Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kompetentna Gmina – nie tylko dla burmistrza, wójta i starosty

Józef Lonczak [email protected]
Krzysztof Kaszuba, rektor Wyższej Szkoły Zarządzania w Rzeszowie, koordynator grupy ekspertów ds. funkcji informacyjno-promocyjnej Projektu „Kompetentna Gmina”.
Krzysztof Kaszuba, rektor Wyższej Szkoły Zarządzania w Rzeszowie, koordynator grupy ekspertów ds. funkcji informacyjno-promocyjnej Projektu „Kompetentna Gmina”.
„Kompetentna Gmina – wzmocnienie potencjału administracji samorządowej w zakresie Zarządzania Rozwojem Lokalnym” to projekt realizowany w naszym regionie przez Regionalne Partnerstwo Wyższej Szkoły Zarządzania w Rzeszowie oraz Białostockiej Fundacji Kształcenia Kadr.

„Kompetentna Gmina” zostanie zaprezentowana podczas seminarium we wtorek 23 bm. o godz. 9 w Urzędzie Marszałkowskim w Rzeszowie.

Model kompetencji

Podczas spotkania zaprezentowany zostanie model kompetencji jednostek samorządu terytorialnego (JST) w obrębie pięciu funkcji Zarządzania Rozwojem Lokalnym: finansowej, planistycznej, informacyjno–promocyjnej, zarządzania i przywódczej.

Fundusze do wzięcia

Seminarium będzie także okazją do analizy sytuacji w zakresie pozyskiwania środków przez JST z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 (RPO).

Ranking najlepiej rozwijających się gmin W trakcie seminarium po raz pierwszy zaprezentowany zostanie Ranking najlepiej rozwijających się gmin województwa podkarpackiego opracowany przez ekspertów projektu. Wysoka pozycja gminy w rankingu daje możliwość uczestnictwa w dalszych działaniach Projektu.

- Każda gmina ma możliwość wzięcia udziału w badaniach w zakresie diagnozy kondycji procesów rozwoju lokalnego, istniejących kompetencji pracowników gminy, potrzeb szkoleniowych oraz szkoleniach. Na podstawie wyników badań zostaną przeprowadzone szkolenia dostosowane do indywidualnych potrzeb pracowników JST – wyjaśnia dr Krzysztof Kaszuba, rektor Wyższej Szkoły Zarządzania w Rzeszowie, koordynator grupy ekspertów ds. funkcji informacyjno-promocyjnej Projektu „Kompetentna Gmina”.

- Planowany termin rozpoczęcia pierwszych szkoleń przewidujemy już we wrześniu – zachęca dr Kaszuba.

Celem jest podniesienie wiedzy i kompetencji

Projekt Kompetentna Gmina – wzmocnienie potencjału administracji samorządowej w zakresie Zarządzania Rozwojem Lokalnym jest kontynuacją realizowanych od ponad 17 lat działań Białostockiej Fundacji Kształcenia Kadr na rzecz samorządów w formie badań, ekspertyz, szkoleń, doradztwa, partnerstwa w realizacji przedsięwzięć prorozwojowych.

Współczesne koncepcje rozwoju lokalnego zakładają kluczową rolę jednostek samorządu terytorialnego. W tym kontekście od aktywności samorządu, jako menedżera rozwoju, w znacznym stopniu zależą perspektywy lokalnej gospodarki i poziom życia mieszkańców.

- Celem projektu jest podniesienie wiedzy i kompetencji kadr samorządowych w zakresie Zarządzania Rozwojem Lokalnym, a przez to włączenie gmin województw Polski Wschodniej w kreowanie rozwoju społeczno gospodarczego – zachęca Ewa Małek, koordynator Projektu „Kompetentna Gmina”.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24