Wśród dostępnych na rynku bram, dominują wyroby firm Hormann i Wiśniowski. Te pierwsze to bramy niemieckie, produkowane m.in. w Belgii, Chinach i Stanach Zjednoczonych. Firma Wiśniowski to największy na polskim rynku producent bram garażowych i przemysłowych oraz systemów ogrodzeniowych.
Obecnie najpopularniejsze wśród klientów są tzw. drzwi segmentowe. Ich nazwa pochodzi od segmentów, z których zbudowana jest płyta bramy.
Oszczędność miejsca i ciepła
Drzwi segmentowe otwierają się pionowo, chowają tuż pod sufitem, oszczędzając w ten sposób miejsce. Dzięki temu można w maksymalny sposób wykorzystać przestrzeń do parkowania w i przed garażem. Tego typu brama jest wykonana z segmentów stalowych wypełnionych pianką poliuretanową grubości 2 lub 4cm, co zapewnia dobrą ochronę cieplną garażu
- Na życzenie klienta, brama może być pomalowana na jeden z kilkudziesięciu
dostępnych kolorów, bądź wykonana w okleinie drewnopodobnej - mówi Stanisław
Ozga z firmy Dops, autoryzowanego partnera firmy Hormann. - Ceny
takich bram zaczynają się od ok. 1800 zł za standardową szerokość (ok. 2,50
m). Brama do garażu dwustanowiskowego szerokości ok. 5m, to wydatek blisko
dwukrotnie wyższy.
Bramy segmentowe są dostępne także w wersji "zwijanej". To tzw. bramy "rolowane". To szczególnie ważne dla właścicieli garaży, w których nie ma możliwości zamocowania pod sufitem prowadnic. Ich ceny są zbliżone do standardowych drzwi segmentowych.
Uchylne tańsze, ale...
Alternatywą dla klientów z mniej zasobnym portfelem są bramy uchylne. Ich
zaletą jest niższa cena. Taką bramę można kupić już za 800 zł. Wykonuje się
je z blachy lub drewna. Podobnie jak w przypadku bram segmentowych klient
może wybrać jej kolor. Tego typu bramy stosowane są głównie do garaży
wolnostojących, gdyż nie zapewniają tak dobrej izolacyjności termicznej jak
bramy segmentowe. Nie można także dostawić do bramy uchylnej samochodu
parkowanego na zewnątrz, gdyż uniemożliwiłoby to jej otwarcie.
Napędy i fotokomórki
Każde drzwi można wyposażyć w wygodny dodatek, czyli otwierający je napęd.
- To wydatek ok. 800 zł w przypadku małych i 1500 zł w przypadku większych,
pięciometrowych drzwi - mówi Ozga. - Różnica w cenie wynika z siły napędu.
Takie urządzenie warto zamontować także do bramy wjazdowej na podwórze,
dzięki czemu oba wjazdy można otwierać i zamykać przy pomocy jednego pilota.
Standardowy napęd otwierający bramę kosztuje ok. 1800 zł. W ofercie
występują również droższe siłowniki podziemne montowane pod poziomem wjazdu, polecane do ładnych stylowych bram.
- Klient może wybierać wśród bram garażowych i napędów. Oferta producentów jest bardzo szeroka. - zapewnia Ozga.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?