NOWINY24

    Polecamy Twojej uwadze

    Rozwiń
    NOWINY24
    Zwiń

    Polecamy Twojej uwadze

    • Największe tragedie podkarpackich sportowców. Na torach ginęli żużlowcy, na drogach siatkarze i piłkarze
    • Podkarpacka wieś na starych zdjęciach z Narodowego Archiwum Cyfrowego
    • Za nami Plebiscyt „Piłkarskie Laury Podokręgu Rzeszów”

    Mielecka firma Aero AT broni się przed kryzysem. Sprzedała...

    Mielecka firma Aero AT broni się przed kryzysem. Sprzedała już 10 samolotów

    Magda Gembal

    Nowiny

    Aktualizacja:

    Nowiny

    Samolot AT - 3 z Mielca  kosztuje ok. 90 tys. euro. Jest tańszy w eksploatacji od Cessny, m.in. ma mniejsze zużycie paliwa.

    Samolot AT - 3 z Mielca kosztuje ok. 90 tys. euro. Jest tańszy w eksploatacji od Cessny, m.in. ma mniejsze zużycie paliwa. ©Fot. Krzysztof Łokaj

    Jest spadek zamówień na nasze samoloty AT - 3. Istnieje jednak realna szansa, że ten trend zostanie zahamowany i nie będzie tak źle, jak prognozują sondaże - mówi Tomasz Antoniewski, współwłaściciel firmy Aero AT.
    Samolot AT - 3 z Mielca  kosztuje ok. 90 tys. euro. Jest tańszy w eksploatacji od Cessny, m.in. ma mniejsze zużycie paliwa.

    Samolot AT - 3 z Mielca kosztuje ok. 90 tys. euro. Jest tańszy w eksploatacji od Cessny, m.in. ma mniejsze zużycie paliwa. ©Fot. Krzysztof Łokaj


    - Oczywiście, jeśli zmusi nas do tego sytuacja na rynkach europejskich to będziemy musieli dostosować się do ich wymogów i obniżyć produkcję - dodaje Antoniewski. - Liczymy się również z obcięciem etatów, ale o tym rozstrzygną najbliższe miesiące.

    Sprzedali 10 samolotów

    Ponad 90 proc. produkowanych małych samolotów Aero AT dostarcza za granicę. Głównymi odbiorcami są aerokluby i szkoły lotnicze. W ciągu 8 miesięcy 2009 r. firma sprzedała 10 samolotów.

    - Czekamy na wiążące decyzje kolejnych potencjalnych kupców - mówi Antoniewski. - Firmy zachodnie podejmą konkretne rozmowy dopiero po wakacjach, we wrześniu.
    O rentowności firmy można mówić przy rocznej sprzedaży dwudziestu kilku samolotów w zależności od wersji wyposażenia i modelu ( AT-3 lub AT-4) .

    Na krajowy rynek

    - Docieramy do polskich odbiorców - mówi Antoniewski. - Czekamy na przetarg na Politechnice Rzeszowskiej. Liczymy, że w jego wyniku dostarczymy uczelni samoloty naszej produkcji. Ponadto jeden egzemplarz został już zakupiony przez zamojski aeroklub. AT-3 odbiera wkrótce prywatna osoba spod Warszawy, a rzeszowsko - mielecka szkoła Fly - Polska stara się o zakup u nas 4 samolotów, licząc na dofinansowanie z UE.

    Czytaj treści premium w Nowinach24 Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo