MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa klasa jeep

MJ
W rzeszowskim salonie Chryslera przyjrzeliśmy się bliżej nowej wersji jeepa grand cherokee, napędzanej silnikiem wysokoprężnym common rail o pojemności 2,7 litra.

Od poprzedniego turbodiesla odróżnia się lepszymi osiągami: silnik pracuje ciszej, ma większą moc, auto żywiej reaguje na pedał przyspieszenia i jest wygodniejsze w eksploatacji. Dla znawców jest to nowy poziom technologii w pojazdach klasy jeep. Silnik o pojemności skokowej 2,7 litra wytwarza moc 163 KM oraz potężny moment obrotowy 400 Nm. Produkowany jest w Stuttgarcie i posiada szereg ciekawych rozwiązań, jak dwa wałki rozrządu w głowicy sterujące czterema zaworami na cylinder oraz zmienną geometrię turbosprężarki doładowania. W stosunku do poprzednika moc wzrosła o 23 KM, a zużycie paliwa spadło o ponad 16 procent. Średnie testowe zużycie paliwa wynosi obecnie 9,7 litra na 100 km. Nowy grand cherokee osiąga prędkość maksymalną 182 km/h, a przyśpiesza do "setki" zaledwie w 11,2 sekundy. Dokonane przez inżynierów Chrysler Group i MercedesBenz modyfikacje nowego silnika dotyczyły głównie turbosprężarki, miski olejowej, nagrzewnicy.
Silnik 2,7 CRD przeznaczony jest dla wersji Laredo i Limited Grand Cherokee, natomiast jego najnowsza wersja Overland wyposażona będzie w nowy 4,7 litrowy silnik benzynowy HO wzmocniony do 254 KM.
- Samochód wyróżnia się unikalnymi, pięcioramiennymi obręczami kół jezdnych, obudową zderzaków i kratą chłodnicy w kolorze nadwozia, relingiem ochronnym progów nadwozia oraz chromowaną końcówką rury wydechowej - mówi Krzysztof Gawor szef sprzedaży rzeszowskiego salonu Chryslera. - Wyposażenie wnętrza obejmuje elektrycznie sterowane okno dachowe, zdalnie sterowany odtwarzacz CD, zamszowo-skórzane pokrycia siedzeń, elektrycznie ustawiane i podgrzewane przednie fotele oraz deskę rozdzielczą wykonaną z drewna sekwoi i drewnianą skórzaną kierownicę.
Wyposażeniem standardowym jest system napędu 4x4 Quadra Drive z progresywnymi mechanizmami różnicowymi przedniej i tylnej osi Vari-Lok, pozwalającymi na poruszanie się pojazdu, gdy tylko jedno z kół jezdnych zachowuje przyczepność do podłoża. System kierowniczy został zmodyfikowany pod względem podwyższenia precyzji działania , a systemy: antypoślizgowy ABS, elektronicznego podziału sił hamowania EBD oraz układ hamulcowy mają konstrukcję zdecydowanie prostszą niż dotychczas. Zapewnia to jednocześnie skuteczniejsze działanie, zmniejszoną pulsację pedału hamulca oraz lepszy rozkład siły hamowania między przednią i tylną osią. To wszystko razem zapewnia wysoki komfort jazdy oraz lepsze prowadzenie tego pojazdu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24