Były UB-ek stanie przed sądem

Karolina Jamróg
Podczas przesłuchań Józef O. miał bić pałką, razić prądem.

Prokurator Oddziałowej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu w Rzeszowie skierował do sądu akt oskarżenia w tej sprawie. Trafi on do Sądu Rejonowego w Sanoku.

Józef O. to były funkcjonariusz UB. Pracował w Sanoku i Kolbuszowej. Zdaniem śledczych w okresie od sierpnia 1945 do października 1946 mężczyzna dokonał czterech zbrodni komunistycznych będących jednocześnie zbrodniami przeciw ludzkości.

Józef O. miał przekroczyć swoje uprawnienia i stosować represje wobec Władysława S., którego podejrzewał o przynależność do Armii Krajowej. Według śledczych UB-ek przetrzymywał Władysława S. przez okres dłuższy niż dwa tygodnie, bił go uderzając wielokrotnie gumową pałką po całym ciele. W ten sposób chciał uzyskać informację na temat działalności S. i innych osób w AK oraz broni, jaką posiadają.

Tak samo Józef O. miał zdaniem śledczych traktować Mariana I., którego podejrzewał o działalność w Narodowych Sił Zbrojnych. Nie miał podstaw do zatrzymania I. Mimo tego mężczyzna był przetrzymywany, wielokrotnie przesłuchiwany, bity po całym ciele pałką gumową i wyciorem od karabinu oraz rażony prądem. W przypadku tych zbrodni O. miał działać wspólnie z innymi funkcjonariuszami - nie ustalono jednak ani ich danych, ani liczby. Józef O. nie przyznał się do popełnienia żadnego z zarzucanych mu czynów i odmówił składania wyjaśnień.

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 17.01.2014 o 11:41, historyk napisał:

I za 60mln ofiar, a niektórzy historycy podają ok 120mln. I taki mądry pociotku komunistów jesteś. twój dziad miał szczęscie, że przeżył, ale nieszczęscie, że ma wnuka deb***a. I jeszcze jedno- UB było zbrodniczą formacją gorszą od gestapo.

Nie opowiadaj,w nocy dzieci matkom nie odbierano jak to robią dzisiaj.No z tym gestapo owszem masz rację.Noca raczej nie przychodzili,raczej rano.Natomiast moi przodkowie mieli szczęście,prześladowali ich Hitlerowcy,ruscy nie,mnie przesladują dzisiaj europarchy z zachodu.To że przeżyję szanse mam nikłe.Co do ofiar? mamy czasy spokoju,rocznie odbuiera sobie zycie około 7 tyś Polskich obywateli z przyczyn najczęściej ekonomicznych.& tyś razy  lat rzadów ryżego to 42 tyś samych Polaków,razy lata rzadów Stalina,i stosunek liczebności Polaków do Ruskich i zobaczymy wynik.

G
Gość
W dniu 17.01.2014 o 11:41, historyk napisał:

I za 60mln ofiar, a niektórzy historycy podają ok 120mln. I taki mądry pociotku komunistów jesteś. twój dziad miał szczęscie, że przeżył, ale nieszczęscie, że ma wnuka deb***a. I jeszcze jedno- UB było zbrodniczą formacją gorszą od gestapo.

 

On tego nie zrozumie. To komsomolec, który brak szacunku dla życia odziedziczył w genach. 

 

Generał G.S. Patton - jeden z najznamienitszych wojskowych w nowozytnej historii świata powiedział o kacapach te słowa:

 

 

"Problem w zrozumieniu Rosjanina jest taki, że nie bierzemy pod uwagę faktu że on nie jest Europejczykiem, ale Azjatą i dlatego myśli pokrętnie. My nie możemy zrozumieć Rosjanina bardziej niż Chińczyka czy Japończyka i od kiedy mam z nimi do czynienia, nie miałem żadnego szczególnego pożądania zrozumienia ich poza obliczeniami jak dużo ołowiu lub stali trzeba zużyć, aby ich zabić. W dodatku, poza innymi cechami charakterystycznymi dla Azjatów, Rosjanie nie mają szacunku dla ludzkiego życia i są sukinsynami, barbarzyńcami i pijakami."

