Na dworcu PKP w Rzeszowie otworzono przejście podziemne. Dojdziesz nim na peron nr 2 [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Iskierka
Arkadiusz Iskierka
Trwa remont dworca PKP w Rzeszowie. Od dzisiaj na peron numer 2 można dostać się przejściem podziemnym. Zakończenie remontu planowane jest na lato tego roku.
Trwa remont dworca PKP w Rzeszowie. Od dzisiaj na peron numer 2 można dostać się przejściem podziemnym. Zakończenie remontu planowane jest na lato tego roku. Arek Iskierka
Trwa remont dworca PKP w Rzeszowie. Od dzisiaj na peron numer 2 można dostać się przejściem podziemnym. Zakończenie remontu planowane jest na lato tego roku.

Obecnie, obok dwóch zmodernizowanych peronów, rozpoczyna się kolejny etap przebudowy. Peron nr 3, podobnie jak dwa nowe, będzie powiększony i podwyższony. Wykonawcy nadal pracują nad rozbudowaniem przejścia podziemnego.

- Od soboty będzie można przejść przejściem podziemnym do peronu nr 2. Natomiast docelowo połączy ono centrum Rzeszowa z
ul. Kochanowskiego. Przejście będzie wyższe i szersze od dotychczasowego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przewidziały w nim schody ruchome i windy, co pozwoli łatwo dostać się na perony osobom o ograniczonej możliwości poruszania się - mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Na stacji Rzeszów Główny podróżni mogą skorzystać już z dwóch peronów. Są one większe i wyższe co umożliwia łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Perony wyposażono w nowe ławki, tablice informacyjne, a także pełne zadaszenie.

- Osoby niewidome i słabo widzące mogą łatwiej poruszać się dzięki liniom naprowadzającym i nawierzchni z wypukłą fakturą. Dzięki nowym urządzeniom dyżurni ruchu mogą sprawniej przygotować trasy przejazdu pociągów, co wpływa na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w obsłudze składów

- dodaje Katarzyna Głowacka.

Zakończenie zasadniczych prac budowlanych na stacji Rzeszów Główny planowane jest latem.

Przebudowa rzeszowskiego dworca PKP prawie już na ukończeniu.

Przebudowa rzeszowskiego dworca PKP prawie już na ukończeniu

ZOBACZ: Tak dworzec PKP w Rzeszowie wyglądał w czerwcu 2019 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 35

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
stary
21 lutego, 13:45, L_O:

Wydaje się że zaprzepaszczono szansę na pewien skok jakościowy. Wzór remontu dworca to Kraków, szkoda bo stolica innowacji i takie tam...

Rzeczywiście, można było tory tranzytowe dla cargo wyprowadzić spomiędzy peronów poza 3 peron w stronę ulicy Kochanowskiego, a stację z peronami zadaszyć i na dachu zrobić wyjazd windami, postój dla taksówek a docelowo także miejsce pętlę MPK.

Nie zapominajmy jednak że to inwestycja centralna, a nie miejska, finansowana nie przez miasto ale przez Warszawę i PKP oraz przez marszałka województwa i w takim zakresie jak nas i nasze potrzeby, i nasze aspiracje – owa "Warszawa" postrzega.

L
L_O

Wydaje się że zaprzepaszczono szansę na pewien skok jakościowy. Wzór remontu dworca to Kraków, szkoda bo stolica innowacji i takie tam...

G
Gość
18 lutego, 13:45, Rowerzysta:

Dlaczego niema zjazdów na schodach dla wózków i rowerów? Windy dla rowerów z sakwami problemu nie załatwiają. Zazwyczaj są małe a zmieścić rower obciążony sakwami będzie ciężko, albo niemożliwe. Wolę targać taki rower po schodach z podjazdem dla wózków dziecięcych.

Tak se myślę: jak się winda zatnie to ile trza będzie czekać na jej naprawę? Może pociąg odjechać zanim ktoś ludka uwolni.

bo to bez mysle zadupie

R
Rowerzysta

Dlaczego niema zjazdów na schodach dla wózków i rowerów? Windy dla rowerów z sakwami problemu nie załatwiają. Zazwyczaj są małe a zmieścić rower obciążony sakwami będzie ciężko, albo niemożliwe. Wolę targać taki rower po schodach z podjazdem dla wózków dziecięcych.

Tak se myślę: jak się winda zatnie to ile trza będzie czekać na jej naprawę? Może pociąg odjechać zanim ktoś ludka uwolni.

G
Gość

Haha byłam kiedys na tym wstrętnym dworcu. Zobaczymy jaki bedzie finisz tych niby remontów

G
Gość

Już sobie wyobrażam finał tych wielkich remontów. haha

G
Gość

Ten dworzec jak z resztą cały ten rzeszów to jakaś pomyłka

G
Gość

I gdzie WINDY SIE PYTAM ???

G
Gość

jak zwykle rzeszów pokazuje jak daleko jest w du...ie,

G
Gość
16 lutego, 21:23, Gość:

te kolumienki na 1 peronie niby zabytkowe ale obiektywnie: koszmarek jakiś

ten dworzec to ogolnie jakis koszmarek,

G
Gość

te kolumienki na 1 peronie niby zabytkowe ale obiektywnie: koszmarek jakiś

S
Stefan

Marnie i skromnie. W zasadzie tylko otworzono to co było. Zero przyszłosciowego spojrzenia, a przecież ruch kolejowy ma być coraz większy. W takich np. Gliwicach mieli dużo większy rozmach. A Rzeszów znów nie nadąża.

G
Gość
15 lutego, 18:20, Gość:

To jest TO =Cieszyć się może RZESZOWIAK = obcy zawsze będzie gardził .

z czego tu się cieszyc, z zadupia na koncu swiata ?

G
Gość

W Rzeszowie nie ma żadnej kolei aglomeracyjnej , Rzeszów chce aby to tylko dumnie sie nazywało. Wszystko nalezy do PKP.

P
PIK

I dobrze

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie