Drogowe inwestycje w Rzeszowie. W rejonie Batorego planują nowy most, drogi i rondo

Bartosz Gubernat
Po przebudowie, pod wiaduktem w rejonie ulicy Batorego, zamiast jednego będą trzy pasy ruchu.
Po przebudowie, pod wiaduktem w rejonie ulicy Batorego, zamiast jednego będą trzy pasy ruchu. Bartosz Frydrych
Trzy lata ma zająć drogowcom i kolei przebudowa układu drogowego w rejonie ulicy Batorego i ZUS w Rzeszowie. Powstaną tu nowy most, drogi i rondo.

Natężenie ruchu na rzeszowskich ulicach jest na bieżąco badane przez centrum sterowania ruchem przy Miejskim Zarządzie Dróg. Dzięki kilku kamerom, a także pętlom zatopionym pod asfaltem jego pracownicy są w stanie bardzo precyzyjnie określić liczbę samochodów przejeżdżających przez skrzyżowania i mosty. Mając takie dane, można planować kolejne inwestycje drogowe, wpływając na ruch na ulicach.

Obciążone mosty

Jednym z lekarstw na kłopoty komunikacyjne w mieście ma być rozbudowa układu komunikacyjnego w północno-wschodniej części Rzeszowa, co powinno rozładować korki w rejonie śródmieścia i osiedla 1000-lecia.

W tej części miasta jednym z największych problemów jest stary wiadukt kolejowy na ulicy Batorego i Żółkiewskiego. Pociągi kursują nim na linii Rzeszów - Łańcut - Przemyśl.

CZYTAJ TEŻ: Kolejny wieżowiec nad Wisłokiem. A co z drogami?

Pod względem technicznym stan przeprawy jest dobry, ale biegnąca pod nią ulica ma tylko jeden pas i od lat ruch odbywa się tu wahadłowo. W Urzędzie Miasta Rzeszowa zapewniają, że przebudowa przejazdu jest już przygotowywana.

- Inwestycję zrealizujemy z PKP. Naszym zadaniem będzie przebudowa i poszerzenie jezdni biegnącej pod torami, kolej zajmie się górą, czyli remontem torów

- mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Miasto swojej części prac nie będzie mogło jednak zacząć, dopóki kolej nie przebuduje torów. Aby pod spodem zbudować szerszą jezdnię, trzeba zmodernizować konstrukcję wiaduktu. W PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyjaśniają, że przebudowę chcą przeprowadzić w rozpoczętym już rozdaniu pieniędzy unijnych na lata 2014-2020. Projekt przebudowy jest już opracowywany.

Pod wiaduktem kolejowym powstaną trzy pasy ruchu. Jeden z nich posłuży do jazdy od strony ul. Siemieńskiego, prosto do ulicy Styki. W tym celu miasto wybuduje zupełnie nową ulicę. Wzdłuż niej powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Jezdnia poprowadzi w rejon przychodni przy ulicy Fredry, a następnie włączy się w skrzyżowanie z ulicami Siemiradzkiego, Batorego i Głowackiego w rejonie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W tym miejscu drogowcy planują budowę ronda. Koncepcja tej drogi jest już gotowa, a budowę Miejski Zarząd Dróg zamierza zrealizować do 2021 roku.

Nowy układ zostanie połączony z prawym brzegiem rzeki, gdzie projektowana jest już kolejna część ulicy Dworaka, popularnie nazywanej „Wisłokostradą”. Trasa, która na razie kończy się na wysokości targowiska zostanie przedłużona do ulicy Ciepłowniczej. Będzie miała dwie jezdnie i cztery pasy ruchu, a nad linią kolejową na Przemyśl poprowadzi wiaduktem. Most Załęski zyska dodatkową jezdnię, podobnie jak biegnąca od niego w kierunku południowym ul. Generała Maczka.

CZYTAJ TEŻ: Miliony aut na sześciu rzeszowskich mostach

Najnowszy pomysł zakłada, że między mostami Lwowskim i Załęskim powstanie kolejny. Na prawym brzegu Wisłoka włączy się w ulicę Dworaka w rejonie ulicy Dolnej. Po drugiej stronie rzeki pobiegnie do ulicy Styki i połączy się z nowym układem biegnącym od strony ulicy Batorego.

- Zakładamy, że będzie to most nieco dłuższy niż sąsiednie. Taką konstrukcję wymusi usytuowanie ulicy Dworaka, które biegnie na nasypie - mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.


ZOBACZ TEŻ: Lotnisko w Jasionce k. Rzeszowa będzie miało hotel

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Orion

Inwestycja przydatna, ale z rondami mogli by dać sobie spokój. Znów organizacji ruchu nie będzie i po prawym pasie w prawo będą jeździć wspaniali podkarpaccy kierowcy. 

A
Antykomuch

Zbliżają się wybory i zaczyna się znowu pozorna aktywność ratusza,zresztą jak przed każdymi wyborami przez ostatnie 12 lat.Co znowu wymyśla??? Ha!ha!ha!

G
Gość

Nie można od razu zbudować wszystkiego. Miasto podejmie sprawę wiaduktu na ul.Batorego w niedalekiej przyszłości na pewno. Dobrze,że zainteresowani naciskają.

D
DT

Zaczekajmy jeszcze z tym wiaduktem na Batorego parę lat dojdziemy do okrągłego jubileuszu 20 lat planowania tej wielkiej inwestycji :) już dwa pokolenia zdążyły wyrosnąć na planowaniu tej inwestycji

G
Garf

podobnie jak biegnąca od niego w kierunku południowym ul. Generała Maczka

To niech szanowny redaktor sam pobiegnie na miejsce i sprawdzi, w jakim kierunku zorientowana jest ul. Gen. Maczka. Bo z pewnością nie południowym.

G
Gość

No i mamy kiełbasę wyborczą i to już po raz kolejny.

Może wiadukt kolejowy powstanie, ale z mostem to już niezła bajka. Kilka lat temu była mowa o "moście skośnym", który miał wprowadzić ruch pojazdów pod ten właśnie wiadukt. Zresztą propozycja budowy tego mostu pojawiła się przy okazji budowy galerii rzeszów jako roboty dodatkowe. Po dyskusji zakres robót dodatkowych ograniczono do rejonu planowanej galerii, ale to było jakieś 30mln złotych.

Potem okazało się, że jak pojawił się jedyne słuszny inwestor galerii w centrum Rzeszowa to z robót dodatkowych zostały tylko elementy niezbędne do jej obsługi (żadnych inwestycji dodatkowych).

Spowodowało to zakorkowanie centrum miasta, wręcz paraliż. W tym rejonie nawet buspasy nie były w stanie pogorszyć warunków ruchu.

 

 

C
Cyzio

Tylko Panowie zaprojektujcie ten nowy most aby miał więcej niż jeden pas ruchu, proszę

Dodaj ogłoszenie