Produkowanego w czeskiej fabryce bliźniaka toyoty aygo i peugeota 107 przetestowaliśmy w miniony weekend. Ale po kolei. Zacznijmy od nadwozia, bo to ono przede wszystkim wpływa na pierwsze wrażenie.
Z przodu dominują duże, wysoko osadzone lampy i "uśmiechnięty" zderzak. Z tyłu wzrok przyciąga sporych rozmiarów, czarna szyba, służąca jednocześnie za klapę bagażnika. Samochód dostępny jest w ciekawej gamie kolorów, czego przykładem jest jaskrawa, jasna zieleń, na karoserii autka, którym mieliśmy okazję pojeździć.
Ubogo i plastikowo
Niestety, dobre pierwsze wrażenie zaciera nieco jakość i poziom wykończenia wnętrza. Na drzwiach dominuje goła blacha, wykończona nie najlepszej jakości plastikiem.
Podobnie jest w przypadku kokpitu, który z wyjątkiem części sąsiadującej z przednią szybą również pozostawia wiele do życzenia. Brakuje nawet obrotomierza, a zestaw wskaźników składa się jedynie z okrągłego prędkościomierza, wyposażonego w lampki kontrolne i wskaźnik ilości paliwa. Niezbyt wygodne są fotele, które z uwagi na prosty profil kiepsko trzymają kierowcę i pasażerów.
Projektantom wnętrza odmówić nie można natomiast polotu i fantazji. Kokpit jest ekstrawagancki i opływowy, a jego najważniejszą częścią są przełączniki dmuchawy. I jeszcze jedno. Tylnych, bocznych szyb nie odkręcamy, ale uchylamy na boki, jak niegdyś w maluchach.
Z elementów wyposażenia standartowego znajdziemy tu natomiast dwie poduszki powietrzne i ABS. Na usprawiedliwienie ubogiego wnętrza należy zaznaczyć, że C1 to jeden z najtańszych nowych samochodów dostępnych na rynku. Konstruktorzy musieli gdzieś zatem oszczędzić nieco pieniędzy.
No to w drogę...
Teraz pora na sprawdzenie silnika (pojemność 998 ccm) Przekręcam kluczyk, ruszam i... wow! Ten samochód to naprawdę niezły gagatek. Już po chwili okazuje się, że jazda naszym "groszkiem" to czysta frajda. Ważący zaledwie 790 kg samochodzik idzie jak burza i świetnie trzyma się drogi.
Na pierwszym biegu bez problemu osiąga 50 km/h, na dwójce ciągnie prawie do setki. Nie ma żadnych wątpliwości. Silnik o mocy 68 KM, to największy atut maluszka.
Na koniec jeszcze dwie niespodzianki. Wynik spalania w cyklu mieszanym to zaledwie 4,6 litra etyliny na 100 km. No i cena. Podstawowa wersja już od 31800 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"