sport). Mechatroniczne podwozie opracowane na nowo otrzymało także nową przednią oś. Budowa przedniego zawieszenia pozostaje oparta na kolumnach McPhersona, jednakże inżynierom Opel Performance Center udało się rozwinąć ten element do tzw. HiPerStrut (od high performance strut - kolumna resorująca dużej wydajności).

Dało to korzyści w postaci bardziej czułego układu kierowniczego, zmniejszenia zakłóceń przy kierowaniu spowodowanych wysokim momentem obrotowym oraz łatwiejszego prowadzenia pojazdu przez kierowcę.

Nowe zawieszenie

Insignia OPC będzie dostępna również z adaptacyjnym zawieszeniem FlexRide, który nie tyko dostosowuje się do sytuacji na drodze i stylu jazdy, ale także do preferencji kierowcy. Podczas gdy w Insigni system oferuje wybór pomiędzy standardowymi ustawieniami adaptacyjnymi, trybem komfortowym i trybem sportowym, to OPC jest skierowany zdecydowanie do kierowców lubiących bardziej sportowy styl jazdy.

Kierujący tej wersji insigni mogą wybrać pomiędzy trzema różnymi trybami jazdy sportowej: tryb standardowy jako ustawienia bardzo komfortowe, specjalny tryb Sport oraz tryb OPC dla uzyskania optymalnych osiągów. Po raz pierwszy, również w portfelu produktów OPC, system Adaptive 4x4 z elektronicznie sterowanym tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu (eLSD) stanowią wyposażenie standardowe.

Jednostka sterująca systemem napędu na wszystkie koła została ponownie skalibrowana, w celu dostosowania przeniesienia momentu obrotowego na sportowy styl jazdy OPC. Biorąc pod uwagę wyższe osiągi OPC, przy pracach rozwojowych duży nacisk kładziono na dalsze doskonalenie układu hamulcowego. Znawcy od razu zauważą zaciski Brembo i perforowane 355 mm tarcze hamulcowe na przedniej osi.

Sportowo z zewnątrz i w środku

W porównaniu do słabszych wersji Insigni, OPC ma nowy przód nadwozia z dwoma dużymi pionowymi wlotami powietrza oraz specyficzny tylny zderzak z podwójnymi zintegrowanymi końcówkami układu wydechowego. W standardzie są 19-calowe koła (opony: 245/40).

Nowe 20-calowe lekkie felgi kute (z oponami 255/35 ) są dostępne jako opcja. Po otwarciu drzwi, w oczy rzucają się fotele Recaro, płaska sportowa kierownica i specyficzna dźwignia zmiany biegów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24