Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Agresywny szosowiec

BARTOSZ GUBERNAT
ARCHIWUM
Suzuki GSX-R750 jest czymś więcej, niż tylko motocyklem. Ta maszyna to przedmiot pożądania każdego entuzjasty jazdy na dwóch kółkach. Agresywny wygląd i świetne osiągi sprawiają, że model cieszy się od lat niesłabnącą popularnością.

Wraz z debiutem GSX-R750, który miał miejsce prawie dwie dekady temu, ustanowiono na rynku nową klasę motocykli szosowych. Maszyna stworzona w oparciu o osiągnięcia motocykli Formuły 1, szybko opanowała rynek i jednocześnie serca kierowców wyścigowych. Już od najwcześniejszych modeli GSX-R750 zadziwiał niesamowitym balansem, między precyzyjnym prowadzeniem i zadziwiającymi osiągami.
Nowy model to jeszcze doskonalsza konstrukcja. Motor prowadzi się lekko, jak maszyny klasy 600 ccm. O tym, że jest to motocykl klasy 750 przypominają bardzo dobre osiągi. GSX-R750 jest zlepkiem najnowszych osiągnięć technologicznych oraz aerodynamicznej efektywności i agresywnej stylistyki. Nowy GSX-R750 w swoim wnętrzu kryje najnowsze osiągnięcia i technologie pochodzące rodem ze stajni wyścigowych. Ulepszony silnik jest lżejszy i mocniejszy. Jednostka posiada tytanowe zawory, a ściany cylindrów pokryte są specjalnymi materiałami (SCEM), redukującymi temperaturę i tarcie. Układ chłodniczy otrzymał nową chłodnicę oleju, a wtrysk paliwa współpracuje z innowacyjnym systemem podwójnych zaworów w gardzieli gaźnikowej (SDTV). Kompaktowy silnik podpięty jest do tzw. "black box", w którym znajduje się zarządzający wszystkimi procesorami komputer. Pojemność silnika wzrosła dwukrotnie nie zwiększając przy tym wymiarów. Bezpośrednim rezultatem tej zmiany jest aż 8 map zapłonowych i jeszcze bardziej precyzyjne wykorzystanie danych z wielu czujników. Ulepszono także układ jezdny. Nowa, węższa kompaktowa rama z poprawioną geometrią i w pełni regulowanym zawieszeniem kół sprawia, że prowadzenie maszyny jest bardzo precyzyjne i łatwe. Siła hamulców wzrosła dzięki ich modyfikacji, oraz zastosowaniu nowego systemu mocowania. Dzięki temu można było także zastosować mniejsze tarcze hamulcowe. GSX-R750 łączy w sobie bardzo agresywny wygląd oraz funkcjonalność i ergonomię. Tworząc bryłę motocykla kierowano się m.in. łatwością przeniesienia ciężaru kierowcy z jednej strony na drugą, podczas pokonywania zakrętów.
Lada dzień nowe suzuki GSX-R750 trafi do salonów i na ulice. Z jego pojawieniem się na torach wyścigowych Suzuki wiąże nadzieję na rozpoczęcie nowego rozdziału motocyklowej dominacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24