Bezpieczeństwo i Higiena Plus – program Żabki ukierunkowany na wysoką jakość jej asortymentu

Materiał informacyjny "ŻABKA" Polska
Żabka wyróżnia się nie tylko rozwiniętą w całym kraju siecią ponad 10 tys. sklepów i bogatym asortymentem, lecz również wysoką jakością oferowanych produktów. Aby to osiągnąć, firma wdrożyła nowatorski program Bezpieczeństwo i Higiena+. To unikatowa inicjatywa, która ma na celu zapewnienie podwyższonych standardów bezpieczeństwa higienicznego w Żabce poprzez rygorystyczną kontrolę na każdym etapie łańcucha dostaw.

Wysoka jakość produktów jako znak rozpoznawczy sklepów sieci Żabka

Program „Bezpieczeństwo i Higiena Plus” realizowany przez Żabkę daje klientom poczucie bezpieczeństwa i zapewnia wysoką jakość żywności sprzedawanej w jej sklepach. W rozwijającej się stale sieci, która poszerza swoją ofertę gastronomiczną, oferując zarówno szybkie posiłki do przygotowania w domu, jak i gotowe ciepłe przekąski, które można zjeść po drodze, niezbędne jest wprowadzanie coraz bardziej rygorystycznych wymogów sanitarnych, by sprostać potrzebom i oczekiwaniom klientów.

- Od samego początku sieci Żabka przyświeca cel, jakim jest odpowiedzialność za wprowadzenie produktu spełniającego potrzeby smakowe konsumenta, ale też bezpiecznego. Dlatego kładziemy ogromny nacisk na badania produktów, testy sensoryczne czy proces zatwierdzania zakładu produkcyjnego. Wielopoziomową ochronę naszych produktów zapewnia m.in. program Bezpieczeństwo i Higiena+ obejmujący cały proces produkcji i łańcuch dostaw produktów, które potem trafią do sklepów naszej sieci - mówi Marta Urbaniak, dyrektorka działu zarządzania jakością i środowiskiem w Żabka Polska.

Żywność sprzedawana w Żabce jest audytowana przez niezależne akredytowane laboratoria. Firma podjęła też współpracę z jednostką TÜV Nord Polska. Ma ona duże doświadczenie w certyfikacji według norm ISO 9001, 14001, bezpieczeństwa żywności: ISO 22000 oraz standardów określających wymagania jakościowe dla dostawców produktów dystrybuowanych w sieciach handlowych.

NOTABENESTUDIO

Jak działa program Bezpieczeństwo i Higiena Plus?

Realizacja programu Bezpieczeństwo i Higiena Plus w Żabce obejmuje trzy obszary:

1)     Audyt dostawców marki własnej – na który składa się ocena zgodności ze standardami zakładów produkujących marki własne oraz weryfikacja bezpieczeństwa i higieny produktów marek własnych, w tym oferty gastronomicznej,

2)     Weryfikację Centrów Logistycznych Żabki – w kierunku spełnienia zaostrzonych wymogów sanitarno-higienicznych, a także wymagań bezpieczeństwa żywności,

3)     Certyfikację sklepów – w ramach standardu stworzonego we współpracy z doświadczoną, niezależną jednostką certyfikacyjną, tj. TÜV NORD POLSKA.

W trakcie realizacji kolejnych edycji programu Bezpieczeństwo i Higiena Plus wyłaniani są jego ambasadorowie. Swoją postawą i wiedzą pomagają oni w podnoszeniu jakości usług i asortymentu placówek w całej Polsce.

Ambasadorowie programu Bezpieczeństwo i Higiena Plus mieli okazję spotykać się na żywo. Podczas spotkań zaprezentowane były wyniki audytów realizowanych w sklepach i innych obiektach Żabki oraz określone priorytety na przyszłość.

Z siecią Żabka związana jestem już od 18 lat, a obecnie prowadzę dwa sklepy w Wieluniu. Szkoląc nowych franczyzobiorców, na własnym przykładzie pokazuję im, jak ważną kwestią dla klienta jest poczucie bezpieczeństwa w naszych sklepach. Dziś widzę bardzo wyraźnie, że  program Bezpieczeństwo i Higiena+ rewelacyjnie wpisał się w potrzeby zarówno nasze, jak i naszych klientów – mówi Maria Gmyrek, franczyzobiorczyni Żabki.

NOTABENESTUDIO

Bezpieczeństwo i Higiena Plus w Żabce – jak to się zaczęło?

Początek programu Bezpieczeństwo i Higiena Plus w Żabce datowany jest na 2020 r. Jego wdrożenie miało być reakcją na trudną sytuację epidemiologiczną związaną z pandemią COVID-19. Początkowo celem Żabki było podwyższenie standardów bezpieczeństwa higienicznego w warunkach pandemii. Z czasem program ewoluował do kompleksowego podejścia – od producentów marek własnych, przez logistykę aż po sprzedaż.

W 2021 r. program Bezpieczeństwo i Higiena Plus ewoluował w kierunku zwiększenia zaangażowania franczyzobiorców w jego działanie. Uruchomiony został także monitoring dostawców marek własnych oraz wyłoniono ambasadorów projektu. W 2022 r. twórcy programu postawili nacisk na higienę i bezpieczeństwo żywności sprzedawanej w sklepie, z kolei w następnym roku – na rozwój kultury bezpieczeństwa żywności w całej organizacji i u dostawców marek własnych. Programem objęty został również obszar gastronomii, jako że Żabka dynamicznie rozwija swoją ofertę street foodową.

Obecnie sprzedawana w sklepach sieci Żabka żywność przechodzi rygorystyczną, wieloetapową weryfikację. Tylko w 2023 r. skontrolowano blisko 74 tys. dostaw produktów, a kontroli sensorycznej poddano prawie 29 tys. partii produktów. Dodatkowo produkty marek własnych są testowane przez pracowników, współpracowników i franczyzobiorców Żabki (w ramach projektu „Testerzy produktów”). Pomaga to w ocenie potencjału danego produktu i podjęciu decyzji o wprowadzeniu go do sprzedaży.

Dzięki tak wielu działaniom klient, który skusi się na hot doga lub jakąkolwiek inną przekąskę w Żabce, ma pewność, że kupuje produkt bezpieczny.

Więcej o programie Bezpieczeństwo i Higiena Plus: https://www.zabka.pl/program-bezpieczenstwo-i-higiena/

MACIEJ NOWACZYK

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Bezpieczeństwo i Higiena Plus – program Żabki ukierunkowany na wysoką jakość jej asortymentu - Dziennik Bałtycki

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24