W pierwszych trzech tygodniach stycznia pracodawcy z branży e-commerce na największych portalach rekrutacyjnych opublikowali ponad 600 ofert pracy – wynika z danych infoPraca.
Poszukiwani są m.in. programiści PHP i JAVA, eksperci ds. marketingu internetowego, testerzy, specjaliści od płatności internetowych, konsultanci sprzedaży B2B i pracownicy telefonicznych biur obsługi klienta.
Tylko w serwisie infoPraca w styczniu opublikowanych zostało 320 propozycji zatrudnienia. O 45 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
Najwięcej ofert pochodziło z Krakowa, aż 21 proc. Niewiele mniej, 19 proc. z Warszawy. 9 proc. z Wrocławia, 8 proc. z Poznania.
- Pracodawcy z branży e-commerce intensywnie poszukują przede wszystkim programistów specjalizujących się w tworzeniu stron oraz aplikacji JAVA. W cenie są także doświadczeni handlowcy oraz marketingowcy. Zauważyliśmy także wzrost zapotrzebowania na specjalistów w zakresie SEM oraz SEO – wyjaśnia Beata Szilf – Nitka, dyr. gen. internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.
SEM to marketing wyszukiwarek internetowych. SEO to pozycjonowanie, czyli optymalizacja witryn pod wyszukiwarki.
Okazuje się, że wraz ze wzrostem ofert pracy rośnie również liczba chętnych. O jedno miejsce stara się średnio 25 kandydatów na pracowników – specjalistów ds. SEO i SEM.
- Jest sporo chętnych, ale mało specjalistów. Wśród przykładowo 30 kandydatów. aplikujących na jedną ofertę pracy, pracodawcy mogą znaleźć dwie lub trzy osoby, które posiadają wymaganą wiedzę – twierdzi Marcin Janowski, PR manager agencji interaktywnej OX Media.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?