 

G
Gość

UB/SB=Waffen SS

 

UB/SB tylko jednym różniły się od Gestapo, służyły w nich bękarty w których żyłach płynęła w jakiejś mierze polska krew. W większości najwięksi wioskowi przedwojenni bandyci, którzy napadali m.in. na kupców żydowskich, ale i sąsiadom Polakom też nie odpuszczali. Wioskowa bandyterka przedwojenna, największa patoligia wioskowa, która za okupacji niemieckiej donosiła na swoich sąsiadów służących w AK czy też BCh, a kiedy po Niemcach przychodziła kacapska hołota to donosili do NKWD to samo co wcześniej do Gestapo. 

 

 

 

UB/SB to tzw. CHAMOKOMUNA, która wysługiwała się działającej w ukryciu w miedzywojniu żydokomunie czyli żydom, którzy wyparli się swojego żydowskiego dziedzictwa i tradycji, zwalczajac je i piętnując rzekome zacofanie i opór wobec "jedynie słusznej ideologii" komunizmowi i związanej z nim powszechnej ateizacji.

 

Polecam wszystkim książkę syna żydokomunistów przedwojennych rzecznika rządu junty matrioszki Jaruzelskiego J. Urbana. Opisuje tam jak bardzo w kręgach żydokomuny do jakiej należeli jego rodzice pałano niechęcią do diaspory żydowskiej wiernej tradycji. Nienawiść ta nie różniła się od nienawiści skierowanej w stronę Polaków. Żydokomuna, to jednym słowem antysemityzm i antypolonizm. 

 

Żydokomuna wysłużyła się synami i córkami chamokomuny, czyli największego zakalstwa wywodzącego się ze społeczności polskiej. Zakalstwo to, było gotowe wybijać kolbą zęby, roztrzaskiwać czaszki, dusić drutem przesłuchiwanych żołnierzy podziemia antykomunistycznego, wieszać na hakach, razić prądem, gwałcić razem z funkcjonariuszami NKWD/GZI/Smiersz żony i dzieci (obojga płci) celem pogrążania przeciwnika i przypodobania się nowej władzy ludowej. 

 

Te ścierwa zasługują na spakowanie do kontenerów i wywiezienie do ich macierzy tj. ojczyzny komunizmu, Rosji.

 

 

 

 

r
rzeszowiak
W dniu 17.01.2014 o 09:25, Staszek napisał:

Za sama pracę w UB powinni dostawać 10 lat. To co wyrabiało Gestapo, NKWD i UB nie wymaga udowadniania.

A ile lat więzienia za słuzenie pedofilom w koloratkach?

G
Gość

W czym UB,było gorsze od ,,SOLIDARNOŚĆ" i jeszcze jedno pytanie:Jezeli opasy z solidarności przejęłyby kraj w  roku to co sprzedawaliby? Dziękujemy ci Stalinie za 45 lat normalności.

G
Gość
W dniu 17.01.2014 o 04:20, ławnik sądowy napisał:

Na SPRAWIEDLIWOSC nigdy nie jest za pozno Sprawiedliwość ?. Ten człowiek może nawet nie doczeka procesu a jeżeli to, nic nie będzie pamiętał, a może nawet rozumiał o co tu chodzi. Przecież to już jajecznica z mózgu. A sprawiedliwość była by wtedy gdyby on był w pełni sił i władz umysłowych i poniósł tego konsekwencje. Wyrzucone w błoto pieniądze na śledztwa i procesy. To fikcja. Zlikwidować IPN , zaorać i trawkę zasiać.

o
onaonaona

w PUBP w niedużym mieście daw. woj. rzeszowskiego "służył" morderca dwójki dzieci (rodzeństwa), które zgwałcił i zamordował w jednej z okolicznych wsi latem 1938 roku.

 

Jego rodzina (wnuki i prawnuki) są ustawione na kilka pokoleń wprzód. Rzeszowszczyznę opuścili kiedy dziadzio-pedofil-ubowiec "awansował" za sprawą Komisji Mazura z UB-ecji do.... wywiadu wojskowego PRL.

Tam jego kariera nabrała rozpędu. Jego rodzina jest nie tylko majętna, ale i odgrywa(ła) znaczącą wpływ na kształt pookrągłostołowej rzeczywistości. 

 

 

Kilka lat temu w czasach miałam okazję poznać jego córkę, która wytłumaczyła mi czym w istocie była transformacja ustrojowa. Według środowiska z jakiego wywodziła, okrągły stół był jedyną szansą na kontynuację pokoleniową - nie było innej drogi aby dzieci skompromitowanych w oczach społeczeństwa utrwalaczy władzy ludowej lat 1944-90 ocaliły swój status społeczny.

Gruba kreska zagwarantowała ciągłość pokoleniową rodzinom komunistycznym.

