reklama

Nowe inwestycje na lotnisku w Jasionce k. Rzeszowa

Oprac. siZaktualizowano 
Nowe inwestycje na lotnisku w Jasionce k. Rzeszowa<br>Na lotnisku w Jasionce.
Nowe inwestycje na lotnisku w Jasionce k. RzeszowaNa lotnisku w Jasionce. Fot. Archiwum
Lotnisko w Jasionce k. Rzeszowa, chce być najnowocześniejsze i ciągle inwestuje. Przygotuje się do remontu pasa startowego. W przyszłym roku ma on zostać kompletnie przebudowany.

Przypomnieć warto, że pas startowy w Jasionce w czerwcu przyszłego roku skończy 10 lat.  

W 2005 roku pas startowy na podrzeszowskim lotnisku został oddany do użytku po modernizacji i wydłużeniu: z 2,5 tys. metrów do 3,2 tys.

Prace od kwietnia do lipca
Po 10 latach użytkowania potrzebny jest remont pasa. Trzeba naprawić powstałe w tym czasie uszkodzenia, dostosować jego profile do wymogów nowych zmienionych przepisów i położyć nową nawierzchnię.
Prace mają się rozpocząć na początku kwietnia i potrwać do połowy lipca przyszłego roku.  Władze portu chcą, aby roboty nie zakłócały normalnego funkcjonowania lotniska. Będą prowadzone nocą. A wykonawca, który zdecyduje się podjąć przebudowy, zostanie zobowiązany umową do 5-letniej gwarancji na wykonane przez siebie roboty budowlane, montażowe i na urządzenia.

Pod Rzeszowem mogą lądować największe samoloty na świecie
Od wielu lat piętą achillesową podrzeszowskiego lotniska był brak terminalu pasażerskiego z prawdziwego zdarzenia. Maleńkie pomieszczenia w niedużym budynku nie sprzyjały temu, aby odlatujący  do wielu krajów i przylatujący ze świata czuli się w tej ciasnocie komfortowo. Jednak tuż przed mistrzostwami Euro 2012 sytuacja radykalnie zmieniła się na korzyść, gdyż oddano do użytku nowy terminal pasażerski.
Wartość wielkiej inwestycji jaka był nowoczesny terminal pasażerki wyniosła ok. 100 mln zł. Bardzo ważna dla przyszłości lotniska i jego funkcjonowania jest też płyta postojowa i płyta do odladzania samolotów. Koszt  tych inwestycji nieco przekroczył  40 mln zł. Rozbudowa i modernizacja strażnicy LSP - wartość inwestycji  4,5 mln zł. Realizowane są kolejne inwestycje.

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
PINDONGO

Co wy piszecie ludzie nie macie pojęcia więc nie piszcie bzdur ,system ILS 2 kategori już jest  na lotnisku, mamy najlepszy system naprowadzania w Polsce podobnie jak Okęcie

e
ewasgsgdfgdfggfdf

i zrobcie loty za granice na wczasy do egiptu, turcji a nie tylko z warszawy czy katowic1!!!!

L
Lukas

Przecież lotnisko w Jasionce ma ILS'a, wprawdzie na razie kat. I ale to w zupełności wystarcza do bezpiecznego wykonywania operacji.

P
PINDONGO

Co wy piszecie ludzie nie macie pojęcia więc nie piszcie bzdur ,system ILS 2 kategori już jest  na lotnisku, mamy najlepszy system naprowadzania w Polsce podobnie jak Okęcie

a
anonimek

jak ja lubię takie plucie jadem, okraszone jeszcze błędami ortograficznymi. lądować, a nie londowac!
może zamiast narzekania na wszystko pouczysz się ortografii?

p
pasażer

należy  w  końcu  pomysleć o dobrej , bezkolizyjej  drodze  dojazdowej do  lotniska ....!!!

j
jacykow

a co to za inwestycja łatanie rozlatującego sie pasa? niedawno sie chwalili ze najdłuzszy i najlepszy pas i już do remontu?

R
ROMAN

mgły czesto paralizują lotniska [ Warszawa- Modlin-Poznań -Bydgoszcz]   oraz [  w Krakoeie - niecka czy w Gdańsku- Bałtyk]-  system ILS - cat 3 jest drogi [ około 4.700.000 zł] na 12 krajowych lotnisk 2 nie mają nic [  Modlin i Zielona Góra] - kilka ma ILS-cat 2  i wtedy siadają samoloty przypułapie chmur około 60 metr. i widoczności około550 metrów - 
przy ILS- cat 3  następuje wydłużenie wszystkich procedur w czasie i seperacje pomiędzy lądowaniami si wydłużają gdyż mucha może zakłócić wiązkę z radiolatarni i jest problem 
u nas w Jasionce ILS-cat 2 miał być montowany w latach 2014- 2015 [ koszt 3.500.000 zł] - aktualnie działa ILS- cat1 zamontowany w 1999 roku i praktycznie po 15 latach działania powinien być zmieniony .
 
 

P
PINDONGO

Co wy piszecie ludzie nie macie pojęcia więc nie piszcie bzdur ,system ILS 2 kategori już jest  na lotnisku, mamy najlepszy system naprowadzania w Polsce podobnie jak Okęcie

m
maniutek

Jeśli lotnisko w Rzeszowie chce być konkurencyjne i naprawde zarabiać na siebie to pierwszą i najważniejszą modernizacją powinno być jak naszybsze wręcz expressowe zainstalowanie systemu lądowania i nawigacji we mgle!!!!!!!

n
nowojorczyk

na ile wiem a mam z tymi robotami ciagly kontakt to pod ils3 pas musi byc zmodernizowany gdyz w pas wmontowuje sie elementy systemu tzw.sensory caly pas musi byc przez to duzo szerszy.A tak przy okazji to nie piszcie glupot o tym ze po 10 latach juz trzeba remontowac pas jesli nie wyobrazacie sobie sily uderzenia srednio 200 ton z szybkoscia 250km/h.Nie opisuje wam prac na JFK Newark czy Laguardia airport w NYC bo to obiekty nie do porownania z wieloma lotniskami na swiecie ale National Airport na Long Island to mniej wiecej lotnisko rzeszowskie i  z nich praktycznie firmy remontowe nigdy nie schodza.Wymiana warstwy scieralnej tej na samym wierzchu pasa zmieniana jest srednio co 3 lata i nigdy takich idiotycznych komentarzy nie zobaczycie na forum internetowym

P
PINDONGO

Co wy piszecie ludzie nie macie pojęcia więc nie piszcie bzdur ,system ILS 2 kategori już jest  na lotnisku, mamy najlepszy system naprowadzania w Polsce podobnie jak Okęcie

P
PINDONGO

Co wy piszecie ludzie nie macie pojęcia więc nie piszcie bzdur ,system ILS 2 kategori już jest  na lotnisku, mamy najlepszy system naprowadzania w Polsce podobnie jak Okęcie

m
maximus

Rzeszów to mgły. Kto wcześniej zainwestuje w systemy do lądowania w utrudnionej widoczności ten wygra

W
Wawiak

To co że mogą londowac największe samoloty, jak nie lądują bo nie mają po co? Tak samo z autostradą kolo Rzeszowa. Jest. Ale niewiele osób się tam zapuszcza bo nie ma po co. Takie rozdmuchane inwestycje sa tylko ogromnym kosztem dla podatników z reszty Polski, którzy musza się składać na nietrafione inwestycje w tym rejonie. To lotnisko bez dopłat upadłoby bardzo szybko.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3