Chcą do Rzeszowa i będą o to prosić samego ministra. Mimo, że wojewoda jest na "nie"

Anna JanikZaktualizowano 
Ratusz oraz mieszkańcy Malawy, Pogwizdowa Nowego i części Racławówki zapowiadają, że mimo niekorzystnej opinii wojewody na temat przyłączenia do miasta będą o to nadal walczyć.

Po czwartkowym, 1,5 godzinnym spotkaniu mieszkańców wsi z wojewodą, rzeszowski ratusz postanowił zorganizować na ten temat osobną konferencję. Obecny na niej wiceprezydent Marek Ustrobiński zapewnił, że Tadeusz Ferenc nie przestanie spotykać się w tej sprawie z ministrami. Bo ostateczną decyzję w sprawie poszerzenia Rzeszowa do końca lipa ma podjąć MSWiA.

Z kolei mieszkańcy, zwłaszcza wsi Malawa podkreślają, że planują sami spotkać się z ministrem i autokarami pojechać do Warszawy. Jak przekonywali, decyzji wojewody nie rozumieją. Wszyscy przedstawiają ten sam podstawowy argument: ich macierzyste gminy za mało inwestują w ich wsie, a one same są jedynie podatnikiem do budżetu gminy.

- Mieszkamy 500 m od miasta, a są przysiółki, gdzie nie ma wody, nie ma drogi, nie ma kanalizacji i oświetlenia. Żyjemy jak za króla Świeczka, bo wszystko robi się w Krasnem, Palikówce, Strażowie. Dodam, że kiedy Malawa awansowała w piłce nożnej do II ligi nasze boisko nie spełniało warunków do rozgrywek i jeździliśmy grać do Łańcuta- Franciszek Kubas z Malawy. - Do jednego z przysiółków zimą karetki nie mogą dojechać, bo nikt nie odśnieża. Chorych zwozi się do drogi traktorami i wozami. Czy my mamy żyć w takich warunkach w XXI wieku? - dodaje rozgoryczony.

Czytaj także

Z kolei sołtys Malawy podkreśla, że 183 dzieci z tej wsi chodzi do szkoły podstawowej w Rzeszowie, a ok. 500 do szkół ponadpodstawowych.

- Muszą na piechotę iść daleko do autobusu jak to było 20 lat temu. Dlaczego ten autobus nie może odjeżdżać sprzed domu? - pyta Eugeniusz Piotrowski, sołtys Malawy. - Liczymy na roztropność ministra, chcemy, żeby od nowego roku Malawa była w Rzeszowie. Ufamy prezydentowi Ferencowi i władzom Rzeszowa, wierzymy, że to właśnie oni pomogą nam w zaspokojeniu naszych podstawowych potrzeb - dodał.

Również przedstawiciele Racławówki i Pogwizdowa Nowego podkreślali, że na pieniądze, które jest w stanie zapewnić im Rzeszów ich gmin nigdy nie będzie stać.

- Jesteśmy małym przysiółkiem, 1,5 km kw., mieszka u nas 250 osób i wszyscy się zastanawiamy co u nas jest: gaz, ropa czy złoto, że od 10 lat, bo tyle się staramy o włączenie do miasta, gmina nie chce się na to zgodzić - mówi Tadeusz Kalandyk z Racławówki-Dołów. - Naszym dzieciom bliżej jest do szkoły na os. Zwięczyca, tam chodzimy do kościoła, tam się chowamy na cmentarzu. Kwestie inwestycji pominę milczeniem, drogi gminne są w strasznym stanie, młodzi ludzie nie mają jak wyjść z dzieckiem na spacer, bo nie ma chodnika - dodaje.

Sołtys Pogwizdowa Nowego podkreślił, że w ciągu ostatnich kilku lat podejście mieszkańców do przyłączenia bardzo się zmieniło. Ostatnie konsultacje społeczne pokazały, że na 500 pytanych ponad 80 proc. opowiedziało się za.

- Nie chcemy być sołectwem II kategorii. Główna droga gminna nie ma oświetlenia. Z Miłocina wjeżdża się do nas w czarną dziurę. Pieniądze lokowane są gdzie indziej - mówi sołtys Mariusz Iskrzycki.

Duże inwestycje w MPWiK w Rzeszowie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 29

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

C
Cz

Król się nazywał Ćwieczek (nie Świeczek), dziennikarzyno....

G
Gość

W następny referendum zagłosuje aby Pogwizdów był w Rzeszowie, ile można słuchać narzekań? przez tyle lat?

