Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co dalej z rowerową autostradą na Podkarpaciu?

Karolina Jamróg
Przetarg na budowę 430 km ścieżek rowerowych na Podkarpaciu może zostać unieważniony.

Albo kasa albo przetarg

Co dalej z rowerową autostradą na Podkarpaciu?

Na budowę rowerowej autostrady Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie zarezerwował 54 mln złotych

Pięć firm, które wystartowały w przetargu chcą za wykonanie ścieżek od 88 mln do 229 mln złotych. Wyjścia są dwa.

Jeśli Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich nie znajdzie dodatkowych pieniędzy na tę inwestycję będzie musiał przetarg unieważnić i ogłosić nowy. Decyzja jeszcze nie zapadła.

- Jesteśmy w trakcie weryfikacji ofert. Wszystkie przekraczają 54 mln złotych zarezerwowane na wykonanie inwestycji. Trwa szukanie dodatkowych środków na ten cel. Tyle mogę powiedzieć - mówi Adam Homa, zastępca dyrektora ds. Realizacji Inwestycji Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

W 2014 roku startują z budową

Rowerowa autostrada, bo tak potocznie mówi się o projekcie "Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej" ma przebiegać przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko - mazurskie.

- Na Podkarpaciu rozpocznie się w miejscowości Podlesina w gminie Narol na granicy z woj. lubelskim. Dalej będzie biec przez Horyniec Zdrój, Przemyśl, Dynów, Rzeszów, Łańcut Leżajsk, Ulanów, aż do granicy z woj. świętokrzyskim w miejscowości Trześń w gminie Gorzyce - mówi Ewa Sudoł-Sikora, specjalista do spraw informacji publicznej w Podkarpackim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

Długość całej rowerowej autostrady wyniesie prawie 2 tys. kilometrów. Z tego około 430 kilometrów ścieżki będzie przebiegać przez Podkarpacie.

Będą stojaki i wiaty

- Na planach wygląda to ciekawie -przyznaje Tomasz Rudnicki, wiceprezes stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl. I dodaje, że autostradę rowerową trzeba zrobić z głową.

- Nie mogą to być tylko kawałki ścieżek. Powstanie część nowych tras i warto, żeby były one utwardzone. Trzeba też zadbać o samą infrastrukturę: po drodze powinny znaleźć się toalety ale i punkty, w których w razie potrzeby będzie można naprawić jakąś usterkę w rowerze - podpowiada Rudnicki.

- W ramach realizacji tras powstanie infrastruktura towarzysząca, czyli stojaki na rowery, wiaty postojowe, wiaty widokowe, oraz inne niezbędne urządzenia zapewniające bezpieczny przejazd rowerem. Dodatkowo, z tablic informacyjnych wzdłuż szlaków rowerzyści dowiedzą się o okolicznych miejscach noclegowych - zapewnia Piotr Popa, rzecznik prasowy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Jak informuje ministerstwo w poszczególnych regionach kończą się prace przygotowawcze, a potrzebna dokumentacja ma być gotowa na przełomie 2013 i 2014 roku. Cała trasa będzie gotowa w 2015 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24