Nowa skrzynia ma sześć przełożeń. Jest dostępna tylko z silnikiem diesla o poj. 1,5 litra. EDC współpracuje z dwoma sprzęgłami. Jedno obsługuje tylko biegi nieparzyste (1, 3 i 5), drugie parzyste i wsteczny (2, 4, 6, R).
Konstrukcja składa się m.in. z czterech wałków - dwóch sprzęgłowych i dwóch głównych. Tak samo jak w skrzyni manualnej, biegi wybierane są przy pomocy synchronizatorów, które razem ze sprzęgłem napędzają siłowniki elektryczne.
Na początek EDC zastosowano w modelu megane, w odmianach grand tour oraz coupe. Lada dzień ma trafić także do scenica.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?