G
Gość

Pogwizdowie Nowy to spierdzielajcie do Rzeszowa bo już mnie meczą te wasze problemy

G
Gość

Miasto to i większe podatki. A wody czy kanalizacji i tak im nie zrobią. Niech się łudzą. Rzeszów to bloki i drogi. Nic więcej

U
Ulęgałka

Cena gruntów im wzrośnie po przełączeniu patrzą jakie te ludzie nowoczesne i bystre

M
Mieszkaniec Racławówki

P. Kalandyk, nie odpowiadaj za wszystkich bo było referendum i na 110 osób biorących udział 100 powiedziało NIE. Nie pier.... głupot bo chodnik jest. Jak chcesz do miasta to się tam przeprowadz.

G
Gość
2019-06-08T12:13:46 02:00, Malawka:

"Kiedy Malawa grała w II lidze..." mówi mieszkaniec którego nigdy nie było meczu i od zawsze robił problem z dojazdem do boiska treningowego. A sołtys z dużą dozą prawdopodobieństwa ma obiecany dobry stołek w mpgk a do tego wszystkiego spałony w polityce p. Wiśniewski który szula swojego miejsca i jedyne co potrafi to zrobić zamęt.

2019-06-08T16:45:45 02:00, Gość:

Dokładnie niech sie przeprow

adza do rzeszowa jak im tu zle ferencusz im blokow z betonu nabudowal nie se tam idę i mieszkaja nikt ich tu nie trzyma

Ma zapewniony stołek jak będą zbierać w SB gabaryty ale zgadzam sie muczą tylko Ci którzy mają w tym interes ale nie widzą utrudnień że z każdą pierdołą trzeba będzie zapitalac po 15 km żeby co kolwiek zalatwic więc zastanówcie sie czy Przyłączenie ma sens jak wam czegoś w malawce brakuje w Rzeszowie u dziadka z demencja kupicie mieszkanie już za 210000 także droga wolna do Rzeszowa

G
Gość

Hahaha właśnie dostałam informacje, ze wygrałam . Darmowy bon na zakupy do rossmana wygrałam tutaj: http://www.konkurs-rossmann.site. Wystarczyło podac e-mail HAHA ale to łatwe :D

M
Mecenas Kalwas

Przedstawiciel osób które nie chcą włączenia Pogwizdowa Nowego do Rzeszowa już wysłał pismo do minister MSWiA p. Witek z prośbą o podtrzymanie decyzji Burmistrza i Wojewody Podkarpackie p. Ewy Lenart.

G
Gość
2019-06-08T12:13:46 02:00, Malawka:

"Kiedy Malawa grała w II lidze..." mówi mieszkaniec którego nigdy nie było meczu i od zawsze robił problem z dojazdem do boiska treningowego. A sołtys z dużą dozą prawdopodobieństwa ma obiecany dobry stołek w mpgk a do tego wszystkiego spałony w polityce p. Wiśniewski który szula swojego miejsca i jedyne co potrafi to zrobić zamęt.

Dokładnie niech sie przeprow

adza do rzeszowa jak im tu zle ferencusz im blokow z betonu nabudowal nie se tam idę i mieszkaja nikt ich tu nie trzyma

M
Max Trofiniec
2019-06-08T08:48:41 02:00, Krzysztof:

Jestem mieszkańcem Pogwizdowa Nowego i jestem PRZECIWNY włączeniu wsi do miasta. Jak wiadomo Burmistrz Głogowa Młp. dał duże nakłady na wybudowanie hali sportowej w Pogwizdowe Nowym przy szkole, remontowane są drogi i łatane dziury po zimie. Nie chcę do Rzeszowa ponieważ są tam większe opłaty, jak widać od jakiegoś czasu jest problem z zaleganiem śmieci w Rzeszowie (takiego problemu nie ma w gminie Głogów Młp.). Nie chce płacić więcej za wodę, ścieki, śmieci czy podatek !!!!! Szanowny Panie Ministrze - nie dla włączenia Pogwizdowa Nowego do Rzeszowa !!!!

2019-06-08T11:36:48 02:00, Gość:

Dokładnie. W Pogwizdowie za przyłączeniem do miasta jest tylko sołtys (Nie rdzenny mieszkaniec) i jego poklaskiwacze. Jest dużo ruchów, które otwarcie mówią, że nie chcą do miasta. Sołtys reprezentuje samego siebie i kilku mieszkańców. Konsultacje to nie to samo co referendum.

Tak jest. Głosowanie odbywało się w gminie wśród wszystkich mieszkańców gminy a nie wśród samych popleczników sołtysa który zadarl swego czasu z burmistrzem. Słyszałem również że jak Pogwizdów wejdzie do Rzeszowa to ci co mają mieszkania na innych wsiach maja się przemwldowac żeby nie płacić podatków dla Rzeszowa. Porażka będzie aneksja Pogwizdowa...

