Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dobra wiadomość dla kierowców. Bliżej budowy drogi ekspresowej S19 Rzeszów-Babica

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich, w tym tunelu o długości ok. 2 km, sześciu estakad, dwóch wiaduktów nad S19, bezkolizyjnego przejazdu w ciągu DK19, trzech przejść dla zwierząt i jednego przejazdu pod S19.
W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich, w tym tunelu o długości ok. 2 km, sześciu estakad, dwóch wiaduktów nad S19, bezkolizyjnego przejazdu w ciągu DK19, trzech przejść dla zwierząt i jednego przejazdu pod S19. Promost Consulting/GDDKiA Rzeszów
Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola przetargu na budowę kolejnego odcinka drogi S19 przeprowadzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w Warszawie. Oznacza to, że GDDKiA w Rzeszowie będzie mogła podpisać wkrótce umowę na wykonanie trasy.

Jak informuje GDDKiA w Rzeszowie, procedura przetargowa na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica dobiegła końca.

- To kolejny odcinek trasy Via Carpatia na Podkarpaciu, dla którego niebawem podpiszemy umowę. Kontrola uprzednia postępowania przeprowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykazała uchybień. Po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, możliwe będzie podpisanie umowy

- mówi Joanna Rarus z GDDKiA w Rzeszowie.

Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu na projekt i budowę tego odcinka S19, 15 maja jako najkorzystniejszą wybrano tę złożoną przez konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construcción. Na wybór oferty najkorzystniejszej zostało złożone odwołanie, które jeszcze przed terminem posiedzenia Krajowej Izby Odwoławczej cofnięto, w związku z czym postępowanie odwoławcze zostało umorzone.

Odcinek od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, że wykonawca zadania na podstawie Koncepcji Programowej opracuje dokumentację techniczną. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2026.

- W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich, w tym tunelu o długości ok. 2 km, sześciu estakad, dwóch wiaduktów nad S19, bezkolizyjnego przejazdu w ciągu DK19, trzech przejść dla zwierząt i jednego przejazdu pod S19. W ramach umowy wykonany zostanie także węzeł Babica typu „trąbka” oraz pierwsze na Podkarpaciu centrum zarządzania tunelem. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał decyzję środowiskową - mówi Jonna Rarus.

Dzięki budowie S19 zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy z centrum miejscowości w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 19, który powoduje znaczną uciążliwość dla mieszkańców - wypadki, hałas oraz spaliny. Nowa trasa skróci także czas przejazdu na osi północ-południe i zwiększy bezpieczeństwo na drodze zarówno dla lokalnych społeczności, jak i dla ruchu tranzytowego.

Budowa drogi ma kosztować ponad 2,2 mld zł.

Odcinek Rzeszów - Babica będzie miał 10 kilometrów długości. Planuje się tu pięć estakad, dwa wiadukty, przejścia dla zwierząt i tunel. Droga będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Tak będzie wyglądać S19 Rzeszów-Babica z dwukilometrowym tun...

Zobacz też: Budowa odcinka S19, Janów Lubelski-Kraśnik

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24