Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy reklamy, to dobry pomysł na ściągnięcie inwestorów do Przemyśla?

Norbert Ziętal
Trwa uzbrajanie terenów przemyskiej podstrefy Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Wart 21 mln złotych kontrakt realizuje firma Mota Engil Central Europe.
Trwa uzbrajanie terenów przemyskiej podstrefy Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Wart 21 mln złotych kontrakt realizuje firma Mota Engil Central Europe. Norbert Ziętal
Od pięciu lat władze miejskie nie mogą znaleźć inwestorów, którzy chcieliby uruchomić działalność w przemyskiej podstrefie gospodarczej. Czy pomoże w tym kampania medialna, która właśnie ruszyła?

- Miasto ma zamiar wydać kilkadziesiąt tys. złotych na reklamy prasowe, które mają skusić inwestorów. Według mnie to nonsens i niepotrzebnie wydane pieniądze. Czy poważni przedsiębiorcy dadzą się skusić na kolorowe ogłoszenie w gazecie? - dziwi się pan Mieczysław (nazwisko do wiadomości redakcji) z Przemyśla.

Urząd Miejski faktycznie rozpoczął kampanię medialną, zachęcającą do inwestycji. Potrwa ona rok. W tym czasie ma się ukazać dwanaście płatnych ogłoszeń. Cztery w dzienniku "Rzeczpospolita", sześć w dzienniku "Puls Biznesu" i dwa w "Tereny inwestycyjne w Polsce", czyli dodatku promocyjno - reklamowych dziennika "Rzeczpospolita". Ponadto w serwisie internetowym "Tereny Inwestycyjne Info". W sumie miasto wyda na reklamę prawie 46 tys. złotych. Projekt promocyjny realizuje agencja reklamowa.

- Strefa działa już pięć lat i pies z kulawą nogą do niej nie zapukał. Dlaczego ktoś nagle miałby teraz być zainteresowany, skoro za niedługo skończą się profity dla firm inwestujących w strefy - dopytuje pan Mieczysław.

Faktycznie, od czasu utworzenia strefy, pomimo ogłaszania przetargów, nie zgłosił się nikt poważnie zainteresowany inwestycjami. Jednak obecnie władze miejskie twierdzą, że za niedługo przemyska podstrefa będzie o wiele atrakcyjniejsza. Ma się tak stać dzięki kompleksowemu uzbrojeniu jej terenów w niezbędne media. Roboty mają kosztować 21 mln złotych i skończyć się w przyszłym roku.

- Reklama w prasie gospodarczej to tylko jedna z form dotarcia do potencjalnych inwestorów. Wykorzystujemy również inne. Choćby udział w odpowiednich konferencjach czy spotkaniach - informuje Witold Wołczyk z Kancelarii Prezydenta Przemyśla.

Ogłoszony został kolejny przetarg dla inwestorów. Oferty można składać do 4 lipca. Cztery dni później nastąpi ich otwarcie. Na razie nie wiadomo, czy już jakieś propozycje wpłynęły. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy, że były dwa zapytania.

Na początku roku, podczas konferencji prasowej, zastępca prezydenta Przemyśla Wojciech Błachowicz informował, że inwestycjami w podstefie poważnie zainteresowane są firmy REM II i Przemyskie Asfalty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24