P
Pogwizdowianin
2019-06-08T08:41:16 02:00, Pogwizdow N. do Rzeszowa:

Jestem ZA przylaczeniem do Rzeszowa Pogwizdowa Nowego, i Raclawowki Doly. Chce aby te miejscowosci weszly do miasta co gwarantowaloby ich szybki rozwoj. Teraz to zastoj inwestycyjny a w Pogwizdowie wiekszosc jest ZA wlaczeniem do Rzeszowa.

2019-06-08T11:40:30 02:00, Gość:

Nie publikuj fałszywych informacji, nie jest większość ZA. Niestety ludzie są podzieleni,na tych co wiedzą,że włączenie do miasta nic nie da i na tych co przyjechali z miasta i chcą tam wrocić. A wystarczy obserwować włączony Miłocin, zmiany że hej...boisko zarasta trawą , żadnych inwestycji ani planów....Ludzie obudźcie się!!!!

Oczywiście. Pan Ferenc nie nawali kasy na Pogwizdów. Oświetlenia koło domu Pana sołtysa dalej nie będzie a łąki w Pogwizdowie dalej będą zarośnięte trawa jak obecnie na wstyd i hanbe mieszkańców i włodarzy wsi. Aż wstyd... A nikt nie zmusi właścicieli łąk do ich wykazania choć raz w roku...

F
Franek
2019-06-08T08:48:41 02:00, Krzysztof:

Jestem mieszkańcem Pogwizdowa Nowego i jestem PRZECIWNY włączeniu wsi do miasta. Jak wiadomo Burmistrz Głogowa Młp. dał duże nakłady na wybudowanie hali sportowej w Pogwizdowe Nowym przy szkole, remontowane są drogi i łatane dziury po zimie. Nie chcę do Rzeszowa ponieważ są tam większe opłaty, jak widać od jakiegoś czasu jest problem z zaleganiem śmieci w Rzeszowie (takiego problemu nie ma w gminie Głogów Młp.). Nie chce płacić więcej za wodę, ścieki, śmieci czy podatek !!!!! Szanowny Panie Ministrze - nie dla włączenia Pogwizdowa Nowego do Rzeszowa !!!!

2019-06-08T11:36:48 02:00, Gość:

Dokładnie. W Pogwizdowie za przyłączeniem do miasta jest tylko sołtys (Nie rdzenny mieszkaniec) i jego poklaskiwacze. Jest dużo ruchów, które otwarcie mówią, że nie chcą do miasta. Sołtys reprezentuje samego siebie i kilku mieszkańców. Konsultacje to nie to samo co referendum.

2019-06-08T13:48:15 02:00, Realista:

Było głosowanie w PN? Było, więc nie mów ze większość chce być dalej wioską.

Hala sportowa powstała nie tylko z podatków mieszkańców Pogwizdowa Nowego ale całej gminy. W gminie odbyło się referendum wszystkich mieszkańców i ponad 90 % mieszkańców gminy opowiedziało się przeciw przyłączenia do Rzeszowa

R
Realista
2019-06-08T08:01:27 02:00, Paweł:

Rzeszów wam nieda pieniędzy jak myślicie tylko podniesie podatki i opłaty za media

Rzeszów jest za mały. Skoro takie miejscowości jak (nie obrażając ich) Jaworzno czy Świnoujście są większe to coś tu jest nie tak. Silne miasto wojewódzkie to silny region. Tym bardziej ze odkąd Rzeszow się poszerza to widać rozwój miasta.

R
Realista
2019-06-08T08:48:41 02:00, Krzysztof:

Jestem mieszkańcem Pogwizdowa Nowego i jestem PRZECIWNY włączeniu wsi do miasta. Jak wiadomo Burmistrz Głogowa Młp. dał duże nakłady na wybudowanie hali sportowej w Pogwizdowe Nowym przy szkole, remontowane są drogi i łatane dziury po zimie. Nie chcę do Rzeszowa ponieważ są tam większe opłaty, jak widać od jakiegoś czasu jest problem z zaleganiem śmieci w Rzeszowie (takiego problemu nie ma w gminie Głogów Młp.). Nie chce płacić więcej za wodę, ścieki, śmieci czy podatek !!!!! Szanowny Panie Ministrze - nie dla włączenia Pogwizdowa Nowego do Rzeszowa !!!!

2019-06-08T11:36:48 02:00, Gość:

Dokładnie. W Pogwizdowie za przyłączeniem do miasta jest tylko sołtys (Nie rdzenny mieszkaniec) i jego poklaskiwacze. Jest dużo ruchów, które otwarcie mówią, że nie chcą do miasta. Sołtys reprezentuje samego siebie i kilku mieszkańców. Konsultacje to nie to samo co referendum.

Było głosowanie w PN? Było, więc nie mów ze większość chce być dalej wioską.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3