Sercem Insigni OPC jest silnik 2,8 V6 turbo. Ta wersja osiąga moc 325 KM. Ponieważ dla pozytywnego odbioru silnika niezwykle ważny jest dźwięk, specjaliści od akustyki pracowali nad układem wydechowym V6, stosując specjalne środkowe i tylne tłumiki.
Osiągi robią wrażenie
OPC będzie dostępna z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wysoki moment obrotowy wynoszący 400 Nm zapewnia dużą moc nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Dzięki takim osiągom, maksymalna prędkość Insigni OPC to 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w sześć sekund.
W wersji OPC obniżono prześwit o 10 mm w porównaniu do wersji "cywilnej" (model AWD Sport). Mechatroniczne podwozie opracowane na nowo otrzymało także nową przednią oś. Budowa przedniego zawieszenia pozostaje oparta na kolumnach McPhersona, jednakże inżynierom Opel Performance Center udało się rozwinąć ten element do tzw. HiPerStrut (od high performance strut - kolumna resorująca dużej wydajności).
Dało to korzyści w postaci bardziej czułego układu kierowniczego, zmniejszenia zakłóceń przy kierowaniu spowodowanych wysokim momentem obrotowym oraz łatwiejszego prowadzenia pojazdu przez kierowcę.
Nowe zawieszenie
Insignia OPC będzie dostępna również z adaptacyjnym zawieszeniem FlexRide, który nie tyko dostosowuje się do sytuacji na drodze i stylu jazdy, ale także do preferencji kierowcy. Podczas gdy w Insigni system oferuje wybór pomiędzy standardowymi ustawieniami adaptacyjnymi, trybem komfortowym i trybem sportowym, to OPC jest skierowany zdecydowanie do kierowców lubiących bardziej sportowy styl jazdy.
Kierujący tej wersji insigni mogą wybrać pomiędzy trzema różnymi trybami jazdy sportowej: tryb standardowy jako ustawienia bardzo komfortowe, specjalny tryb Sport oraz tryb OPC dla uzyskania optymalnych osiągów. Po raz pierwszy, również w portfelu produktów OPC, system Adaptive 4x4 z elektronicznie sterowanym tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu (eLSD) stanowią wyposażenie standardowe.
Jednostka sterująca systemem napędu na wszystkie koła została ponownie skalibrowana, w celu dostosowania przeniesienia momentu obrotowego na sportowy styl jazdy OPC. Biorąc pod uwagę wyższe osiągi OPC, przy pracach rozwojowych duży nacisk kładziono na dalsze doskonalenie układu hamulcowego. Znawcy od razu zauważą zaciski Brembo i perforowane 355 mm tarcze hamulcowe na przedniej osi.
Sportowo z zewnątrz i w środku
W porównaniu do słabszych wersji Insigni, OPC ma nowy przód nadwozia z dwoma dużymi pionowymi wlotami powietrza oraz specyficzny tylny zderzak z podwójnymi zintegrowanymi końcówkami układu wydechowego. W standardzie są 19-calowe koła (opony: 245/40).
Nowe 20-calowe lekkie felgi kute (z oponami 255/35 ) są dostępne jako opcja. Po otwarciu drzwi, w oczy rzucają się fotele Recaro, płaska sportowa kierownica i specyficzna dźwignia zmiany biegów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Na co Anita Sokołowska przeznaczy wygraną? Zaskakująca odpowiedź jej partnera
- Edward Miszczak w ogniu pytań! Brakuje mu słów w rozmowie o Dagmarze Kaźmierskiej
- Co się dzieje na głowie Sykut-Jeżyny? Kolejny tydzień i kolejna zmiana [ZDJĘCIA]
- Żona Stuhra wyjada po nim resztki i się tym chwali! Wymyśliła na to nową nazwę