Opowiedziała mi taką ciekawostkę, otóż każdy zagraniczny inwestor wchodzący na polski rynek jest niejako zobligowany aby zatrudniać na szczeblu zarządczym i managerskim członków rodzin partyjnych i resortowych,  oraz fundować im szkolenia i dokształcać na szanowanych uczelniach zagranicznych. 

Ten sam mechanizm panuje np. na Ukrainie i w Rosji. 

Chcesz u nasz sprzedawać, chcesz mieć dostęp do rynku, to inwestuj w komunistyczne klany. 

 

 

Hydra która przejęła Polskę w czasie wojny gwałtem i przemocą, nie odpuści jej do czasu, aż nie spotka jej taki sam los jak tych, których wymordowali (szczególnie w latach 1939-1963).

Oni mają wpływ na wszystko, poza jednym - co ich niejako przeraża - emigracją kasty poddańczej/niewolniczej, którą w latach komunizmu pilnowały Wojska Ochrony Pogranicza (WOP), 4 metrowe (miejscami) płoty i zasieku z drutu kolczastego. 

Dzisiaj "żydo- i chamokomuna" patrzy z niepokojem na coraz to bardziej wyludniające się miasta w Polsce. Bo przed kim będą paradować i zadawać splendoru kiedy większość ich podanych wyemigruje, a reszta wymrze? To ich boli.

Boli ich, że z tej chciwości i pazerności podcięli gałąź na której się żywili od 3 pokoleń. Zadoili krowę na śmierć, niszcząc do szczętu ten kraj.

s
southall

Teraz tego sk....a potraktować pałką, wyciorem do karabinu z domieszką prądu. Wyśpiewa szmaciarz  wszystko.

S
Staszek

Za sama pracę w UB powinni dostawać 10 lat. To co wyrabiało Gestapo, NKWD i UB nie wymaga udowadniania.

G
Gość
W dniu 17.01.2014 o 08:44, sb napisał:

Ostrzegam wszystkich jeśli dalej będziecie głosować na wałęsowskich tumanów oszustów złodziei pijaków i knurów i psl-owskie mumie to kiedyś wasze dzieci i wnuki na wasze groby naplują. Proszę sobie wziąć to do serca bo dobrze wiem co piszę.

Masz racje.Podaj jakiś pomysł,ponieważ zdaję sobie sprawę ze jak bedę głosował na ptactwo,to będą pluć i jeszcze załatwiać się.

s
sb

Ostrzegam wszystkich jeśli dalej będziecie głosować na wałęsowskich tumanów oszustów złodziei pijaków i knurów i psl-owskie mumie to kiedyś wasze dzieci i wnuki na wasze groby naplują. Proszę sobie wziąć to do serca bo dobrze wiem co piszę.

G
Gość

Pani Karolino J.autorze tego paszkwila,a tatuś to zawsze byli księdzem,czy tylko w PGR-ze swinie wypasali ? no bo te zawody dyskwalifikowały by go do zasiadania w strukturach dawnej komuny.

G
Gość

Gdzie mój komentarz do pomysłu sądzenia starców? który napisałem pół godziny temu? Nie było w nim inwektyw,ani czegoś niestosownego.Napisałem tylko że ten UB-k jak stanie nasadzie tym prawdziwym,to moze okażać się że był lepszy niż Lolek i Bolek razem wzięci.

ł
ławnik sądowy
W dniu 16.01.2014 o 22:00, Gość napisał:

Ale sukces, IPN-u, osądzić i zgnoić 90 letniego starca - zbrodniarza.

Na SPRAWIEDLIWOSC nigdy nie jest za pozno !

k
kumatyhistorie

Nie pieprzcie,zajmijcie się tymi bandziorami w mundurach którzy dzisiaj na komendach wymuszają zeznania,którzy bija,upokarzają Polski Naród.Starcom dajcie spokój,wasze zachowanie niegodne ludzi,psie syny,nic nie jesteście od nich lepsi.To tacy jak on stali na strazy zeby bandu=yci z lasu nie gwałcili naszych matek,nie strzelali do naszych ojców broniacych swoje żony.Jezeli któryś w tym IPN-ie czuje się nie spełniony to niech sobie wsadzi palec w tyłek.Pochodze z tych stron,gdzie ,,Lis"prowadził działalność i znam z opowieści oraz z waszej ksiązki co wyrabiał na swoim terenie.Wy wybieliliściego,nie wiem czy akuratnie na wybielenia zasłużył.Pozdrawiam.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3