reklama

Masz e-sklep lub myślisz o takim biznesie? Oto najlepsze sposoby na przyciągnięcie klientów!

AIPZaktualizowano 
Tomasz Bolt / Polska Press
Pozycjonowanie. Promocja na Facebooku. Kampanie reklamowe. Promocje cenowe. Aukcje internetowe. Porównywarki cen. Ciekawa szata graficzna. Pisanie bloga. Współpraca z influencerami… Sposobów na przyciągnięcie klientów do e-sklepu jest tyle, że nie wiadomo, od czego zacząć. Oto metody, które zdaniem sprzedawców na platformie Shoper są najskuteczniejsze.

Internet sporo zmienił w naszym życiu, ale reguł prowadzenia biznesu nie wywrócił do góry nogami - taki wniosek płynie z opinii kilkuset właścicieli sklepów internetowych przebadanych na potrzeby raportu Shoper 2018 “Multiwyzwania”. Zapytani, co ich zdaniem ma największe przełożenie na sprzedaż najczęściej (49 proc. odpowiedzi) wskazywali na systematyczne wzbogacanie oferty i obsługę klienta na wysokim poziomie. Czyli esencję handlu od tysięcy lat.
Pozostałe odpowiedzi sprzedawców dotyczą już jednak działań typowych dla XXI w. i specyfiki handlu w sieci. W ciekawy sposób pokazują, że branża e-commerce jest zgodna, co do tego, jakie metody działają, a jakie nie.

- Raport pokazuje, że tylko 4 proc. sprzedawców nie prowadzi żadnych działań, aby przyciągnąć klientów do swojego sklepu. Zdecydowana większość stosuje ich cały szereg - od promocji na Facebooku po udział w targach. Za przekonaniem właścicieli o skuteczności niektórych metod stoi analiza z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi, często jest to po prostu intuicja. Jednak ich poparte doświadczeniem preferencje dają już pewną wskazówkę dla początkujących, jak rozwijać e-biznes - mówi Dominik Cisoń, Customer Success Specialist w Shoper.

Co zachęci do zakupów w twoim e-sklepie?

Niemal połowa (46. sklepów) uważa, że skuteczna sprzedażowo jest reklama w sieci. Nieco mniej (41 proc.) dodaje działania w mediach społecznościowych. Te odpowiedzi uzupełniają się. Z innego pytania zadanego w badaniu wynika bowiem, że sklepy najchętniej prowadzą kampanie w sieci w największych mediach społecznościowych - na Facebooku i Instagramie, choć popularne są również Google Adwords. Właściciele sklepów wskazują również na prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej, zdobywanie rekomendacji od zadowolonych klientów i budowanie wizerunku jako metody, które przynoszą sukces sprzedażowy.

- Wśród sprzedawców, którzy wykorzystują media społecznościowe do zdobywania klientów warto zwrócić uwagę na sklep Natalii Knopek, która swoje kanały zbudowane wokół bloga Simplife.pl o jodze i zdrowym stylu życia w nienachalny sposób wykorzystuje do promocji nowego sklepu z biżuterią. Dobrze w social mediach czuje się też sklep Lata Kita z wysokiej jakości przysmakami dla psów, który na potrzeby Facebooka tworzy kreacje graficzne o atrakcyjnej i spójnej z marką formie. Klienta zdobywa się jednak tak naprawdę dopiero po pierwszym zakupie. Tą sztukę opanował m.in sklep Skład Prosty, który wysyła bardzo miłe i przemyślane e-maile transakcyjne, zostawiając kupującego z dobrym wrażeniem. Regularnie kupuję też w sklepie Męska Wyspa, który w ramach budowania relacji z klientem, dołącza próbki swoich kosmetyków. Obsługa jest bardzo miła i kulturalna i np. umożliwia połączenie zamówień ze sklepem Lawendowa Farma - zauważa Dominik Cisoń.

Co nie rusza potencjalnych klientów?

Większość sprzedawców (57 proc.) deklaruje, że oferta ich sklepu dostępna jest także w serwisie Allegro. Z drugiej strony, tylko co piąty uważa, że obecność na portalach aukcyjnych przekłada się na wzrost sprzedaży. Tylko co dziesiąty ankietowany widzi korelację między a obecnością ich e-sklepu w porównywarkach cen, a wzrostem sprzedaży. Podobnie jest z inwestycją w lepszą szatę graficzną. Tylko 15 proc. właścicieli sklepów jest zdania, że atrakcyjny wygląd witryny sklepowej poprawia ich wyniki sprzedażowe, ale mimo to 41 proc. pracowało nad jego poprawieniem w 2018 r., a co czwarty planuje ulepszać szatę graficzną w tym roku.

- Doświadczenia sprzedawców pokazują, że są aspekty prowadzenia e-biznesu, którymi warto się zająć, aby zaistnieć na rynku, np. pojawiając się w aukcjach internetowych czy robiąc wrażenie oryginalnym wyglądem sklepu. Nie powinno się jednak poświęcać im zbyt dużo czasu, bo wynik sprzedażowy robi co innego - komentuje Dominik Cisoń. - Ciekawe jest również przekonanie, że nowinki marketingowe, czyli prowadzenie bloga i współpraca z influencerami nie działają. Może to wynikać z niewłaściwego stosowania tych narzędzi.
Wbrew obiegowej opinii influencer to nie celebryta wynajęty do reklamy, który przyprowadzi do sklepu tłum klientów. A na blogu firmowym nie powinno się pisać, co nowego u nas słychać, a wykorzystywać go jak narzędzie SEO. Połowa sprzedawców, która deklaruje, że zajmie się pozycjonowaniem, powinna mimo wszystko rozważyć blogowanie - podpowiada ekspert Shopera.
Oprócz pozycjonowania (zainwestować w nie chce 55 proc. sklepów), najwięcej sprzedawców (59 proc.) chce w tym roku skupić się na wprowadzeniu do oferty nowych marek i produktów, a 23 proc. na uatrakcyjnieniu wizualnej strony sklepu.
Po kilka-kilkanaście procent głosów otrzymały inne metody działań, w tym całkiem nowatorskie jak wprowadzenie nowych metod płatności, uruchomienie chatbota, czy skorzystanie z usługi Shoper Kampanie. Pokazuje to, że właściciele wiedzą, że oferta jest najważniejsza, ale nie boją się próbować nowych dróg rozwoju.

Chcesz być dobrze poinformowany w tematach budżetu domowego, prowadzenia biznesu i ważnych zmian w prawie? Kliknij w ten tekst i polub nas na Facebooku! Naprawdę warto!

100 mln euro z Funduszy Norweskich na rozwój innowacji

Wideo

Materiał oryginalny: Masz e-sklep lub myślisz o takim biznesie? Oto najlepsze sposoby na przyciągnięcie klientów! - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3