reklama

Agresywny szosowiec

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
ARCHIWUM
Suzuki GSX-R750 jest czymś więcej, niż tylko motocyklem. Ta maszyna to przedmiot pożądania każdego entuzjasty jazdy na dwóch kółkach. Agresywny wygląd i świetne osiągi sprawiają, że model cieszy się od lat niesłabnącą popularnością.

Wraz z debiutem GSX-R750, który miał miejsce prawie dwie dekady temu, ustanowiono na rynku nową klasę motocykli szosowych. Maszyna stworzona w oparciu o osiągnięcia motocykli Formuły 1, szybko opanowała rynek i jednocześnie serca kierowców wyścigowych. Już od najwcześniejszych modeli GSX-R750 zadziwiał niesamowitym balansem, między precyzyjnym prowadzeniem i zadziwiającymi osiągami.
Nowy model to jeszcze doskonalsza konstrukcja. Motor prowadzi się lekko, jak maszyny klasy 600 ccm. O tym, że jest to motocykl klasy 750 przypominają bardzo dobre osiągi. GSX-R750 jest zlepkiem najnowszych osiągnięć technologicznych oraz aerodynamicznej efektywności i agresywnej stylistyki. Nowy GSX-R750 w swoim wnętrzu kryje najnowsze osiągnięcia i technologie pochodzące rodem ze stajni wyścigowych. Ulepszony silnik jest lżejszy i mocniejszy. Jednostka posiada tytanowe zawory, a ściany cylindrów pokryte są specjalnymi materiałami (SCEM), redukującymi temperaturę i tarcie. Układ chłodniczy otrzymał nową chłodnicę oleju, a wtrysk paliwa współpracuje z innowacyjnym systemem podwójnych zaworów w gardzieli gaźnikowej (SDTV). Kompaktowy silnik podpięty jest do tzw. "black box", w którym znajduje się zarządzający wszystkimi procesorami komputer. Pojemność silnika wzrosła dwukrotnie nie zwiększając przy tym wymiarów. Bezpośrednim rezultatem tej zmiany jest aż 8 map zapłonowych i jeszcze bardziej precyzyjne wykorzystanie danych z wielu czujników. Ulepszono także układ jezdny. Nowa, węższa kompaktowa rama z poprawioną geometrią i w pełni regulowanym zawieszeniem kół sprawia, że prowadzenie maszyny jest bardzo precyzyjne i łatwe. Siła hamulców wzrosła dzięki ich modyfikacji, oraz zastosowaniu nowego systemu mocowania. Dzięki temu można było także zastosować mniejsze tarcze hamulcowe. GSX-R750 łączy w sobie bardzo agresywny wygląd oraz funkcjonalność i ergonomię. Tworząc bryłę motocykla kierowano się m.in. łatwością przeniesienia ciężaru kierowcy z jednej strony na drugą, podczas pokonywania zakrętów.
Lada dzień nowe suzuki GSX-R750 trafi do salonów i na ulice. Z jego pojawieniem się na torach wyścigowych Suzuki wiąże nadzieję na rozpoczęcie nowego rozdziału motocyklowej dominacji.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3